Falke wandelsokken
Falke wandelsokken
Bij het uitproberen van wandelsokken, heb ik er al wat zien passeren. De meesten houden het niet lang vol: na bijv 15 keer wandelen en wassen zijn ze al onbruikbaar.
De door de meeste wandelaars als beste wandelsokken beschouwd zijn die van Falke. Die zijn peperduur. 1 paar kost gemiddeld rond de 20 Euro.
Ik heb al uitgebreid gezocht op het internet, maar vindt niet echt veel goedkopere. Alleen bij Amazon Duitsland is er toch een verschil.
Weet iemand of er betrouwbare webwinkels bestaan waar die wel goedkoper zijn? Ik gebruik zelf de Falke TK2 en TK5.
De door de meeste wandelaars als beste wandelsokken beschouwd zijn die van Falke. Die zijn peperduur. 1 paar kost gemiddeld rond de 20 Euro.
Ik heb al uitgebreid gezocht op het internet, maar vindt niet echt veel goedkopere. Alleen bij Amazon Duitsland is er toch een verschil.
Weet iemand of er betrouwbare webwinkels bestaan waar die wel goedkoper zijn? Ik gebruik zelf de Falke TK2 en TK5.
Re: Falke wandelsokken
Ik ken er niks van.
Maar je schrijft ´peperduur´, en dan €20.
Al vind je ze na uren zoeken elders aan €10.
Wat is dan je saving... €10?
Ik zou er m´n slaap niet voor laten.
Of was die €20 een typo?
Maar je schrijft ´peperduur´, en dan €20.
Al vind je ze na uren zoeken elders aan €10.
Wat is dan je saving... €10?
Ik zou er m´n slaap niet voor laten.
Of was die €20 een typo?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je zo'n tochten wilt doen dan is het laatste waar je op wilt besparen sokken en schoenen. Dat is waar je geld wilt aan uitgeven.
Dat realiseer ik me, vandaar dat ik kies voor sokken van Falke. Voor de langere tochten zijn dat de TK2 s. Mijn schoenen zijn er ook van topmerk Meindl.
Mijn vraag is: waar kan ik die specifieke sokken van het merk Falke goedkoper kopen dan de gangbare prijzen. Mijn ervaringen met andere merken zijn negatief.
Mijn excuses dat dit niet duidelijk was.
Mijn vraag is: waar kan ik die specifieke sokken van het merk Falke goedkoper kopen dan de gangbare prijzen. Mijn ervaringen met andere merken zijn negatief.
Mijn excuses dat dit niet duidelijk was.
https://www.hemdvoorhem.nl/falke-tk2-he ... gIBKPD_BwE
Heb je trouwens al sokken van Meindl geprobeerd? Met sokken van bridgedale en smartwool heb ik ook wel goede ervaringen.
Heb je trouwens al sokken van Meindl geprobeerd? Met sokken van bridgedale en smartwool heb ik ook wel goede ervaringen.
Vroeger had ik sokken van Bridgedale en was super content.
Nieuwe gekocht, en ze trokken op niets.
De collectie wandelsokken die ik ondertussen heb is groot en van verschillende merken.
En er is altijd wel iets. Soms versleten na een paar keer wassen, of gekrompen bij 30 graden wassen
, een gat aan de teen of na 2 keer gebruik dunner aan de hiel...
De laatste sokken ben ik in Decathlon gaan halen, en die zijn al probleemloos 2 wandelvakanties meegegaan. Normaal gezien worden ze deze zomer terug gebruikt.
De collectie wandelsokken die ik ondertussen heb is groot en van verschillende merken.
En er is altijd wel iets. Soms versleten na een paar keer wassen, of gekrompen bij 30 graden wassen

De laatste sokken ben ik in Decathlon gaan halen, en die zijn al probleemloos 2 wandelvakanties meegegaan. Normaal gezien worden ze deze zomer terug gebruikt.
Dank voor je reactie.
De sokken van Decathlon vielen mij het meest tegen van alle sokken
De Falke sokken doe ik met handwas op 20 graden. Zeer tevreden van. De rek is er wel na een tijd uitgegaan, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik ze na het wassen uitwrong. Daarom zoek ik er nu nieuwe.
De sokken van Decathlon vielen mij het meest tegen van alle sokken
De Falke sokken doe ik met handwas op 20 graden. Zeer tevreden van. De rek is er wel na een tijd uitgegaan, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik ze na het wassen uitwrong. Daarom zoek ik er nu nieuwe.
Ja, er staat ´sokken´, ik had ´sTokken´ gelezen. Vond het al raar dat je die moest wassen.
@MoreOrLess
Gebruik al jaren, tot grote tevredenheid, Rohner Fibre Tech sokken. Draag die in combinatie met hun liner en Hanwag (Alaska) wandelschoenen. Zijn zeer slijtvast en zorgen voor een optimaal voetklimaat. Je kan ze kopen op :" int.rohner-socks.com" voor rond de €25 per paar. Soms kan je ze goedkoper aankopen op outdoorsites (meestal in Duitsland). Zoals met alles heeft kwaliteit zijn prijs, maar als je er x aantal jaren langer kan mee lopen! Heb hier ook Decathlon wandel sokken, enkel geschikt voor korte tochten, ijzersterk (kunstvezels) maar lamentabel en zweterig voetklimaat.
Gebruik al jaren, tot grote tevredenheid, Rohner Fibre Tech sokken. Draag die in combinatie met hun liner en Hanwag (Alaska) wandelschoenen. Zijn zeer slijtvast en zorgen voor een optimaal voetklimaat. Je kan ze kopen op :" int.rohner-socks.com" voor rond de €25 per paar. Soms kan je ze goedkoper aankopen op outdoorsites (meestal in Duitsland). Zoals met alles heeft kwaliteit zijn prijs, maar als je er x aantal jaren langer kan mee lopen! Heb hier ook Decathlon wandel sokken, enkel geschikt voor korte tochten, ijzersterk (kunstvezels) maar lamentabel en zweterig voetklimaat.
Annetje, wat zijn jouw ervaringen met sokken van Falke?annetje schreef: ↑3 juni 2020, 14:35 Vroeger had ik sokken van Bridgedale en was super content.
En er is altijd wel iets. Soms versleten na een paar keer wassen, of gekrompen bij 30 graden wassen, een gat aan de teen of na 2 keer gebruik dunner aan de hiel...
Voor zover ik het me herinner kriebelden die te veel, en heb ik ze daarom doorverkocht aan mijn tante die er net nodig had (en de zelfde maat heeft). Maar vraag me niet meer welke dat precies waren. Sindsdien koop ik er geen meer met Merinowol in.
Zat er ipv merionwool geen gewone wol in die sokken?
Eén van de eigenschappen van merinowool is juist dat het zacht is en niet jeukt.
Eén van de eigenschappen van merinowool is juist dat het zacht is en niet jeukt.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 4 juni 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebben jullie soms ook ervaring met wandelsTokken ?
Ja, Leki (Micro Vario Ti system).
Sterk, schokabsorberend, licht, heel klein op te vouwen en gemakkelijk en vlug te monteren en verstellen.
Wel niet te vinden aan 20 €.
Sterk, schokabsorberend, licht, heel klein op te vouwen en gemakkelijk en vlug te monteren en verstellen.
Wel niet te vinden aan 20 €.