Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Favoriete 5 voor 2017

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
214 berichten
  • Pagina 5 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 15
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: Favoriete 5 voor 2017

• Citeer

Bericht door sintorama » 14 december 2016, 15:09

reteiP schreef:Elon Musk zal zijn gelijk wel halen wat de revolutie op zich betreft, maar zijn bedrijf Tesla zal niet met het grootste marktaandeel gaan lopen.
Neen, dat denk ik ook niet.

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gpv1 » 14 december 2016, 15:16

sintorama schreef: Ik zou zelf ook het liefst bij een gevestigde waarde een auto kopen, alleen sluit het aanbod niet meer aan bij de vraag.
Wat bedoel je hiermee? Dat iedereen staat te springen om een electrische of zelfrijdende auto te kopen? Denk niet dat dat het geval is.
sintorama schreef:Alleen al het feit dat BMW een uitgebreid netwerk NODIG heeft is een enorme rem.
Ze zijn zeer winstgevend, dus ik zie het probleem niet. Integendeel, denk jij dat Tesla eender welk defect aan de wagen vanop afstand gaat kunnen repareren? Ikzelf denk van niet. Liever toch een garage in de buurt.
sintorama schreef:De grote sterke van Tesla is volgens mij NIET zozeer wat jij beweert (technologische voorsprong), maar wel dit: Als je met een Tesla model S rijdt dan lijkt het wel dat Tesla al jaaaaren auto's bouwt. De korte rijd waarin ze erin geslaagd zijn om een auto van uit het niets te ontwerpen tot iets wat niet bij de eerste bocht uit mekaar valt is nooit eerder gezien. Toyota heeft bang van de snelheid waarme Tesla erin slaagt om problemen en kinderziektes op te lossen. Geen enkele japanse, koreaanse of chinese fabrikant komt in de buurt van de ontwikkelings-efficientie van Tesla. Als Tesla over 2 jaar kan herhalen wat het gedaan heeft met de model S, maar ditmaal op een grotere schaal met de Model 3, dan verwacht ik dat het aandeel van BMW, VW en MB een steile duik neemt. Aandelen kijken altijd vooruit. Ze zeggen iets over de relatieve toekomstverwachting van het bedrijf.
Maar de klassieke constructeurs hebben ook know-how hoor. Die weten ook wel hoe ze problemen moeten oplossen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 14 december 2016, 15:21

sintorama schreef:Oow, daar ben je nu eens ZO fout in!! Software op de markt brengen is juist 1000 keer complexer. Sofware zoals een PC besturingssysteem bouwen is moeilijker dan een vliegtuig te bouwen!
Een modern vliegtuig wordt niet bestuurd met software (fly-by-wire), dan? :-[

Misschien heb ik me slecht uitgedrukt, maar wat ik bedoelde is dat het ondertussen duidelijk is dat Apple en Google hun autoprojecten niet op de rails krijgen door gewoon de beste mensen aan te trekken, een tactiek die bij hun softwareprojecten meestal wel succesvol is gebleken.

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Inversor » 14 december 2016, 15:26

Wimpie85 schreef:Blijkbaar heb je het Mercedes-artikel niet helemaal in detail doorgelezen.

Verder discussiëren heeft weinig zin aangezien we toch op een compleet andere golflengte zitten.
Goh, ik ga toch ook niet omwille van deze lichten kiezen voor Mercedes hoor. En ik heb het artikel wel doorgelezen >:D

quixoticme81
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer quixoticme81
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door quixoticme81 » 14 december 2016, 15:29

1. Qinetiq
2. Flow Traders
3. Engie
4. 888 holdings
5. GIMV
http://dinnovatievebeurs.weebly.com

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 14 december 2016, 15:35

gpv1 schreef:
Refresco: vrije kasstroom €96,9 mio in 2014 en €46,4 mio vorig jaar. Dit jaar wellicht iets hoger. Uitgaande van een vks van €60 mio en een multiple van 18 kom ik uit op de huidige beurswaarde. Schulden idd zeer hoog. Maar soit, misschien ziet Poldermol redenen om aan te nemen dat de kasstromen in de toekomst fors hoger zullen liggen.

Berentzen: vrije kasstroom van €3,9 mio in 2014 en €26,6 mio vorig jaar. Dit jaar weer een minieme kasstroom. Positief is dat het bedrijf op een nettokaspositie zit. Moeilijk uit te maken of aandeel ondergewaardeerd is.
FCF in eerste jaarhelft was iets van 38 miljoen reeds. capex natuurlijk wederom vooral in tweede jaarhelft, dus die 60M EUR voor dit jaar zal wel ongeveer kloppen, ben ik volledig mee akkoord!

Echter, ik mikte specifiek op 2018/2019. Tegen dan zijn de 2 nieuwe acquisities van dit jaar volledig geïntegreerd, en zal dit leiden tot een stijging van de OpCF met 12-18% (afhankelijk van hoe snel de synergieën zich voordoen, ik reken er niet op om al veel te zien in 2017).

Veel schulden, dat klopt, maar zeer goedkope schulden (1.7% cost of debt) na herfinanciering. Finance expenses waren 50M (!) vorig jaar (including de early repayment van dure bonds), nu 10M in de eerste jaarhelft.

US bottelarijmarkt is énorm gefragmenteerd, en ik verwacht dat Refresco Whitlock zal gebruiken als 'stepping stone' om een heleboel kleintjes te consolideren.

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 14 december 2016, 15:55

gpv1 schreef:Berentzen: vrije kasstroom van €3,9 mio in 2014 en €26,6 mio vorig jaar. Dit jaar weer een minieme kasstroom. Positief is dat het bedrijf op een nettokaspositie zit. Moeilijk uit te maken of aandeel ondergewaardeerd is.
Wat achtergrond:
Berentzen Gruppe is een Duitse smallcap. Produceert en verkoopt alcoholische en niet-alcoholische dranken, en sinds de overname van Citrocasa, professionele citruspersen. Bedrijf werd in 2009 gered en geherstructureerd door AURELIUS Equity Opportunity. Ondertussen gaat het goed met Berentzen. In maart dit jaar besloot AURELIUS haar participatie weer te verkopen. Koers daalde toen naar €6, maar is in de tussentijd ruim hersteld na uitstekende halfjaarresultaten.

Waardering oogt zeer interessant. EV/EBITDA rond de 3 (!), terwijl er omzet- en winstgroei is. Berentzen heeft een nettokaspositie. Er loopt nog een dure obligatie (6,5%) tot oktober 2017, waarvan ongeveer de helft geherfinancierd zal worden aan een veel lagere rente, wat de vrije kasstroom en winst nog een serieuze boost zal geven.
Betaalde intrest nu nog 3,9 miljoen € per jaar, wat enorm is, maar na 2017 minder dan de helft. Uitgaande van een vks van minimum €5m per jaar zou het aandeel al snel €10 waard zijn, met uitzicht op meer. Waardering op basis van verleden idd moeilijk. Grote schommelingen in vks die je ziet 2014-2015 komen door werkkapitaal.

Die andere Duitse smallcap zal beter uit je model komen.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 14 december 2016, 16:23

gpv1 schreef: Wat bedoel je hiermee? Dat iedereen staat te springen om een electrische of zelfrijdende auto te kopen? Denk niet dat dat het geval is.
Vandaag zeer zeker niet. Over 5 jaar misschien wel, over 10 jaar zeker. En over 20 jaar kun je enkel nog met diesel rijden als er een O-plaat op je auto hangt.
gpv1 schreef: Ze zijn zeer winstgevend, dus ik zie het probleem niet.
Winstgevende bedrijven kunnen failliet gaan. Soit, je hebt natuurlijk gelijk. Op korte termijn ziet het er niet slecht uit voor BMW.
gpv1 schreef:Integendeel, denk jij dat Tesla eender welk defect aan de wagen vanop afstand gaat kunnen repareren? Ikzelf denk van niet. Liever toch een garage in de buurt.
Een Tesla heeft 17 bewegende onderdelen. Dat is inclusief de 4 wielen. Een BMW heeft ca 800 bewegende onderdelen.
Een hardware reparatie kan uiteraard niet vanop afstand gedaan worden. Maar de eenvoud van een Tesla laat toe om de wagen zodanig te ontwikkelen dat er weinig tot niets aan stuk kan gaan. Uiteraard is dat een businessmodel dat haaks op dat van klassieke fabrikanten staat. BMW maakt geen winst met de verkoop van een BMW 320i zonder opties. De winst komt puur uit de verkoop van opties, onderhoud en herstellingen.
Verder kunnen zaken zoals koetswerkherstellingen, glasbreuk etc buiten een eigen dealernet opgelost worden. Ook een doorn in het oog van klasieke fabrikanten trouwens: onafhankelijke garages zoals Bosch Car Service.
gpv1 schreef: Maar de klassieke constructeurs hebben ook know-how hoor. Die weten ook wel hoe ze problemen moeten oplossen.
Renault, toch ook een niet kleine fabrikant, heeft daar enorme problemen mee. Vaak geraken problemen pas opgelost na 5 jaar. Dat is tegen dat het model uit productie gaat. BMW is wel sterk in "design right first time". Er zijn gewoonweg weinig kinderziektes bij BMW, dus dan moet je er ook weinig oplossen. De eerste batches die van de band rollen zijn bijna zo goed als de laatste.

gpv1
VIP member
VIP member
Beste antwoorden: 1
Contacteer:
Contacteer gpv1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gpv1 » 14 december 2016, 17:25

Je kan sterke argumenten aandragen, sintorama, maar ik blijf er bij dat de klassieke constructeurs momenteel enorme voordelen hebben tov Tesla (zéker die in het premium-segment) en dat die niet zomaar zullen weggevaagd worden. En in het slechtste geval worden de voordelen die Tesla heeft gewoon gekopieerd door de rest.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreamy » 14 december 2016, 18:20

Wat betreft de toekomst van de auto-industrie mogen we de Chinezen niet vergeten.
Die hebben blijkbaar ook plannen om de leiding te gaan nemen in de sector van de electrische auto's.
Ze hebben alvast drie belangrijke troeven:
1) een gecoordineerde nationale industriepolitiek;
2) een gigantische thuismarkt;
3) een goede startpositie, met al een paar bestsellers en een gevestigde producent (BYD).

Maxwell35
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Maxwell35
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maxwell35 » 14 december 2016, 20:01

Didymus schreef:Small/Mid caps waar ik mijn hoop op stel:

1) Resilux
2) Sioen Industries
3) Jensen Group
4) TomTom
5) RealDolmen
Lijkt aannemelijk, maar heeft resilux, Sioen Group en Jensen niet al een te grote rally achter de rug? Voor mij zijn ze ook favoriet maar ik durf er niet direct in te stappen wegens schrik voor overwaardering en een correctie.

Cydox
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Cydox » 14 december 2016, 20:58

Korte zijkantekening: Er is toch wat kort/midden termijn negatiefs te zeggen voor de wagenfabrikanten lijkt me. De staalprijs die stijgt in de VS en hier in EU.

Of is die kost nougatbollen tov de prijs van een wagen?

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 14 december 2016, 23:40

Maxwell35 schreef:Lijkt aannemelijk, maar heeft resilux, Sioen Group en Jensen niet al een te grote rally achter de rug? Voor mij zijn ze ook favoriet maar ik durf er niet direct in te stappen wegens schrik voor overwaardering en een correctie.
Resilux herstelt nog steeds van een grote correctie (onzekerheid over Airolux), Sioen ondergaat momenteel een correctie (verlaging adviezen en bijhorende overreactie), maar Jensen blijft op gezapig tempo groeien en kan opgepikt worden bij een dip. Ik heb ze alledrie in mijn portefeuille, dus ik moet me alleen afvragen wanneer ik eventueel bijkoop, niet meer wanneer ik instap. Een instapmoment kiezen blijft een moeilijke oefening, vind ik zelf, maar ik ben al vaker te laat/niet ingestapt dan te vroeg.
Laatst gewijzigd door Didymus op 15 december 2016, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 15 december 2016, 08:43

reteiP schreef:Bovendien is de kans realistisch dat Trump de $7500 tax incentive voor de Tesla Model 3 schrapt, wat game over zou betekenen voor Tesla denk ik.
Elon Musk wordt adviseur van Trump! 3x raden wat Musk zeker niet zal adviseren...
https://www.cnet.com/roadshow/news/trum ... icy-forum/

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 15 december 2016, 10:40

reteiP schreef:Bovendien is de kans realistisch dat Trump de $7500 tax incentive voor de Tesla Model 3 schrapt, wat game over zou betekenen voor Tesla denk ik. Misschien net daarom dat Trump het toch niet zal doen als protectionist ;)
Die tax credit ging sowieso geschrapt worden. De wet voorziet dat van zodra een fabrikant 200.000 elektrische wagens in de VS heeft verkocht, het tax credit vervalt. Tesla en co weten dat (en Tesla zit stilaan aan dat plafond), en dat zit ook verrekend in de aandelenkoers. Veel staten blijven welk (kleinere) bijkomende incentives geven

Tesla-klanten geven typisch ook geen hol geven om de prijs van hun wagen. In het premiumsegment is Tesla de onbetwiste marktleider in de VS, en dat is niet omdat een Model S met alle opties goedkoper zou zijn dan een Mercedes S-klasse.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

214 berichten
  • Pagina 5 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy