EVS
TIP
Re: EVS
Ferme steek onder water.mouche schreef:Ja Piper, maar dan moet je ook iets te zeggen hebben waar de andere forumleden iets aan hebben.
Ferme steek onder water?Yaris schreef:Ferme steek onder water.mouche schreef:Ja Piper, maar dan moet je ook iets te zeggen hebben waar de andere forumleden iets aan hebben.
Ik heb nochtans voldoende gewaarschuwd voor de te hoge beurskoers en de aankomende kwartaalresultaten en duidelijk aangegeven dat ik mijn aandelen EVS verkocht heb aan 46,20 euro. (En dat was voor mij de zoveelste trade op EVS).
Duidelijker kan ik wat mij betreft niet zijn.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Yaris, je hebt Mouche z'n uitspraak verkeerd begrepen denk ik. Jouw quote van enkel Mouche's eerste zin - zonder de context van de rest van de post - verergert de zaak enkel.
Mouche had het over zichzelf en is dus van het principe "Als ik niets te vertellen heb, hou ik m'n mond". Een edel principe toch?. Nergens beweert hij dat Piper niets te vertellen heeft, integendeel.mouche schreef:Ja Piper, maar dan moet je ook iets te zeggen hebben waar de andere forumleden iets aan hebben. Ik kan niet uit ervaring spreken, enkel mijn bevindingen bij mijn eigen aankopen en momenteel valt daar weinig over te zeggen...
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
ex dividend 28/05 1 euro bruto
betaling 02/06
betaling 02/06
't Gaat terug omhoog! 
Klopt! Ik had het over Piper zijn ps onderaan....Piper weet wel dat ik zijn advies apprecieer, helaas heb ik dit keer de bal mis geslaan, of op de verkeerde moment terug aangekocht. Dat kan gebeuren.Oudere Jongere schreef:Yaris, je hebt Mouche z'n uitspraak verkeerd begrepen denk ik. Jouw quote van enkel Mouche's eerste zin - zonder de context van de rest van de post - verergert de zaak enkel.
Mouche had het over zichzelf en is dus van het principe "Als ik niets te vertellen heb, hou ik m'n mond". Een edel principe toch?. Nergens beweert hij dat Piper niets te vertellen heeft, integendeel.
Stilaan terug koopwaardig. EVS komt op mijn radar te staan.
Heb deze morgen een pakketje EVS gekocht.
Woensdag a.s. gaat EVS ex-dividend ten waarde van 1 euro bruto.
Woensdag a.s. gaat EVS ex-dividend ten waarde van 1 euro bruto.
Voor een kort ritje dan Piper? Of enkel en alleen voor het dividend? Na het WK voetbal is het best mogelijk dat EVS een goed kwartaal draait, maar volgend jaar een onpaar jaar zonder grote sportevenementen. Traditiegetrouw een zwak jaar voor EVS..
Sneeuw is wit en koud.
Allemaal instappen omdat de analisten het zeggen. De waarschuwing van de CEO naast zich neer leggen.
Allemaal instappen omdat de analisten het zeggen. De waarschuwing van de CEO naast zich neer leggen.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
morgen misschien een instapmoment
Stijn, EVS is voor mij een perfect tradingaandeel. Kopen na zwakte/afstraffing en terug verkopen boven de 45 euro.
Jens-Dev, resultaten voor EVS waren niet goed en nog veel slechter dan ik had ingeschat. Kwartaalresultaten, winstmarges en orderboek.
Vandaar ook de forse koersafstraffing.
Analistenrapporten lees ik, maar ik volg nooit klakkeloos hun adviezen. Ik maak mijn huiswerk zelf.
Trouwens niet vergeten dat EVS in december 2013 bij analisten op plaats 1 stond in de lijst "koopwaardige aandelen voor 2014".
Vandaar ook de forse koersafstraffing.
Analistenrapporten lees ik, maar ik volg nooit klakkeloos hun adviezen. Ik maak mijn huiswerk zelf.
Trouwens niet vergeten dat EVS in december 2013 bij analisten op plaats 1 stond in de lijst "koopwaardige aandelen voor 2014".
Het maakt me geen zier uit waar analisten het aandeel plaatsen. "EVS: beursfavoriet 2014." Ik las het artikel en kocht vrolijk Barco. Nog niet veel plezier aan beleefd maar als ik de zelfverklaarde beursexperts was gevolgd nog veel minder.
In november heeft de CEO van EVS wel duidelijk gewaarschuwd voor kosten ('investeringen') die hoger zouden uitvallen (tijdens de analistenvergadering überhaupt; not done I) en bijgevolg de winst zouden beïnvloeden. Vervolgens stoot je op de hoge pay-outratio en kom je tot de vaststelling dat het dividend wel eens onder druk zou kunnen komen te staan. Wat doet EVS? Het verstopt een geniepige dividendverlaging in de uitnodiging voor de algemene vergadering (not done II).
Het aandeel wordt terecht uitgespuwd.
In november heeft de CEO van EVS wel duidelijk gewaarschuwd voor kosten ('investeringen') die hoger zouden uitvallen (tijdens de analistenvergadering überhaupt; not done I) en bijgevolg de winst zouden beïnvloeden. Vervolgens stoot je op de hoge pay-outratio en kom je tot de vaststelling dat het dividend wel eens onder druk zou kunnen komen te staan. Wat doet EVS? Het verstopt een geniepige dividendverlaging in de uitnodiging voor de algemene vergadering (not done II).
Het aandeel wordt terecht uitgespuwd.
Jens_dev, volledig akkoord maar het was allemaal zo voorspelbaar. Zie mijn posts hier gedurende de laatste maanden.
En vandaag staan we wel +/- 15 à 20% lager dan rond de jaarwisseling. Laatst verkocht aan 46,20 euro en deze week teruggekocht onder de 39 euro. Zie hier ook voorheen.
Ik heb aan EVS en aan Barco dus wel veel plezier beleefd op de beurzen.
En vandaag staan we wel +/- 15 à 20% lager dan rond de jaarwisseling. Laatst verkocht aan 46,20 euro en deze week teruggekocht onder de 39 euro. Zie hier ook voorheen.
Ik heb aan EVS en aan Barco dus wel veel plezier beleefd op de beurzen.