ex-Kaupthing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ex-Kaupthing
Ik had bij Kaupthing 19999,99 EUR staan, waar op 1/1 nog een duizend euro interest is bijgekomen.
Nu is het geld getransferreerd naar Keytrade.
Het geld stond er bij mij op sinds 18/6/2008. De aangroeipremie is toegekend geweest op 18/12/2008, en sindsdien loop de getrouwheidsperiode. Op het ogenblik van de storing van het geld wat de getrouwheidsrentevoet 1%.
Is sta nu voor het dilemma tussen het geld overzetten naar mijn Azur spaarrekening of het geld te laten staan to 19/12/2009, de dag waarop de getrouwheidspremie toegekend wordt.
Ik begrijp het nu toch juist dat ik 1% getrouwheidspremie ga krijgen voor die 19999,99 op 19/12/2009 (valuta 1/1/2010). Dat zou een bedrag zijn 200,00 eur dus die ik al dan niet zou laten vallen door het geld al dan niet over te zetten.
Desondanks de lage basisinterestvoet op de ex-edge spaarrekening, in vergelijking met de 2% die op dit ogenblik op de Azur rekening wordt geboden, zou ik een fractie meer interest krijgen door het geld te laten staan op deze ex-edge rekening, en het pas over te zetten eind december.
Heeft iemand dezelfde oefening gemaakt, en komt die tot dezelfde conclusie?
Nu is het geld getransferreerd naar Keytrade.
Het geld stond er bij mij op sinds 18/6/2008. De aangroeipremie is toegekend geweest op 18/12/2008, en sindsdien loop de getrouwheidsperiode. Op het ogenblik van de storing van het geld wat de getrouwheidsrentevoet 1%.
Is sta nu voor het dilemma tussen het geld overzetten naar mijn Azur spaarrekening of het geld te laten staan to 19/12/2009, de dag waarop de getrouwheidspremie toegekend wordt.
Ik begrijp het nu toch juist dat ik 1% getrouwheidspremie ga krijgen voor die 19999,99 op 19/12/2009 (valuta 1/1/2010). Dat zou een bedrag zijn 200,00 eur dus die ik al dan niet zou laten vallen door het geld al dan niet over te zetten.
Desondanks de lage basisinterestvoet op de ex-edge spaarrekening, in vergelijking met de 2% die op dit ogenblik op de Azur rekening wordt geboden, zou ik een fractie meer interest krijgen door het geld te laten staan op deze ex-edge rekening, en het pas over te zetten eind december.
Heeft iemand dezelfde oefening gemaakt, en komt die tot dezelfde conclusie?
Re: ex-Kaupthing
Klopt, want volgens mij haal je 1% getrouwheidspremie. Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, al is mijn geld al begin oktober vrij. Ik laat het ook staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De getrouwheidspremie is sinds 01.04.2009 slechts 0.5% voor de resterende periode tem 17.06.2009. Het is bij het nieuwe KB vastgelegd dat de premie in verwerving wordt berekend aan de dan geldende tarief. De tarief op 01.04.2009 was 1% + 0.5%.
Voor de periode 01.01.2009-01.04.2009 is de getrouwheidspremie 0.01%. De interest van de getrouwheidspremie lag volgens de oude spaarregeling niet vast. Het was aan de bank om te kiezen of ze de getrouwheidspremie al dan wijzigen tijdens de wervingsperiode.
Ik denk dat het beter is dat je de centen overschrijft naar een Azur-spaarrekening.
Voor de periode 01.01.2009-01.04.2009 is de getrouwheidspremie 0.01%. De interest van de getrouwheidspremie lag volgens de oude spaarregeling niet vast. Het was aan de bank om te kiezen of ze de getrouwheidspremie al dan wijzigen tijdens de wervingsperiode.
Ik denk dat het beter is dat je de centen overschrijft naar een Azur-spaarrekening.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Is een getrouwheidspremie vanaf de beginperiode niet steeds gegarandeerd? Wat is anders het nut om op een bepaald moment te kiezen voor een bepaalde getrouwheidspremie?Stier schreef: De getrouwheidspremie is sinds 01.04.2009 slechts 0.5% voor de resterende periode tem 17.06.2009. Het is bij het nieuwe KB vastgelegd dat de premie in verwerving wordt berekend aan de dan geldende tarief. De tarief op 01.04.2009 was 1% + 0.5%.
Sinds 01.04.2009 is het bij KB vastgelegd dat de getrouwheidspremie gegarandeerd is gedurende de ganse wervingsperiode. Daarvoor was het afhankelijk van de bank of de premies gegarandeerd waren gedurende de wervingsperiode of de interest tijdens de wervingsperiode kon veranderen als er nieuwe tarieve kwamen.dcm78 schreef: Is een getrouwheidspremie vanaf de beginperiode niet steeds gegarandeerd? Wat is anders het nut om op een bepaald moment te kiezen voor een bepaalde getrouwheidspremie?
De algemene voorwaarden van Kaupthing Edge waren niet echt duidelijk op dit punt. Dit was trouwens bij de meeste banken zo.
Laatst gewijzigd door Stier op 30 augustus 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
mpeeters007
- Sr. Member

Ik vrees dat Stier gelijk heeft: zijn redenering ivm de oude en nieuwe wetgeving klopt + Keytrade heeft de Kaupthing Edge klanten overgenomen aan 1% basis + 0,5% getrouwheid. De "oude" tarieven van Kaupthing zal Keytrade zich niet aantrekken.
Best zo snel mogelijk naar Azur overschakelen ((2% basis + 0,5% getrouwheid)!
Best zo snel mogelijk naar Azur overschakelen ((2% basis + 0,5% getrouwheid)!
Zou kunnen, ik het Keytrade zelf die vraag gesteld en toen hebben ze me medegedeeld dat het nu berekenen van de premies 60 euro kost. Het is nochtans niet zo moeilijk om te zeggen of het nu 1 of 0,5% betreft. Ik ga misschien wel schade doen maar laat het staan tot begin oktober wanneer mijn premie verworven is. Ik ben erg tevreden over Keytrade, doch vind ik hun antwoord hier maar triestig...
Sinds 01.04.2009 is het bij KB vastgelegd dat de getrouwheidspremie gegarandeerd is gedurende de ganse wervingsperiode. Daarvoor was het afhankelijk van de bank of de premies gegarandeerd waren gedurende de wervingsperiode of de interest tijdens de wervingsperiode kon veranderen als er nieuwe tarieve kwamen.dcm78 schreef: Is een getrouwheidspremie vanaf de beginperiode niet steeds gegarandeerd? Wat is anders het nut om op een bepaald moment te kiezen voor een bepaalde getrouwheidspremie?
De algemene voorwaarden van Kaupthing Edge waren niet echt duidelijk op dit punt. Dit was trouwens bij de meeste banken zo.
[/quote]
op de website van Keytrade vind je onder de ex Kaupthing Faqs vergelijking evolutie interestvoeten.
een verwijzing dat de aangroeipremie bij datum van storting behouden blijft .
en dit vanaf 01/01/2009. Dit wijzigt vanaf 1/4/2009 in 0.50%.
Er zijn geen verwijzingen bij de getrouwheidspremie dus 0.01% vanaf 01/01/2009 en 0.50% vanaf 01/04/2009.
Heb deze vraag destijds gesteld aan FKBK en hun antwoord was dat ze eind dit jaar zullen beslissen om de premie bij storting te behouden????
PS ik heb alles afgesloten en overgezet op Keytrade
een verwijzing dat de aangroeipremie bij datum van storting behouden blijft .
en dit vanaf 01/01/2009. Dit wijzigt vanaf 1/4/2009 in 0.50%.
Er zijn geen verwijzingen bij de getrouwheidspremie dus 0.01% vanaf 01/01/2009 en 0.50% vanaf 01/04/2009.
Heb deze vraag destijds gesteld aan FKBK en hun antwoord was dat ze eind dit jaar zullen beslissen om de premie bij storting te behouden????
PS ik heb alles afgesloten en overgezet op Keytrade