Insiders sell during buybacks announcements. Waarom?
TIP
Insiders sell during buybacks announcements. Waarom?
Las iets over het feit dat bij aankondiging van buybacks veel insiders (dus ook executives) hun aandelen verkopen, zie bvb: https://www.marketwatch.com/story/secs- ... 2019-03-06
"Company insiders sell more shares surrounding buyback announcements than on ordinary days, says a commissioner of the Securities and Exchange Commission, continuing a Washington, D.C. offensive against the practice."
Nu zat ik mij af te vragen, gezien de prijs van aandelen meestal net stijgt na de aankondiging van zulke buybacks (minder aandelen = betere PE ratio etc), waarom zou je bij de aankondiging daarvan net je aandelen van de hand doen, terwijl er meestal een prijsstijging zit aan te komen?
"Company insiders sell more shares surrounding buyback announcements than on ordinary days, says a commissioner of the Securities and Exchange Commission, continuing a Washington, D.C. offensive against the practice."
Nu zat ik mij af te vragen, gezien de prijs van aandelen meestal net stijgt na de aankondiging van zulke buybacks (minder aandelen = betere PE ratio etc), waarom zou je bij de aankondiging daarvan net je aandelen van de hand doen, terwijl er meestal een prijsstijging zit aan te komen?
Quality growth investor
-
anonymous9
Re: Insiders sell during buybacks announcements. Waarom?
Opties uitoefenen en stock verkopen. RSU's verkopen, share-based bonuses uitoefenen en verkopen,...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Welke opties (call of puts) zou je bij zo'n aankondiging net gebruiken in combi met dus stock verkopen. Snap de opzet niet goed.
Blijf met mijn vraag zitten waarom je bij een aankondinging van inkoop eigen aandelen net je aandelen zou willen verkopen als er meestal een prijsstijging zit aan te komen.
Quality growth investor
-
anonymous9
Personeelsopties.
Daar zit bijvoorbeeld een einddatum op. Kan je evengoed uitoefenen en dan verkopen terwijl er liquiditeit gegarandeerd is ipv te laten verlopen.
Daar zit bijvoorbeeld een einddatum op. Kan je evengoed uitoefenen en dan verkopen terwijl er liquiditeit gegarandeerd is ipv te laten verlopen.
Op die manier. Het artikel hierboven (zie link) ging echter meer over kaderleden die blijkbaar zouden verkopen bij zo'n buyback aankondiging waarvan mij de logica ontgaat.
Quality growth investor
Sell the news, bij zo een buyback aankondiging wordt dat dikwijls meteen in de koers verrekend, stijgende koers en meer volume is een goed moment om grotere hoeveelheden te dumpen. Of, soms is eigen aandelen inkopen ook een teken dat er niks zinvoller (groei, investeringen,...) te doen is met de beschikbare cash, kan voor insiders ook weer een verkoop argument zijn.
Vergeet ook niet dat insiders geen transacties mogen doen voor de Q update maar wel na de publicatie. Als er dan een inkoopprogramma aangekondigd wordt lijken die handelingen misschien gecorreleerd.
En bedrijven die eigen aandelen inkopen gaan die niet altijd vernietigen, als ze deel uitmaken van het loonpakket gaan kaderleden er vroeg of laat toch een deel van verzilveren.
Insider buying is een krachtigere metric dan insider selling.
En bedrijven die eigen aandelen inkopen gaan die niet altijd vernietigen, als ze deel uitmaken van het loonpakket gaan kaderleden er vroeg of laat toch een deel van verzilveren.
Insider buying is een krachtigere metric dan insider selling.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash