Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Jawadde Vincenke. Oekraine heeft met drones van 500 EUR voor 7 miljard schade aangericht in de USSR. En jij blijft hier pleiten voor krankzinnige NAVO-uitgaven. Ik zou zeggen solliciteer voor Washington of voor Moskou. Je advies zal daar erg gewild zijn.VincentVega schreef: ↑5 juni 2025, 20:22KV schreef: ↑5 juni 2025, 20:11
Onze VincentVega, in Januari in een poging met zijn profetische woorden om iedereen wakker te schudden i.v.m. het begrotingsbeleid
Hem kennende -die heel hard inzit met de Belgische begroting- zal vermoed ik een hartaanval krijgen als hij hoort of zal lezen wat Theo Franken nu weer is gaan verkondigen :
Screenshot 2025-06-05 195629.jpg
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/05 ... p-termijn/
Waanzinnige cijfers....
Nadat Guy Verhofstadt de geschiedenis boeken is ingegaan van België te hebben uitverkocht zal Theo Franken de geschiedenis ingaan als degene die het land van de afgrond duwt (we staan er immers al) met zijn 5% (![]()
![]()
![]()
![]()
) norm.
Zie hem trouwens trots zijn op de foto dat hij mee tussen de grote jongens mag staan.![]()
Je citeert een quote van mij die nog betrekking had op de verspilzucht van je geliefde Vivaldi coalitie![]()
Hoe dom kan je zijn?![]()
Meer middelen voor Defensie?
Voor mij is dat OK, ik ben voor defensie weet-je-wel. Maar creaturen zoals jij worden ongetwijfeld Ademloos als ze zoiets moeten lezen. Jij vond 2% van het BNP al veel te veel (al wist je niet hoeveel euro dat was want je wist niet hoe je 2% van het BBP moest berekenenLOL
).
En je bent als extreem-linkse sympathisant natuurlijk ook tegen de NAVO want de NAVO is overbodig vermits Joske van de PVDA heeft gezegd dat “Putin zal morgen toch niet op de Grote Markt van Brussel staan”.
Zet Patriots of Iron Domes op de Grote Markt. Ga het geld bedelen bij Francken. Die zijn zakken zijn diep genoeg. En Brussel zal heel veilig zijn. Toch vanuit de lucht bekeken. En solliciteer zelf voor een job bij de SHAPE in Bergen/Mons. Met uw inzicht kan dat niet misgaan.VincentVega schreef: ↑Gisteren 09:20Dus Brussel is toch niet zo veilig als sommigen denken?JustSpike schreef: ↑Gisteren 08:55
Heb je gezien waar operatie spiderweb heeft plaatsgevonden? Zo eenvoudig is het tegenwoordig. Met een camion vol chinese DJI drones naar een plek vliegen die zo diep in het vreedzame vijandelijke gebied ligt dat er geen verdedigingslinies bestaan. Wat Oekraine kan, kan Rusland ook, maar dan beter.
Laatst gewijzigd door chesini op 6 juni 2025, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Rusland mag van geluk spreken dat Oekraïne geen zwaardere drones heeft met multi-rockets en multi-charges. Ze hebben nog heel veel van het Russisch vliegend schroot laten staan. Goed van de Oekraïners dat ze zelf het vliegend Rusland durven uit te schakelen. Als ze moeten wachten op luchtafweer van Trump of van de EU gaan ze er aan. Trump en de EU en de NAVO: veel gezijk in de wijk. Mijn gedacht. En daar moeten we binnenkort 5% van het BNP aan afdragen. Laat ons wel wezen: wij moeten dus miljarden afdragen zonder dat er deftige steun komt voor Oekraïne, want die mogen het allemaal zelf doen. In plaats dat we die mensen echt zouden gaan helpen. Wat een circus.haelewyn schreef: ↑Gisteren 10:18Dit moet je nog eens opnieuw overdenken.vortex schreef: ↑Gisteren 09:36
Jaja, maar zo eenvoudig als onze gazetten het voorstellen is dat echt niet. Ten eerste moest Oekraïne die vrachtwagens de grens over krijgen zonder dat ze gecontroleerd worden, daar gaan ze wellicht medewerking van meerdere Russische grenscontroles voor gehad hebben. Dan moet je weten waar die containers in de buurt van militaire doelwitten onopvallend en met een excuus reden kunnen opgesteld worden, ook daar heb je lokale hulp en of satelliet info van de VS voor nodig. Dan moeten die drones over die lange afstand nog aangestuurd worden, ook dat moet via satelliet of via het Russische GSM netwerk. En dat alles moet gans de voorbereidingsperiode geheim blijven en geen enkele schakel mag falen.
Wie zegt dat de vrachtwagens de grens moesten oversteken ?
Misschien werden enkel de drones de grens over gesmokkeld. Of zelfs niet..
Die vrachtwagen een half uur laten stilstaan is in Rusland minder verdacht dan hier. Geen probleem zelfs.
Die drones hebben ook een redelijk bereik. Je moet ze niet oplaten naast de omheining van de luchthaven.
Voertuigen vallen er meer in panne. Je zet de vrachtwagen gewoon aan de kant, zelfs verder dan 10 km van de luchthaven.
Als schokdempers er door de kwaliteit van de wegen soms maar 15000 km meegaan, weet je het wel.
De intelligence moet er zeker zijn om te weten waar en wanneer er veel bommenwerpers samen geparkeerd zijn.
Er zal wel een verkenning aan vooraf gegaan zijn.
Oekraïne heeft de truc "hide in plain sight" gebruikt. Dat kan Rusland ook maar die bereiken heel Oekraïne met hun raketten, al was het vanuit Wit Rusland.
Dat ligt anders.
Laatst gewijzigd door chesini op 6 juni 2025, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag je eens af hoeveel geld van die miljarden constant aan de pollekes gaat blijven plakken. Daar gaan er weer een aantal corrupt rijk van worden.chesini schreef: ↑Gisteren 11:39 . En daar moeten we binnenkort 5% van het BNP aan afdragen. Laat ons wel wezen: wij moeten dus miljarden afdragen zonder dat er deftige steun komt voor Oekraïne, want die mogen het allemaal zelf doen. In plaats dat we die mensen echt zouden gaan helpen. Wat een circus.
Kritiek is verboden want dat is enkel afgunst.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
In Herstal staat er een wapenfabriek van de PS. Als er geld mee gemoeid is, kom je automatisch bij PS en Vooruit terecht 

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Heeft de Ps een wapenfabriek ? Allee zeg.
Ik denk dat je door jouw brilletje de dingen errrggg kortzichtig ziet. Dat hebben we hier al vaker gemerkt.
Principe van de wet van Godwin aangepast naar onze rechtse forumleden :
Als je iets zegt over de regering de Wever halen ze er direct de ps bij.
Euhhhh... wat een afleidingsmanoeuvre. En wat een BS. Daar hebben we het niet over en de ps is niet eens relevant meer.
Aan de zijlijn gaan er vast al supporteren van : hij heeft het weer goed gezegd. Terwijl hij eigenlijk "smoke from his ass" blaast.
Hier se... regering de Wever en zijn "geweldige" besparingen
Nationale bank trekt opnieuw aan alarmbel over begroting die ook De Wever niet onder controle krijgt: "Dit is niet houdbaar" (VRT)
Wat zei ik ook alweer over onze premier ?
Ik zeg vandaag iets nieuws. Hij is niet alleen een demagoog. Hij bakt er niets van.
De onnozelaars die door zijn praatjes zich hebben laten verleiden kunnen berouw beginnen krijgen.
De Wever krijgt op de manier dat hij bezig is nooit zijn begroting op orde.
Ik denk dat je door jouw brilletje de dingen errrggg kortzichtig ziet. Dat hebben we hier al vaker gemerkt.
Principe van de wet van Godwin aangepast naar onze rechtse forumleden :
Als je iets zegt over de regering de Wever halen ze er direct de ps bij.
Euhhhh... wat een afleidingsmanoeuvre. En wat een BS. Daar hebben we het niet over en de ps is niet eens relevant meer.

Aan de zijlijn gaan er vast al supporteren van : hij heeft het weer goed gezegd. Terwijl hij eigenlijk "smoke from his ass" blaast.
Hier se... regering de Wever en zijn "geweldige" besparingen

Nationale bank trekt opnieuw aan alarmbel over begroting die ook De Wever niet onder controle krijgt: "Dit is niet houdbaar" (VRT)
Wat zei ik ook alweer over onze premier ?
Ik zeg vandaag iets nieuws. Hij is niet alleen een demagoog. Hij bakt er niets van.
De onnozelaars die door zijn praatjes zich hebben laten verleiden kunnen berouw beginnen krijgen.
De Wever krijgt op de manier dat hij bezig is nooit zijn begroting op orde.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Jij insinueerde dat geld aan “de pollekes”van politici blijft plakken met de wapenleveringen. Zoals altijd bij jou zijn het losse flodders, insinuaties zonder concrete namen, partijen of bedrijven te noemen.
Wel, ik ben zo vrij geweest om het iets concreter te maken: FN Herstal verdient goed aan de bewapeningswedloop Mocht je het niet weten, FN Herstal is een wapenfabriek die voor 100% in handen is van Wallonië Entreprendre, de Waalse investeringsmaatschappij waarvan de RvB uitpuilt van PS mandatarissen. Ook de voorzitter van de Raad is een PS’er en is maar 1 van zijn vele bezoldigde mandaten.
Ik rust mijn valies
Wel, ik ben zo vrij geweest om het iets concreter te maken: FN Herstal verdient goed aan de bewapeningswedloop Mocht je het niet weten, FN Herstal is een wapenfabriek die voor 100% in handen is van Wallonië Entreprendre, de Waalse investeringsmaatschappij waarvan de RvB uitpuilt van PS mandatarissen. Ook de voorzitter van de Raad is een PS’er en is maar 1 van zijn vele bezoldigde mandaten.
Ik rust mijn valies

Blijkbaar gaat de fiscus ook een rijke aanpakken.
belastingvrije transferten naar Luxembourg en co.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ngNewsSerp
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat vind ik nu wel goed. De superrijken zoals Huts en Coucke moet je zo laten meebetalen: hun fiscale ontduiking van belastingen via buitenlandse vennootschappen aanpakken en het kunstmatig versluizen van winsten belasten. Dat zal meer effect hebben dan een meerwaardebelasting.paul schreef: ↑Gisteren 20:34 Blijkbaar gaat de fiscus ook een rijke aanpakken.
Nu moet alleen nog iemand aan Conner gaan vertellen dat je de superrijken niet treft met een meerwaardebelasting op pensioensparen. Met dergelijke maatregelen, alsook met een vrijstelling van amper 10K euro op de gewone meerwaardes uit beleggingen, tref je vooral de middenklasse en niet de superrijken.
Maar ja, het bekt wel goed voor Conner en co om hun meerwaardebelasting te verkopen als een maatregel om de “superrijken” te treffen.
Het kan nog een spannende soap worden , waarin Jan Heps klachten krijgt over zijn fiscale administratie
https://www.demorgen.be/snelnieuws/milj ... ~bac52b67/
Wie weet gaan ze beslag leggen op zijn dinosaurus
https://www.gva.be/binnenland/fernand-h ... 49298.html
https://www.demorgen.be/snelnieuws/milj ... ~bac52b67/
Wie weet gaan ze beslag leggen op zijn dinosaurus
https://www.gva.be/binnenland/fernand-h ... 49298.html
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Drones van 500 euro??? Die van mij kost meer dan dat … zonder de bewapeningchesini schreef: ↑Gisteren 11:21Jawadde Vincenke. Oekraine heeft met drones van 500 EUR voor 7 miljard schade aangericht in de USSR. En jij blijft hier pleiten voor krankzinnige NAVO-uitgaven. Ik zou zeggen solliciteer voor Washington of voor Moskou. Je advies zal daar erg gewild zijn.VincentVega schreef: ↑5 juni 2025, 20:22
Je citeert een quote van mij die nog betrekking had op de verspilzucht van je geliefde Vivaldi coalitie![]()
Hoe dom kan je zijn?![]()
Meer middelen voor Defensie?
Voor mij is dat OK, ik ben voor defensie weet-je-wel. Maar creaturen zoals jij worden ongetwijfeld Ademloos als ze zoiets moeten lezen. Jij vond 2% van het BNP al veel te veel (al wist je niet hoeveel euro dat was want je wist niet hoe je 2% van het BBP moest berekenenLOL
). :
En je bent als extreem-linkse sympathisant natuurlijk ook tegen de NAVO want de NAVO is overbodig vermits Joske van de PVDA heeft gezegd dat “Putin zal morgen toch niet op de Grote Markt van Brussel staan”.

Drones hebben zeker hun nut maar ook hun beperkingen. Het zijn verkennings- en aanvalswapens, maar geen verdedigingswapens. Tot op heden is oorlogsvoering via drones een eerder onbekend gegeven voor het Belgische leger. Het lijkt me maar logisch dat een deel van de middelen van Defensie daaraan besteed wordt. De investeringen die het NAVO lidmaatschap vereisen (of het nu 2, 3 of 5% van het BBP is) kunnen dus (gedeeltelijk) voor aankoop van drones en opleiding van dronepiloten worden gebruikt.
Maar met enkel drones komen we er niet. We hebben ook nog steeds traditionele wapens nodig, zoals afweersystemen en, jawel, gevechtsvliegtuigen. Al was het maar omdat de vijand die ook heeft en zal gebruiken indien nodig. MIG’s zijn gemakkelijker neer te halen met F35’s dan met een drone, me dunkt.
En zo mondden we geruisloos en simpelweg uit bij het aanvaarden dat zomaar eventjes naar 5% upscalen zonder enige vorm van kritiek maar de normaalste zaak is....VincentVega schreef: ↑Gisteren 21:20Drones van 500 euro??? Die van mij kost meer dan dat … zonder de bewapening![]()
Drones hebben zeker hun nut maar ook hun beperkingen. Het zijn verkennings- en aanvalswapens, maar geen verdedigingswapens. Tot op heden is oorlogsvoering via drones een eerder onbekend gegeven voor het Belgische leger. Het lijkt me maar logisch dat een deel van de middelen van Defensie daaraan besteed worden. De investeringen die het NATO lidmaatschap vereisen, kunnen dus (gedeeltelijk) voor aankoop van drones en opleiding van dronepiloten worden gebruikt.
Maar met enkel drones komen we er niet. We hebben ook nog steeds traditionele wapens nodig, zoals afweersystemen en, jawel, gevechtsvliegtuigen. Al was het maar omdat de vijand die ook heeft en zal,gebruiken. MIG’s zijn gemakkelijker neer te halen met F35’s dan met een drone, me dunkt.
Vega die anders altijd zo bekommerd en beducht is voor de schuld van de begroting is .... maar nu het uit NVA-hoek komt zijn de normen van kritiek weer helemaal anders....

Aan welke bomen hangen die waanzinnige miljarden Vega ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien de meest recente versie van mijn tekst eens lezen (of anders wat sneller quoteren en posten
)

Wat stel je anders voor? Dat we uit de NAVO stappen of zo? Voor de 100e keer: wie lid wil zijn van een select clubje, moet zijn bijdrage betalen. Wie er voor ijvert om de bijdrage niet te betalen, die ijvert ervoor om het clubje te verlaten. Make up your mind, kakker. Lid van de NAVO of geen lid?VincentVega schreef: De investeringen die het NAVO lidmaatschap vereisen (of het nu 2, 3 of 5% van het BBP is) kunnen dus (gedeeltelijk) voor aankoop van drones en opleiding van dronepiloten worden gebruikt.
Je verandert blijkbaar zo vlug van teksten en meningen (zoals bij het begrotingsbeleid, afhankelijk van de politieke partij) dat ik de tijd nog niet krijg om op je eerste punt te reageren, je had het al veranderd....VincentVega schreef: ↑Gisteren 22:11 Misschien de meest recente versie van mijn tekst eens lezen (of anders wat sneller quoteren en posten)
Echt wel een windhaan die voortdurend links en rechts kraait....

Als het is om daar maar op papier mee aanwezig te zijn van een clubje dat nog niet in staat is om aan efficiënte en doordachte bewapening te doen of te doorspreken , en het is niet meer dan : "en nu is 2%" , "en nu is het 3,5%" , "en nu is het 5%" , wat is het volgend jaar ? 7%? Laat ons gewoon makkelijk afronden en naar 10% gaan ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 22:11Wat stel je anders voor? Dat we uit de NAVO stappen of zo? Voor de 100e keer: wie lid wil zijn van een select clubje, moet zijn bijdrage betalen. Wie er voor ijvert om de bijdrage niet te betalen, die ijvert ervoor om het clubje te verlaten. Make up your mind, kakker. Lid van de NAVO of geen lid?VincentVega schreef: De investeringen die het NAVO lidmaatschap vereisen (of het nu 2, 3 of 5% van het BBP is) kunnen dus (gedeeltelijk) voor aankoop van drones en opleiding van dronepiloten worden gebruikt.
Buiten een ondoordachte opbodpolitiek is doordachtheid in de verste verte niet te bespeuren.
Laatst gewijzigd door KV op 6 juni 2025, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Goh... ik vind dat je weer ferm naast de pot lult. Om te zeggen hoeveel geld er aan de pollekes gaat blijven plakken in die zaak is het te vroeg.VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:33 Jij insinueerde dat geld aan “de pollekes”van politici blijft plakken met de wapenleveringen. Zoals altijd bij jou zijn het losse flodders, insinuaties zonder concrete namen, partijen of bedrijven te noemen.
Over de 5 procent van het bbp ook. Die zijn nog niet besteed. Dus ja...
We hadden het over de F35 !!! Niet over wapens van FN.
Om dan te gaan klagen over wat een ander zegt.
Hahahaha. Il faut le faire zeker ?
Zeer intelligente conversaties krijgen we hier van jou

Je noemt partijen maar altijd alleen de Ps. Veeeeel beter !

Ik zie nog altijd niet dat de PS een wapenfabriek bezit. Als we het op jouw manier "uitpraten" : Hebben de straffe mannen van de nva geen 101 mandaten ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:33 Wel, ik ben zo vrij geweest om het iets concreter te maken: FN Herstal verdient goed aan de bewapeningswedloop Mocht je het niet weten, FN Herstal is een wapenfabriek die voor 100% in handen is van Wallonië Entreprendre, de Waalse investeringsmaatschappij waarvan de RvB uitpuilt van PS mandatarissen. Ook de voorzitter van de Raad is een PS’er en is maar 1 van zijn vele bezoldigde mandaten.
Ik rust mijn valies![]()
Ze zijn er nog niet zo lang. Siegfried Bracke was de meest gekende nva-graaier (voila, ik noem een partij) tot nu toe maar niet de enige.
Pak je valies maar weer mee.