EVS
TIP
Re: EVS
EVS noteert ex-dividend vandaag. Bedrag bruto 1 euro en netto 0,75 euro.
Koers geeft hoop. 

Deze week eens proberen een klein pakketje op de kop te tikken.Piper schreef:Stijn, EVS is voor mij een perfect tradingaandeel. Kopen na zwakte/afstraffing en terug verkopen boven de 45 euro.
FYI: Heb op dit moment geen EVS in port
2 stappen vooruit, 3 achteruit. Niet mijn type aandeel. Een poging tot diversificatie die mislukt is. Zal Binck en co toch terug verblijden met wat handel.
inderdaad beter korte pijn en hop naar iets beter dan blijven wachten op bereiken aankoopprijs
typisch beginnersaandeel
sterke historische prestatie , mooi dividendrendement en een koers die optisch niet hoog staat (ver onder top)
dat kopen we want als dat terug gaat naar zijn normale koers en dat dividend hebben we ook al
jammer genoeg is er dikwijls een reden voor de kwakkelende koers. en wordt wat later dividend ook eens verlaagd.
het is tegennatuurlijk maar je koopt beter aandelen die al tijdje stijgend zijn. Wat maakt het uit dat je 10, 20 of zelf 70% stijging al gemist hebt,
als je nu denkt als EVS terug aan de 45 staat verkoop ik en zal ik XYZ kopen. zet eens in excel hoeveel XYZ je kunt kopen als je dat nu zou doen, en vergelijk op moment als je EVS eindelijk kunt verkopen eens hoeveel je XYZ waard zouden zijn.
Wie snel gehandeld heeft en meteen verkocht bij negatief nieuws dividend verlaging of zelf later Q1 resultaten had gelijk.
cut your losses.
typisch beginnersaandeel
sterke historische prestatie , mooi dividendrendement en een koers die optisch niet hoog staat (ver onder top)
dat kopen we want als dat terug gaat naar zijn normale koers en dat dividend hebben we ook al
jammer genoeg is er dikwijls een reden voor de kwakkelende koers. en wordt wat later dividend ook eens verlaagd.
het is tegennatuurlijk maar je koopt beter aandelen die al tijdje stijgend zijn. Wat maakt het uit dat je 10, 20 of zelf 70% stijging al gemist hebt,
als je nu denkt als EVS terug aan de 45 staat verkoop ik en zal ik XYZ kopen. zet eens in excel hoeveel XYZ je kunt kopen als je dat nu zou doen, en vergelijk op moment als je EVS eindelijk kunt verkopen eens hoeveel je XYZ waard zouden zijn.
Wie snel gehandeld heeft en meteen verkocht bij negatief nieuws dividend verlaging of zelf later Q1 resultaten had gelijk.
cut your losses.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
In dit geval was vroeg verkopen idd het beste, maar soms is het net omgekeerd. Kijk naar Tessenderlo in de laatste maanden na schrappen dividend.
+mooie aan de beurs is dat geen enkele "regel" altijd opgaat.
komt er op aan meer goede dan slechte beslissingen te nemen.
Ieder geval is uniek.
Bij Tessenderlo ging de koers serieus lager na schrap dividend.
Later kreeg het geloof in een turn around de bovenhand door het nieuwe management enz... en ging de koers terug mooi omhoog.
Belgacom nog een ander verhaal.
komt er op aan meer goede dan slechte beslissingen te nemen.
Ieder geval is uniek.
Bij Tessenderlo ging de koers serieus lager na schrap dividend.
Later kreeg het geloof in een turn around de bovenhand door het nieuwe management enz... en ging de koers terug mooi omhoog.
Belgacom nog een ander verhaal.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Een jump, en voorwaarts dan nog wel. Straks (nog 10 minuten te gaan) of morgen er terug af, zoals steeds de laatste dagen?
Ik volg EVS de laatste weken ook van iets dichterbij en als de positieve sprong van vandaag de komende week bevestigd wordt, overweeg ik een pakketje aan te kopen. Het WK voetbal zal volgens mij de koers wel doen stijgen de komende maanden.
Dat dacht Jan Modaal in januari ook. Hij is blijkbaar nog niet van mening veranderd.
Je hebt het niet op EVS begrepen, zoveel is duidelijk.
Maar voor we gaan neerkijken op Jan Modaal, kijk eens naar inbev. Jan drinkt zijn pintjes, en Modaal profiteert van de koersstijging. Of het nu inhoudelijk klopt of niet (Inbev is ook duur), als er een hogere koers op de beurstabellen komt, daar hebben we wat aan. Het kan nog voor EVS m.i. Heb nu een klein deeltje verkocht, bij opleving gaat de rest er ook uit.
Dit maar om te zeggen dat ikzelf in een spreidstand zit: ze zouden lager moeten, maar ze kunnen ook hoger. Zonde om ze nu al te verkopen. En die koers vertoont vreemde bokkesprongen.
Maar voor we gaan neerkijken op Jan Modaal, kijk eens naar inbev. Jan drinkt zijn pintjes, en Modaal profiteert van de koersstijging. Of het nu inhoudelijk klopt of niet (Inbev is ook duur), als er een hogere koers op de beurstabellen komt, daar hebben we wat aan. Het kan nog voor EVS m.i. Heb nu een klein deeltje verkocht, bij opleving gaat de rest er ook uit.
Dit maar om te zeggen dat ikzelf in een spreidstand zit: ze zouden lager moeten, maar ze kunnen ook hoger. Zonde om ze nu al te verkopen. En die koers vertoont vreemde bokkesprongen.
EVS is hier een populair aandeel waar veel over geschreven wordt.
AB INBEV wordt door spaargidsers nauwelijks besproken.
ageas tessenderlo kbc evs abelyncx delhaise cfe econocom umicore socfinasia waren de meest genoemde aandelen voor 2014 door de gidsers,
1/ EVS 2/AGEAS 3/TESSENDERLO 4/ECONOCOM 5/SIPEF 6/BARCO 7/CFE 8/UCB 9/MELEXIS EN 10/SOFINA. - van de analisten in de tijd.
Binnekiort zijn we halfweg mss eens kijken wie er het dichts bijzat.
Zelf vind ik AB INBEV één van de "goedkoopste" aandelen in Brussel en EVS veel te riskant tov potentieel.
zo zie je wat de ene duur vindt vindt de andere goedkoop.
AB INBEV wordt door spaargidsers nauwelijks besproken.
ageas tessenderlo kbc evs abelyncx delhaise cfe econocom umicore socfinasia waren de meest genoemde aandelen voor 2014 door de gidsers,
1/ EVS 2/AGEAS 3/TESSENDERLO 4/ECONOCOM 5/SIPEF 6/BARCO 7/CFE 8/UCB 9/MELEXIS EN 10/SOFINA. - van de analisten in de tijd.
Binnekiort zijn we halfweg mss eens kijken wie er het dichts bijzat.
Zelf vind ik AB INBEV één van de "goedkoopste" aandelen in Brussel en EVS veel te riskant tov potentieel.
zo zie je wat de ene duur vindt vindt de andere goedkoop.
Volgens Bolero: 'Allianz Global Investors bouwt 6,5% belang op in EVS'.
En nu maar hopen dat Allianz zijn huiswerk goed gemaakt heeft. Koers kwakkelt nochtans, steeds lagere dieptepunten. Geeft weinig houvast, laat staan vertrouwen. Zwakste aandeel in mijn portefeuille.
En nu maar hopen dat Allianz zijn huiswerk goed gemaakt heeft. Koers kwakkelt nochtans, steeds lagere dieptepunten. Geeft weinig houvast, laat staan vertrouwen. Zwakste aandeel in mijn portefeuille.
Op zich een vaststelling die klopt. 't Is niet waar veel over geschreven wordt, waar je aandacht naartoe moet. In dat opzicht zijn fora ontzettend slechte raadgevers. Eens je dat (met schade en schande) geleerd hebt, gaat het beter.zeezout schreef:EVS is hier een populair aandeel waar veel over geschreven wordt.
@Zeezout, AB Inbev één van de goedkoopste aandelen op de beurs???
Koers/winst > 17!!!
Koers/winst > 17!!!