Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ik heb in mijn cijfers maar 25% van de langdurige zieken meegenomen (cfr steekproef van de door U zo graagverguisde FVDB) en 100% van de langdurige werklozen. En dan zijn er in gans BE al 100.000 vacatures te kort. Gaat Uw geliefde VOKA die creeren ? VOKA valt nog liever dood denk ik.VincentVega schreef: ↑4 oktober 2025, 20:18 Dan kan het toch geen enkel probleem zijn om die vacatures in te vullen? Simpel en 163.000 werklozen en “onrechtmatige” langdurig zieken minder ...
Trouwens, niet iedereen die uit de werkloosheid of ziekteverzekering verdwijnt zal een job opnemen. Een aantal zullen gewoon “uit de statistieken” verdwijnen.
Let op, het gaat hier niet om alle werklozen en alle langdurig zieken, enkel om werklozen die al lang werkloos zijn (in een eerste fase die al meer dan 20 jaar werkloos zijn) en langdurig zieken die eigenlijk niet arbeidsongeschikt zijn …
Ook hier weer de vraag: waar is Uw intellectuele eerlijkheid ?
Ziet U mensen puur als cijfers die uit statistieken gaan verdwijnen ?
Wees gerust, in BE heeft iedereen een Rijksregisternummer en dat kan je niet laten verdwijnen. Zelfs bij een "statistieke" tewerkstellingsgraad van 100% zal ik je haarscherp aangeven hoeveel mensen er aan de kant geschoven zijn.
Ik denk niet de heer minister excellentie 
Sorry professor vergeten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblog/t ... 764469329/Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken vindt dat het aantal sectoren waar er met flexijobs kan gewerkt worden te fel uitgebreid is. "Dat is een tikkende tijdbom onder de sociale zekerheid", zegt hij in De Zevende Dag.
Naast die flexijobs wil hij o.a. ook zo laag mogelijke erfbelasting en geen extra belastingen in het algemeen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://x.com/De7deDag/status/197481667 ... gr%5EtweetVoormalig minister van Justitie Van Tigchelt en Vlaams Belang voorzitter Van Grieken kritisch over aanpak minister Annelies Verlinden.
Tja. Van Tigchelt heeft de kans gehad om iets wezenlijk te veranderen. Zielig. Als Open VLD denkt terug uit hun dal te krabbelen met dergelijke kwakzalvers, dan vrees ik dat ze zichzelf beter opdoeken.
Het enige waar ik Verlinden nog over hoor is dat de coalitiepartners akkoord moeten zijn om extra geld te voorzien.
Ik heb het echt niet voor die Verlinden. Die is heel goed in uitleggen dat er een probleem is, maar oplossingen hoor of zie ik niet.
Hij heeft overschot van gelijk. Het is totaal doorgeslagen met die flexi-jobs.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 17:20 Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken vindt dat het aantal sectoren waar er met flexijobs kan gewerkt worden te fel uitgebreid is. "Dat is een tikkende tijdbom onder de sociale zekerheid", zegt hij in De Zevende Dag.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblog/t ... 764469329/
Bij ons zijn er die dat geflexijob als hun hoofdjob beschouwen. Ze nemen bijvb een rustdag en gaan dan flexi-jobben. Als er dan iemand ziek valt en er wordt hen gevraagd om in te springen kunnen ze niet want ze moeten flexi-jobben.
Of ze gaan flexi-jobben tot gat in de nacht en komen dan doodmoe werken of omgekeerd. Ze gaan tijdens de dag flexi-jobben en komen dan de nacht op.
Het is te gek om los te lopen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En we blijven maar bovenaan eindigen in de verkeerde lijstjes:

Kunnen de sossen niet snel nog een extra taks uitvinden?

Kunnen de sossen niet snel nog een extra taks uitvinden?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heel herkenbare feiten , ik heb ook zo 2 collega's.Trivium schreef: ↑Gisteren 17:53Hij heeft overschot van gelijk. Het is totaal doorgeslagen met die flexi-jobs.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 17:20 Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken vindt dat het aantal sectoren waar er met flexijobs kan gewerkt worden te fel uitgebreid is. "Dat is een tikkende tijdbom onder de sociale zekerheid", zegt hij in De Zevende Dag.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblog/t ... 764469329/
Bij ons zijn er die dat geflexijob als hun hoofdjob beschouwen. Ze nemen bijvb een rustdag en gaan dan flexi-jobben. Als er dan iemand ziek valt en er wordt hen gevraagd om in te springen kunnen ze niet want ze moeten flexi-jobben.
Of ze gaan flexi-jobben tot gat in de nacht en komen dan doodmoe werken of omgekeerd. Ze gaan tijdens de dag flexi-jobben en komen dan de nacht op.
Het is te gek om los te lopen.
En soms komt het inderdaad tot punten waar je van merkt : "tiens, de flexi-job wordt meer prioritairder benaderd dan de hoofdjob , de hoofdjob moet zich meer en meer aanpassen aan de flexi-job"
één keertje getuige geweest (in privé , niet op het werk dan) waarbij een flexi-jobber telefoon kreeg van zijn flexi-job baas dat hij in nood zat en niet bij hem kon komen werken voor de rest van de week, kennis antwoordde dat hij geen verlof kon krijgen, antwoord aan de andere kant van de lijn : "kan je u niet ziek zetten ? Dan kan je toch tot bij mij komen ? "

De meesten doen het voor extra koopkracht te bekomen, de kanttekening van een loonnorm in stand te blijven houden waardoor je toch elk jaar meer en meer aan koopkracht inboet ....
Dan nog eens gecombineerd met de nieuwe belastingsregering waarmee we zitten die geen r**t geeft om de werkende vlaming , red het inderdaad maar als alleenstaande met enkel een hoofdjob en kinderen...
Maar ik ben wel akkoord dat het een wildwest aan het worden is , maar de oorzaak daarvan staat in het afgesloten regeerakkoord. Daar waar het eerder beperkt was in bepaalde sectoren en werd dit in de sectoren ook nog besproken en geregeld was het plots : zowat alle sectoren tenzij de sector een overstemming maakt dat het niet mag....
Yep , ik had toch ook een kentering verwacht in deze regering ...
Jaren en jaren moeten horen dat eindelijk eens iets doen voor de werkende vlaming onmogelijk was door de PS die alles boycotte
De PS is in de verste verte niets in de pap te brokken nu en wat zien we ? niets nada van kentering, alles verder en verder aandraaien dit uitbreiden naar alle niveaus , zie maar 2weken terug nog de Vlaamse zorgverzekering (ooit 10€....) simpelweg naar door Mathias diependaele naar 100€ gebracht ...
VeGa/Cn komen dan aandraven dat dat ligt aan Vooruit in de regering , NVA éénmaal toegevingen moet doen

-
- VIP member
- Contacteer:
Ja maar, toch geen goede grafiek om de situatie te schetsen, vind ik.
Het gaat over hoeveel betaald wordt op de hoogste 10 000€ (zeg maar) van wat de duurste top CEO in loondienst aan zijn baas kost (incl SZ bijdragen) en dat nog verminderd met alle belastingen in de personenbelasting, incl. lokale opcentiemen.
De noemer in die %-berekening is niet de totale kostprijs van die tewerkstelling maar slechts een klein deel: de hoogste 10 000€ zeg maar of evt. de hoogste 100 000€ bij een arbeidskostprijs die over miljoenen gaat
Het gaat over hoeveel betaald wordt op de hoogste 10 000€ (zeg maar) van wat de duurste top CEO in loondienst aan zijn baas kost (incl SZ bijdragen) en dat nog verminderd met alle belastingen in de personenbelasting, incl. lokale opcentiemen.
De noemer in die %-berekening is niet de totale kostprijs van die tewerkstelling maar slechts een klein deel: de hoogste 10 000€ zeg maar of evt. de hoogste 100 000€ bij een arbeidskostprijs die over miljoenen gaat

-
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tja, wat zegt zo'n grafiek nu eigenlijk? Dat er in het ene land meer grote ondernemingen zijn dan in het andere land?
Je kunt toch moeilijk verwachten dat de CEO van AB-Inbev niet meer mag verdienen dan de CEO van Garage Jef.
Je kunt toch moeilijk verwachten dat de CEO van AB-Inbev niet meer mag verdienen dan de CEO van Garage Jef.
Laatst gewijzigd door JustSpike op 6 oktober 2025, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bron: het internet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de info … maar wat is je boodschap

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid