EVS
TIP
Re: EVS
Klopt , heb dan later verkocht met winst ...Nu weer terug in bezit dus.Piper schreef:Mouche, ik dacht dat u EVS terug had van de dag dat ze van 49 euro naar 43 euro gezakt waren in november 2013.
In elk geval heb ik kort daarna gekocht, maar ondertussen boven de 46 euro terug verkocht.
Cyclisch bedrijf. Als ze mooi hun 2-jarencyclus volgen, geen probleem. Ik zie niet waarom een dividend elk jaar met 1 of 2% omhoog moet. Die paar centen maken de zaak niet in verhouding tot de koersfluctuaties.
Petercam verlaagt zijn advies van kopen naar... Verhoogde concurrentie zou de reden zijn.
Petercam verlaagt zijn advies van kopen naar... Verhoogde concurrentie zou de reden zijn.
dividenden moeten niet jaarlijks verhogen. Heel wat beleggers houden wel van voorspelbaarheid en als je je dividend regelmatig verhoogd geeft dat vertrouwen , meer beleggers die het willen en hogere koersen.
Beleggers houden van zekerheid zoals bij Belgacom.
probleem hier is dat het dividend hier regelmatig verlaagd wordt we zitten nu lager dan 6 jaar geleden. Er zijn daar redenen voor.
Een groei bedrijf kun je het niet meer noemen.
In plaats om zoals belgacom hier duidelijk over te communiceren staat dat ergens in de oproeping voor de AV.
daarom is het nog geen slecht bedrijf natuurlijk.
Rationeel/Theoretisch gezien maakt een dividend verhoging of verlaging niet veel uit voor de waarde van een bedrijf.
Maar als Arseus bijvoorbeeld zou besluiten dividend te verlagen ga je de koers nogal zien reageren.
Beleggers houden van zekerheid zoals bij Belgacom.
probleem hier is dat het dividend hier regelmatig verlaagd wordt we zitten nu lager dan 6 jaar geleden. Er zijn daar redenen voor.
Een groei bedrijf kun je het niet meer noemen.
In plaats om zoals belgacom hier duidelijk over te communiceren staat dat ergens in de oproeping voor de AV.
daarom is het nog geen slecht bedrijf natuurlijk.
Rationeel/Theoretisch gezien maakt een dividend verhoging of verlaging niet veel uit voor de waarde van een bedrijf.
Maar als Arseus bijvoorbeeld zou besluiten dividend te verlagen ga je de koers nogal zien reageren.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Evs heeft èn een hoog investeringsritme èn een pay-out die dikwijls tegen de 100% ligt. Dat één van beide ooit moest kraken, stond in de sterren geschreven.
De keuze die ze maken, is wel de goede denk ik.
De keuze die ze maken, is wel de goede denk ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
volgende donderdag cijfers 1e kwartaal.
De olympische winterspelen zullen daar wel in zitten zeker ?
De olympische winterspelen zullen daar wel in zitten zeker ?
wordt EVE stilaan een koopje?
Waar positioneren jullie EVS?
Is dit een zeer volatiel aandeel?
Waar positioneren jullie EVS?
Is dit een zeer volatiel aandeel?
doet er iemand een voorspelling ivm de 1ste kwartaal cijfers?
Slechter dan verwacht dus, minder omzet, veel hogere kosten, nettowinst 0.52€ ('13 0.75). Niet goed, geen ramp. 'Selectiever investeren' lees ik. Misschien was dat poepchique nieuwe bedrijfsgebouw er toch ver over?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze hadden daar toch al voor gewaarschuwd ?
Aandeel was die dag met 10 pct gezakt.
Ik had gehoopt dat het nieuws dus reeds in de koers was verwerkt.
Aandeel was die dag met 10 pct gezakt.
Ik had gehoopt dat het nieuws dus reeds in de koers was verwerkt.
Ideaal koopmoment 

Klopt! Ze begonnen het wat groot te zien en de val komt hard aan en zal nog dieper gaan. Ik scheur er mijn kleren dik aan! Op dit ogenblik geen zin om bij te kopen om het gemiddelde naar beneden te halen. Ik heb eerder zin verlies te nemen. Het vertrouwen is weg...Fientje schreef: Misschien was dat poepchique nieuwe bedrijfsgebouw er toch ver over?
denk dat evs dead money gaat worden.
begrijp niet goed waarom evs hier zo populair is. Cijfers laatste 5 jaren waren niet fameus.
Bijkopen om gem te doen dalen is iets wat ik niet begrijp .
Het is toch de return van je hele portefeuille die telt ? Als je nu iets wilt kopen kies je toch best aandeel waar je het meest in geloofd in plaats van bij te kopen om je gemiddelde EVS te doen dalen ?
Tip gooi de aankoopprijs van je aandelen uit jullie excels en kijk enkel naar de totale waarde van jullie portefeuille.
Eens een aandeel gekocht heeft de aankoopprijs totaal geen nut meer.
Verlies kunnen nemen is een belangrijke eigenschap voor een belegger. Beter kleine scheur in de broek dan broek in twee.
Of EVS aan de huidige koers/verwachtingen gekocht/verkocht moet worden weet ik niet dat moet ieder voor zich beslissen.
Ik heb ze niet en staan niet op mijn long list om van nabij op te volgen. In 2012 verkocht toen ze dividend eerste maal verlaagden aan koers omgeveer gelijk aan die van vandaag.
begrijp niet goed waarom evs hier zo populair is. Cijfers laatste 5 jaren waren niet fameus.
Het is toch de return van je hele portefeuille die telt ? Als je nu iets wilt kopen kies je toch best aandeel waar je het meest in geloofd in plaats van bij te kopen om je gemiddelde EVS te doen dalen ?
Tip gooi de aankoopprijs van je aandelen uit jullie excels en kijk enkel naar de totale waarde van jullie portefeuille.
Eens een aandeel gekocht heeft de aankoopprijs totaal geen nut meer.
Verlies kunnen nemen is een belangrijke eigenschap voor een belegger. Beter kleine scheur in de broek dan broek in twee.
Of EVS aan de huidige koers/verwachtingen gekocht/verkocht moet worden weet ik niet dat moet ieder voor zich beslissen.
Ik heb ze niet en staan niet op mijn long list om van nabij op te volgen. In 2012 verkocht toen ze dividend eerste maal verlaagden aan koers omgeveer gelijk aan die van vandaag.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
aandeel gaat precies verder de slechte kant uit....
zeezout schreef:
Veel beleggers doen dit echter en ook ik vind dit geen goede zet.
Beter een ander aandeel kopen en uw portefeuille gezond gespreid houden.
Voor diegenen die nog in EVS zitten, zet ik EVS op houden.
Misschien ben ik zelf wel terug koper binnen enkele dagen of weken. Dit zal echter uitsluitend van de koers afhangen. Wat hier vorige week gebeurde, heb ik weken van ter voren aangegeven. Vandaar dat ik ook heb verkocht aan 46,20 euro. Zie ook hierboven.
P.S.: veel leden vroegen mij via pb om terug te reageren. Ik wil dit echter wel doen, maar verwacht dan van iedereen hier ook wat reactie. Minimum één bericht per dag van eenieder zou toch mogelijk moeten kunnen zijn.
Ja Piper, maar dan moet je ook iets te zeggen hebben waar de andere forumleden iets aan hebben. Ik kan niet uit ervaring spreken, enkel mijn bevindingen bij mijn eigen aankopen en momenteel valt daar weinig over te zeggen dan dat ik sinds de laatste week weer in het rood sta op mijn totale portefeuille en ik alleen maar kan doen wat je zegt: houden.
Ik ben in principe ook niet voor het bij aankopen om het verlies te beperken en heb het tot nu toe nog maar één keer gedaan en inderdaad dat heeft nog niet geholpen want ik sta met dat aandeel nog altijd in het rood. Maar al doende leert men, zo beweert men toch en daar is nog zo'n kei van een spreekwoord: een ezel stoot zich geen tweemaal...
Maar het belangrijkste is koel blijven en dat lukt niet altijd!
Ik ben in principe ook niet voor het bij aankopen om het verlies te beperken en heb het tot nu toe nog maar één keer gedaan en inderdaad dat heeft nog niet geholpen want ik sta met dat aandeel nog altijd in het rood. Maar al doende leert men, zo beweert men toch en daar is nog zo'n kei van een spreekwoord: een ezel stoot zich geen tweemaal...
Maar het belangrijkste is koel blijven en dat lukt niet altijd!