evolutie termijnrentes ziet er niet goed uit!
TIP
evolutie termijnrentes ziet er niet goed uit!
Als ik zie dat een termijnrekening bij Rabobank op 1 jaar maar 1.54% ( netto 1.34%) opbrengt dan vraag ik me toch wat de zin daarvan is? Wie zet zijn geld aan zo'n lage rente vast voor een jaar als een spaarboekje (bruto indien intrest dient aangegeven te worden) nog steeds 3% ( 2.55 % netto)opbrengt!
Doorgaans zijn korte-termijn rentes een voorbode van...Zou het kunnen dat ook de spaarrentes nog héél erg gaan zakken in de loop van het jaar?
De lange-termijnrentes zijn wel wat gunstiger, maar het kan ook goed zijn dat binnen 1 à 2 jaar de inflatie weer hard gaat toeslaan en alles weer in een ruk stijgt!
Ik zou graag wat op termijn willen zetten , maar niet bij CE en ik aarzel om op 7 jaar vast te zetten ( 3, 74 % netto momenteel bij Rabobank) want dagelijks gaat ook die rente zienderoge omlaag.
Doorgaans zijn korte-termijn rentes een voorbode van...Zou het kunnen dat ook de spaarrentes nog héél erg gaan zakken in de loop van het jaar?
De lange-termijnrentes zijn wel wat gunstiger, maar het kan ook goed zijn dat binnen 1 à 2 jaar de inflatie weer hard gaat toeslaan en alles weer in een ruk stijgt!
Ik zou graag wat op termijn willen zetten , maar niet bij CE en ik aarzel om op 7 jaar vast te zetten ( 3, 74 % netto momenteel bij Rabobank) want dagelijks gaat ook die rente zienderoge omlaag.
Re: evolutie termijnrentes ziet er niet goed uit!
De normale situatie is dat de korte termijnrente veel lager is dan de langetermijnrente. Vorig jaar was dit compleet omgekeerd, DE voorbode van de crisis... Nu begint alles terug te normaliseren op de financiële markten qua intresten op korte en lange termijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Save our Centen
Binnenkort Staatsbons
een te overwegen optie ?
Looptijd Jaarlijkse brutorente Eindvervaldag
3 jaar 2,40% 4 maart 2012
5 jaar 3,10% 4 maart 2014
8 jaar 3,75% 4 maart 2017
een te overwegen optie ?
Looptijd Jaarlijkse brutorente Eindvervaldag
3 jaar 2,40% 4 maart 2012
5 jaar 3,10% 4 maart 2014
8 jaar 3,75% 4 maart 2017
Aldus mijn Centea-agente - en die vrouw lijkt heel betrouwbar - gaan de renten op de spaarboekjes gedurend het jaar al maar verder dalen.
Blijven nog uitzonderingen zoals CE en DHB over, die renten tot an de grens van het Belgisch wettelijk toelatbaare uitbetalen.
Wil in principe ook graag met een paar duizend Euro naar CE, maar durf niet een termijnrekening. Tot nu alles goed met CE, toch hoe gaat het verder?
Of zijn de nieuwe ratings even weinig betrouwbar als de oude?
Blijven nog uitzonderingen zoals CE en DHB over, die renten tot an de grens van het Belgisch wettelijk toelatbaare uitbetalen.
Wil in principe ook graag met een paar duizend Euro naar CE, maar durf niet een termijnrekening. Tot nu alles goed met CE, toch hoe gaat het verder?
Op de website van CE heb ik een berichtje kunnen lezen, dat op 13-03-2009 in het nederlands staatsblad stond dat de nederlandse overheid de garantie van 100 000 euro onbeperkt verlengt, in afwachting van de verplichting door europa om door iedere lidstaat ook die 100 000 euro te laten garanderen.lissiedoe schreef: Aldus mijn Centea-agente - en die vrouw lijkt heel betrouwbar - gaan de renten op de spaarboekjes gedurend het jaar al maar verder dalen.
Het is inderdaad wel zo dat onlangs de rating van CE en DHB verlaagd zijn.