Falke wandelsokken
Re: Falke wandelsokken
Wat neem je dan allemaal mee op een trekking van een maand?
Ik kom met 5 paar toe voor een maand+.
Op mijn leeftijd moet je je daarbij geen zware trekkings in de bergen voorstellen. Maar bijv. de laatste 100 km naar Santiago de Compostella, die doen wij in groep en daar doen wij 5 dagen over (+ een dag heenreis + een dag terugreis). Een deel in de rugzak, maar er is ook een busje dat voorop rijdt. Ik gebruik daar 1 paar per dag voor. 5 paar voor een maand vind ik onvoorstelbaar. Zelfs 1 paar per 2 dagen geeft al problemen: door het zweet worden de sokken minder soepel.
Er zijn sokken en sokken bij Decathlon, maar meestal valt het toch wel mee. Ik koop elders geen meer en al zeker niet bij AS Adventure. Gewoon veel te gierig om zoveel geld aan stomme sokken te gevenMoreOrLess schreef: ↑3 juni 2020, 14:40 De sokken van Decathlon vielen mij het meest tegen van alle sokken

Ik geef dan liever meer aan goeie wandelschoenen - dat geeft duidelijk verschil bij langere wandeltochten.
Gewoon 1 paar dragen, 1 paar wassen-drogen en 1 paar reserve.MoreOrLess schreef: ↑4 juni 2020, 20:27 Zelfs 1 paar per 2 dagen geeft al problemen: door het zweet worden de sokken minder soepel.
Als je rijdende logistiek voorhanden hebt is het uiteraard een ander verhaal.
Als je blaargevoelig bent kan je beter de gevoelige plaatsen preventief tapen.
Zelf gebruik ik voornamelijk Bridgedale waarvan de dikte hoofdzakelijk afhankelijk is van draaglast en minder van de buitentemperatuur.
Als het te koud is draag ik onder de gewone wandelsokken naadloze liners.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 5 juni 2020, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, daar zit het 'm. Ik denk niet dat ik ooit een ernstige blaar gehad heb
Ik smeer mijn voeten dan elke morgen in met vochtinbrengengende crème.
Als ik een blaar heb laat ik die verdrogen met Isobetadine. Zeker niet doorprikken!
Biij blaren gebruik ik een klein gaasverband of een pleister van Compeed. Omdat ik blijf wandelen als de blaren niet te groot zijn, worden de blaren wel soms bloedblaren. Dan ben ik gedwongen het rustiger aan te doen.
Zelf tapen heb ik nog nooit gedaan maar men heeft dat wel al bij mij gedaan.
Als ik een blaar heb laat ik die verdrogen met Isobetadine. Zeker niet doorprikken!
Biij blaren gebruik ik een klein gaasverband of een pleister van Compeed. Omdat ik blijf wandelen als de blaren niet te groot zijn, worden de blaren wel soms bloedblaren. Dan ben ik gedwongen het rustiger aan te doen.
Zelf tapen heb ik nog nooit gedaan maar men heeft dat wel al bij mij gedaan.
Maar die vochtinbrengende substantie maakt je huid toch juist week en gevoelig?
Als ik je ervaringen zo lees zou ik toch dringend beginnen met het leren preventief intapen van je voeten.
Al eens hydrocolloïd blarenpleisters geprobeerd?
Als ik je ervaringen zo lees zou ik toch dringend beginnen met het leren preventief intapen van je voeten.
Al eens hydrocolloïd blarenpleisters geprobeerd?
Die vochtinbrende crème is voor als de voeten te droog zijn of licht beschadigd. Voeten ook na het wassen goed droog wrijven, vooral tussen de tenen. Net daar is de huid meest week en gevoelig.
Ik zal het tapen aanleren. En ik bekijk de hydrocolloid blarenpleisters.
Comfortabel wandelen is een combinatie van goed ingelopen wandelschoenen en kwalitatieve sokken.
Heb al vele merken gekocht en nu wandel ik nog alleen met de Merino Silver van X-SOCKS. Die zijn sterk en soepel en je voeten zweten minder. Ik gebruik ze zowel in de zomer als in de winter. Zeer tevreden over. Om wrijving tegen te gaan smeer ik wat kamelenvet tussen en onder de tenen. Dit is in feite een handzalf maar het product blijft vettig en beschermt voor lanfe tijd. Was een tip van wandelclub KADEE in Bornem en dat hielp. Verleden jaar blaarloos de dodentocht mee gelopen.
Heb al vele merken gekocht en nu wandel ik nog alleen met de Merino Silver van X-SOCKS. Die zijn sterk en soepel en je voeten zweten minder. Ik gebruik ze zowel in de zomer als in de winter. Zeer tevreden over. Om wrijving tegen te gaan smeer ik wat kamelenvet tussen en onder de tenen. Dit is in feite een handzalf maar het product blijft vettig en beschermt voor lanfe tijd. Was een tip van wandelclub KADEE in Bornem en dat hielp. Verleden jaar blaarloos de dodentocht mee gelopen.
Als je falke sokken met 70% merino wol (let op er zijn ook met minder) koopt kan je toch gemakkelijk 2 of meer dagen met een paar sokken doen zonder dat ze stinken of onaangenaam worden.
Worst case neem wat handzeep mee en was tussendoor met de hand.
Met 3-4 sokken geraak je gemakkelijk 2 weken door.
Het gaat hem niet alleen over de prijs van de kleren, maar je wil op een trekking van 1 week ook geen loodzware rugzak dragen met 7 paar sokken, 7 paar ondergoed, 7 t-shirt, ...
Ik koop normaal op amazon.de en ben niet kieskeurig wat betreft kleuren, houd de prijzen in het oog, soms zijn er koopjes.
Hij had al verduidelijkt dat er mobiele ondersteuning was. Dan steekt het niet op een kg meer of minder.
Wat je op een trektocht echt nodig hebt hangt ook af van je persoonlijke behoeften en weerstand , de omgevingsfactor, ondersteuning en klimatologische omstandigheden.
Ondertussen op deze site de Falke sokken gekocht. Gisteren ook op YouTube uitleg gevonden van hoe voeten in te tapen.NS2SN schreef: ↑3 juni 2020, 13:53 https://www.hemdvoorhem.nl/falke-tk2-he ... gIBKPD_BwE
Heb je trouwens al sokken van Meindl geprobeerd? Met sokken van bridgedale en smartwool heb ik ook wel goede ervaringen.
Iedereen bedankt voor de suggesties!
En hopelijk helpt het.
Succes met de volgende km's en de voeten.
Succes met de volgende km's en de voeten.