Fastned obligaties ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fastned obligaties ?
Welke opties stelt u voor ? Ik luister graag naar andere optiesbryanv schreef: ↑2 februari 2025, 14:04Waarom meer risico nemen op potentieel iets meer rendement als je andere investeringen hebt met een historisch langere track record met misschien iets minder rendement.nick000 schreef: ↑2 februari 2025, 11:21 Is er dan evt sprake dat Fastned in faling zou kunnen gaan ? In een markt dat volop aan het groeien is zie ik eigenlijk het probleem niet echt , akkoord ze zijn nog verlieslatend maar er zijn toch zoveel bedrijven die jaren met verlies werken ? Ik wil alleen maar bijleren dus graag jullie feedback over mijn gedachtengang , ik zou graag intekenen …
Thx
Waarom meer risico nemen op potentieel iets meer rendement als je andere investeringen hebt met een historisch langere track record met misschien iets minder rendement.
Welke stelt u voor ? Ik luister graag naar nieuwe opportuniteiten
Welke stelt u voor ? Ik luister graag naar nieuwe opportuniteiten
Er zijn ook veel bedrijven die failliet gaan.nick000 schreef: ↑2 februari 2025, 11:21 Is er dan evt sprake dat Fastned in faling zou kunnen gaan ? In een markt dat volop aan het groeien is zie ik eigenlijk het probleem niet echt , akkoord ze zijn nog verlieslatend maar er zijn toch zoveel bedrijven die jaren met verlies werken ? Ik wil alleen maar bijleren dus graag jullie feedback over mijn gedachtengang , ik zou graag intekenen …
Thx
Lernout en Hauspie had toch ook de toekomst.
Tip aan Paul D'Hoore.
Fastned geeft nu opnieuw obligaties uit met 6% brutorente en een looptijd van 5 jaar om de ontwikkeling van zijn netwerk te ondersteunen. Inschrijving start op 16 september 2025 en sluit op 30 oktober 2025 om 12.00 uur.
Fastned geeft nu opnieuw obligaties uit met 6% brutorente en een looptijd van 5 jaar om de ontwikkeling van zijn netwerk te ondersteunen. Inschrijving start op 16 september 2025 en sluit op 30 oktober 2025 om 12.00 uur.
Hoewel de obligaties van Fastned een hoger rendement bieden dan veel andere beleggingen, zijn ze niet zonder risico. Als je overweegt te investeren, is het belangrijk om je bewust te zijn van de financiële situatie van Fastned en de marktomstandigheden die van invloed kunnen zijn op de prestaties van de obligatie. Raadpleeg een financieel adviseur om te bepalen of deze belegging past bij jouw risicoprofiel en beleggingsdoelen.
Financiële gezondheid: Fastned is verlieslatend en verwacht pas in 2028 positieve vrije kasstromen te genereren. Dit betekent dat het bedrijf mogelijk vaker kapitaal moet aantrekken via obligaties, wat de waarde van bestaande obligaties kan beïnvloeden.
Beperkte kredietwaardigheid: Fastned heeft geen kredietbeoordeling, waardoor het moeilijk is om de kredietwaardigheid te beoordelen. Dit maakt de obligatie risicovoller dan staatsobligaties.
Marktomstandigheden: Hoge elektriciteitsprijzen en concurrentie van andere laadnetwerken kunnen de marges onder druk zetten, wat invloed kan hebben op de financiële stabiliteit van Fastned.
Financiële gezondheid: Fastned is verlieslatend en verwacht pas in 2028 positieve vrije kasstromen te genereren. Dit betekent dat het bedrijf mogelijk vaker kapitaal moet aantrekken via obligaties, wat de waarde van bestaande obligaties kan beïnvloeden.
Beperkte kredietwaardigheid: Fastned heeft geen kredietbeoordeling, waardoor het moeilijk is om de kredietwaardigheid te beoordelen. Dit maakt de obligatie risicovoller dan staatsobligaties.
Marktomstandigheden: Hoge elektriciteitsprijzen en concurrentie van andere laadnetwerken kunnen de marges onder druk zetten, wat invloed kan hebben op de financiële stabiliteit van Fastned.