Excel file voor opvolging portfolio
TIP
Excel file voor opvolging portfolio
Beste mensen
Normaal gezien gebruik ik altijd morningstar voor de opvolging van mijn portfolio maar sinds de laatste keer dat ik wat heb geherbalanceerd vertoont deze mijn toevoeging van nieuwe cash als extra rendement nu zou ik dus liever een excel file gebruiken wat bijvoorbeeld de koersen automatisch kan ophalen. Info die ik graag zou willen zien in de file zou zijn:
Portfolio
Naam effect
aantal aandelen
koers
inflows
marktwaarde
rendement in % (1 week, 2 weken, 1 maand, 1 jaar, 3 jaar geannualiseerd, 5 jaar geanualliseerd, 10 jaar geanualiseerd)
Totaal rendement in euro
transactiekosten
gewicht per effect
Grafiek van portfolio waarde/groei (indien mogelijk met vergelijking benchmark?)
Rendement voor transactiekost + na transactiekost (zodat ik niet boven mijn kostendoel ga)
Transacties
Naam effect
datum
aan- of verkoop
prijs
waarde
aantal aandelen
kosten
Iets in die aard, iemand die kan helpen met dit of iemand die weet heeft of ik zoiets ergens kan vinden?
Normaal gezien gebruik ik altijd morningstar voor de opvolging van mijn portfolio maar sinds de laatste keer dat ik wat heb geherbalanceerd vertoont deze mijn toevoeging van nieuwe cash als extra rendement nu zou ik dus liever een excel file gebruiken wat bijvoorbeeld de koersen automatisch kan ophalen. Info die ik graag zou willen zien in de file zou zijn:
Portfolio
Naam effect
aantal aandelen
koers
inflows
marktwaarde
rendement in % (1 week, 2 weken, 1 maand, 1 jaar, 3 jaar geannualiseerd, 5 jaar geanualliseerd, 10 jaar geanualiseerd)
Totaal rendement in euro
transactiekosten
gewicht per effect
Grafiek van portfolio waarde/groei (indien mogelijk met vergelijking benchmark?)
Rendement voor transactiekost + na transactiekost (zodat ik niet boven mijn kostendoel ga)
Transacties
Naam effect
datum
aan- of verkoop
prijs
waarde
aantal aandelen
kosten
Iets in die aard, iemand die kan helpen met dit of iemand die weet heeft of ik zoiets ergens kan vinden?
Re: Excel file voor opvolging portfolio
Ik gebruik deze : https://www.mijnkapitaal.be/fondsen/fon ... n-francky/
en heb er zelf nog wat rond gebouwd.
De rendementen in % (1 week, 2 weken, 1 maand, 1 jaar, 3 jaar geannualiseerd, 5 jaar geanualliseerd, 10 jaar geanualiseerd) ga je zelf moeten maken, vrees ik.
en heb er zelf nog wat rond gebouwd.
De rendementen in % (1 week, 2 weken, 1 maand, 1 jaar, 3 jaar geannualiseerd, 5 jaar geanualliseerd, 10 jaar geanualiseerd) ga je zelf moeten maken, vrees ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe bereken je dan die rendement per maand / jaar / 5 jaar / sinds start.
Ik zou dat graag eens bijhouden/berekenen, maar zit intussen wel met tussentijdse stortingen + dividenden.
Ik zou dat graag eens bijhouden/berekenen, maar zit intussen wel met tussentijdse stortingen + dividenden.
Ik gebruik persoonlijk google sheets voor mijn indexportfolio en de googlefinance functies:
https://support.google.com/docs/answer/3093281?hl=nl
Vergt wel wat tijd om op te zetten maar je kan er in principe visualiseren wat je wil
https://support.google.com/docs/answer/3093281?hl=nl
Vergt wel wat tijd om op te zetten maar je kan er in principe visualiseren wat je wil
Ik gebruik Hot-Accounts voor de opvolging van mijn aandelen. Het is een gratis budget programma met o.a. een module voor het beheren van één of meerdere portefeuilles.
Het automatisch ophalen van koersen is actueel niet beschikbaar.
Wel beschikbaar:
- totaal rendement in EUR per aandeel (of alle aandelen) over een willekeurige periode (met inbegrip van dividenden en transactiekosten)
- grafiek van de portefeuille waarde
- transacties
Informatie betreffende het programma: http://hot-accounts.be/Manuals/Hot-Acco ... g%20NL.pdf
Deel 1 van de handleiding bevat installatie instructies.
Het automatisch ophalen van koersen is actueel niet beschikbaar.
Wel beschikbaar:
- totaal rendement in EUR per aandeel (of alle aandelen) over een willekeurige periode (met inbegrip van dividenden en transactiekosten)
- grafiek van de portefeuille waarde
- transacties
Informatie betreffende het programma: http://hot-accounts.be/Manuals/Hot-Acco ... g%20NL.pdf
Deel 1 van de handleiding bevat installatie instructies.
Ik gebruik ook google doc sheets met de GoogleFinance functie. Heel gemakkelijk om te rebalanceren. Ik wilde ook men transactie erin stoppen zodat ik de verschillende rendementen kon berekeken maar dan vond ik morningstar en zijn transactieportefeuille.
Ik gebruikte ook Morningstar maar ik had enorm veel problemen met transacties die dubbel werden ingebracht. Regelmatig kreeg ik ook verschillende server error meldingen waardoor transacties soms gewoon verdwenen. Ik vond het echt niet meer werkbaar, iemand die dit ook ervaren heeft?