Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Jullie kant kwam ook rap genoeg uit holen en kieren gekropen om empatisch en meevoelend te komen doen. Om te komen zeggen : als het er ene van ons is, dan is er niets mis mee !

Iedere reactie van niet - gelijkgestemden is er voor jullie wel eentje te veel. Dat weten we al erg lang.

Man man man....
Met jullie woorden gezegd: il faut le faire.

Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 juni 2025, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt ook niet zoveel uit, voornaamste is dat de eindeloze werkloosheid wordt opgedoekt. Dat 1/3 naar de OCMW's, moet ik ook nog zien, de meeste langdurig werklozen gaan daar immers geen recht op hebben wegens partner met inkomen of de beschikking over eigen middelen.
Jullie zitten hier zelf aan het uitvissen cfr vorige posts hoe het voordeligst op pensioen te gaan ipv eens normaal door te werken tot 65. Dat zie ik hier heel weinig verschijnen. Normaal dan ook dat echte beroepsdoppers nog een heel eind verder gaan in het testen van de grenzen het systeem. Chapeau voor Bart De Wever dat hij daar een punt durft achter zetten.vortex schreef: ↑11 juni 2025, 13:56Maakt ook niet zoveel uit, voornaamste is dat de eindeloze werkloosheid wordt opgedoekt. Dat 1/3 naar de OCMW's, moet ik ook nog zien, de meeste langdurig werklozen gaan daar immers geen recht op hebben wegens partner met inkomen of de beschikking over eigen middelen.
En plots werd het heel stil. De Spaargids zit dus vol zogenaamde gevestigde waarden met 5 en 6 sterren maar ze verliezen de pedalen bij de minste tegenwind. Feitelijk triestige vaststelling. Doet me denken aan een oudbollig Vlaams restaurant waar dezelfde gevestigde waarden elke dag hun zelfde steak met dezelfde overbakken frieten en dezelfde ongekuiste kropsla gaan nuttigen. Jaar na jaar.
Meneer/mevrouw/x Chesini valt in herhaling. Van het leven genieten na je 60 lijkt me belangrijker dan zogenaamd hard werken. Slechts weinigen zeggen op hun sterfbed “had ik maar wat harder gewerkt”…
Mijn standpunt is duidelijk: werk tot uw wettelijke pensioenleeftijd en stop met de kantjes er af te lopen. Geniet van het leven als je eenmaal op pensioen bent. Maar werk deftig door tot je pensioenleeftijd. Dat zal de vooroordelen tov 50+ en 60+ een stuk gunstiger doen uitvallen. Meer heb ik ook niet te zeggen. Als je zelf vies bent van hard te werken tot je 65ste, wel zeg het hier dan ook.
Laatst gewijzigd door chesini op 11 juni 2025, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de kantjes eraf lopen mogelijk is omdat het wettelijk kader dit toelaat, dan is er daar niets mis mee. Het is niet de burger die de wetten maakt maar de politiekers. Waarom zou de burger, die braaf zijn belastingen betaalt, dan niet genieten van de voordelen die 'het systeem' voorziet. Als de wet voorziet dat je vroeger dan je 65e op pensioen kunt, dan zie ik niet waarom mensen die daarvan willen genieten, gestigmatiseerd moeten worden. Elke burger is vrij zijn leven te organiseren hoe hij/zij dat wilt (zolang het binnen het wettelijk kader gebeurt). Genieten van het leven VOOR je op pensioen bent, is geen schande. Integendeel, wie zegt dat je ooit je pensioenleeftijd zult halen.chesini schreef: ↑11 juni 2025, 17:59 Mijn standpunt is duidelijk: werk tot uw wettelijke pensioenleeftijd en stop met de kantjes er af te lopen. Geniet van het leven als je eenmaal op pensioen bent. Maar werk deftig door tot je pensioenleeftijd. Dat zal de vooroordelen tov 50+ en 60+ een stuk gunstiger doen uitvallen. Meer heb ik ook niet te zeggen. Als je zelf vies bent van hard te werken tot je 65ste, wel zeg het hier dan ook.
Thanks. Chester was one in a million dat klopt. Het is anders met Emily. Ik zie haar niet als vervangster van Chester want dat is onmogelijk maar ik vind het ook wel iets hebben dus ik ga er met volle teugen van genieten.
Exact.xvsteep schreef: ↑11 juni 2025, 18:20Als de kantjes eraf lopen mogelijk is omdat het wettelijk kader dit toelaat, dan is er daar niets mis mee. Het is niet de burger die de wetten maakt maar de politiekers. Waarom zou de burger, die braaf zijn belastingen betaalt, dan niet genieten van de voordelen die 'het systeem' voorziet. Als de wet voorziet dat je vroeger dan je 65e op pensioen kunt, dan zie ik niet waarom mensen die daarvan willen genieten, gestigmatiseerd moeten worden. Elke burger is vrij zijn leven te organiseren hoe hij/zij dat wilt (zolang het binnen het wettelijk kader gebeurt). Genieten van het leven VOOR je op pensioen bent, is geen schande. Integendeel, wie zegt dat je ooit je pensioenleeftijd zult halen.chesini schreef: ↑11 juni 2025, 17:59 Mijn standpunt is duidelijk: werk tot uw wettelijke pensioenleeftijd en stop met de kantjes er af te lopen. Geniet van het leven als je eenmaal op pensioen bent. Maar werk deftig door tot je pensioenleeftijd. Dat zal de vooroordelen tov 50+ en 60+ een stuk gunstiger doen uitvallen. Meer heb ik ook niet te zeggen. Als je zelf vies bent van hard te werken tot je 65ste, wel zeg het hier dan ook.
vortex schreef: ↑11 juni 2025, 13:45Dat kruipen was precies nog een understatementCarpeNoctem schreef: ↑11 juni 2025, 13:22 Eéntje maar? Ze zullen snel uit de gordijnen komen gekropen![]()
![]()

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is natuurlijk niet the real stuff maar die gasten van Bizkit Park zorgen ook wel voor ambiance. Ik vind wel dat ze beter tot hun recht komen in een groezelig zaaltje met een planken vloer die davert door de hitsige wijven en zatte venten dan in open lucht maar kom

Je kan er je klok op juist zetten

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 11 juni 2025, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bizkit Park al een keer of 4 gezien. Idd altijd feest. Ik probeer altijd daar te staan waar de meeste crowdsurfende mokkels overvliegen. Dan voel je nog eens ietsCarpeNoctem schreef: ↑11 juni 2025, 19:15 Het is natuurlijk niet the real stuff maar die gasten van Bizkit Park zorgen ook wel voor ambiance. Ik vind wel dat ze beter tot hun recht komen in een groezelig zaaltje met een planken vloer die davert door de histige wijven en zatte venten dan in open lucht maar kom![]()

Overvliegende koffiemokken ?
Frank Vandenbroucke met zijn altijd belerend opgestoken vingertje has entered the chat. Ik herhaal (dat zegt die dus de hele tijd), he has entered the chat.
Probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten, ongeacht je leeftijd. Dat zingt zelfs een absoluut muzikaal genie van wereldklasse A. Hazes ook.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Werken tot je 65 én van het leven genieten hoeft toch niet in tegenspraak met elkaar te zijn ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.