FAGRON Obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: FAGRON Obligatie
Ze gaan echt niet failliet gaan. Ik zie eerder een nyrstar scenario. KV op KV. De aandeelhouders zullen wel gechareld zijn.
Als je het dan toch in het vet wil zetten: jouw!OO_MPE schreef:Bedankt voor jou mening; ik had ook reeds het gevoel om nog wat "rustig ?" te blijven zitten.jens_dev schreef:IK zou gewoon rustig blijven zitten ja.
Dat half jaar rente dat u aan de verkoper betaalt recupereert u bij de betaling van de eerstvolgende coupon!fwybo schreef:als je koopt betaal je al een half jaar rente erboven op
natuurlijk als je aan 90% koopt en je krijgt 100% terug op einddatum is dit hier wel interessant
maar wel veel 'alsen' !!
Dat klopt niet, Kahosiung. Technisch gezien wel, maar je dient het blijven te betalen. Dus dat half jaar blijft 'verloren'
Technisch gezien wel???Poldermol schreef:Dat klopt niet, Kahosiung. Technisch gezien wel, maar je dient het blijven te betalen. Dus dat half jaar blijft 'verloren'
De intrest loopt over een periode van één jaar.De verlopen intrest van die periode moet u betalen aan de verkoper, niet de bruto intrest maar het nettobedrag onder afhouding van de r.v. die echter niet doorgestort wordt aan de staat.Op de vervaldag van de coupon ontvangt u de intrest over de ganse periode(één jaar), ook de intrest die u betaalt hebt aan de verkoper zit in die coupon inbegrepen.U betaalt r.v. op de volledige cp. maar u verliest niets omdat u aan de verkoper de verlopen intrest hebt betaald maar met afhouding van r.v(niet betaald aan de staat).Er komt bij de verlopen intrest geen r.v te pas omdat dit een technisch maneuver is om noch de koper noch de verkoper te benadelen.
dus de intrest van uw coupon verliest al de helft van zijn waarde aangezien je een half jaar intrest hebt betaald, niet ?
Inderdaad, dus ook al 'krijg je het terug', je verliest uiteraard de opgelopen rente. Ik denk dat KS dat ook bedoelde, maar het kon dubieus opgevat worden. Dus uiteraard krijgt iemand die nu de Fagron obligatie koopt nog 19 maanden rente
Natuurlijk hebt u als koper geen recht op de intrest van een volledig jaar omdat uw intrest slechts begint te lopen vanaf uw aankoop of zes maanden minder dan een jaar.Maar u verliest dus niets.fwybo schreef:dus de intrest van uw coupon verliest al de helft van zijn waarde aangezien je een half jaar intrest hebt betaald, niet ?
Ik versta niet dat jullie dit niet begrijpen, is toch niet zo moeilijk.
Ik heb dan maar een opzoeking gedaan via google en heb het gevonden.En jullie zullen het wel begrijpen want het is voor beginners!
http://www.mijnkapitaal.be/cursus/leren ... n-intrest/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is zelfs zo makkelijk te begrijpen dat uw eerdere opmerking inzake het 'terugkrijgen' compleet overbodig is.
Als je ze in bezit hebt tot vervaldatum zie ik niet het probleem dat je dit jaar een deel van de interest verliest. Ik heb 3 jaar terug de obligatie van nystar gekocht aan 90% . In mei heb ik dus per coupon 100 euro winst. En ik kreeg elke keer de intrest berekend van 100%. Dus die ene keer dat je intrest verliest haal je op.
Ik zie dat dat de fagron obligatie nu aan 88% staat.Als je nu koopt en niet wegdoet voor vervaldatum heb je 120 euro per coupon winst.Dus ik zie het probleem niet in dat men niet de intrest van een heel jaar krijgt.
Persoonlijk heb ik niet de intentie om de obligatie van fagron te kopen.
Ik zie dat dat de fagron obligatie nu aan 88% staat.Als je nu koopt en niet wegdoet voor vervaldatum heb je 120 euro per coupon winst.Dus ik zie het probleem niet in dat men niet de intrest van een heel jaar krijgt.
Persoonlijk heb ik niet de intentie om de obligatie van fagron te kopen.
Laatst gewijzigd door Denfi op 2 december 2015, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, Denfi. Nu kopen op 88 geeft een totale BRUTOreturn (pre-RV en pre-transactiekosten) van ongeveer 107,75, dus een totale winst van 22,5%. Gelet op de korte looptijd vind ik dit zeker geen slechte value proposition
Geld stond al een tijdje weg te rotten op mijn keytrade rekening. Blij dat nu eindelijk een mooie investering gevonden heb met relatief weinig risico.
Negatieve noot is wel dat mijn vriendin 150 fagron aandelen kocht aan 18 euro, tegen mijn zwaar negatief advies in.
Hopelijk herstelt het toch wat en gaat ze na deze pandoering mijn adviezen eindelijk een beetje volgen.
Negatieve noot is wel dat mijn vriendin 150 fagron aandelen kocht aan 18 euro, tegen mijn zwaar negatief advies in.
Hopelijk herstelt het toch wat en gaat ze na deze pandoering mijn adviezen eindelijk een beetje volgen.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Nu 84 of ben ik nog niet goed wakker? Waar zien jullie de koers voor obligaties?
paljas schreef:Geld stond al een tijdje weg te rotten op mijn keytrade rekening. Blij dat nu eindelijk een mooie investering gevonden heb met relatief weinig risico.
Begrijp niet wat je uiteindelijk deed : u geinvesteerd in een obligatie en je vriendin in aandelen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
OK intussen koers obligaties gevonden via onder meer goldwasser enzo. Nu, de giro heeft deze enkel via de beurs in frankfurt. Geldt de regel van rv die je nu betaalt aan de verkoper voor de verlopen tijd ook dan? Of geldt dat enkel als je op Brussel koopt?