Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Daarvan weten ze de eigenaar. Staat op naam. Is geen slapend tegoed.VTEC schreef: ↑Vandaag 10:54 Bedankt om dit te melden Paul - ik heb zo een maffende rekening, geërfd back in the day - bij nu Crelan (toen AXA) waar ik niks mee doe. Zie het als een appelboompje voor de dorst. Letterlijk niks mee gedaan de voorbije 10+ jaar.
Komt op de To Do lijst om werk van te maken.
De eigenaar bij een slapend tegoed is uiteraard altijd gekend.
https://financien.belgium.be/nl/betalin ... e-tegoeden
"Een spaar- of zichtrekening wordt slapend door een inactiviteit van minstens 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende 5 jaar :
geen actieve verrichting meer werd geregistreerd voor deze rekening;
Er geen enkel contact meer plaats vond tussen de titularis (of de rechthebbende, bijvoorbeeld een erfgenaam) van de rekening en de financiële instelling.
Opgelet: Heeft een persoon meerdere rekeningen bij dezelfde financiële instelling dan wordt geen enkele rekening slapend wanneer er minstens één tussenkomst (contactname, verrichting,…) was voor één van die rekeningen in de periode van 5 jaar.
Een verzekeringsovereenkomst wordt slapend wanneer er geen tussenkomst van de begunstigde plaatsvindt binnen de vier maanden nadat de verzekeringsonderneming kennis kreeg van het feit dat het risico zich voordeed. "
https://financien.belgium.be/nl/betalin ... e-tegoeden
"Een spaar- of zichtrekening wordt slapend door een inactiviteit van minstens 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende 5 jaar :
geen actieve verrichting meer werd geregistreerd voor deze rekening;
Er geen enkel contact meer plaats vond tussen de titularis (of de rechthebbende, bijvoorbeeld een erfgenaam) van de rekening en de financiële instelling.
Opgelet: Heeft een persoon meerdere rekeningen bij dezelfde financiële instelling dan wordt geen enkele rekening slapend wanneer er minstens één tussenkomst (contactname, verrichting,…) was voor één van die rekeningen in de periode van 5 jaar.
Een verzekeringsovereenkomst wordt slapend wanneer er geen tussenkomst van de begunstigde plaatsvindt binnen de vier maanden nadat de verzekeringsonderneming kennis kreeg van het feit dat het risico zich voordeed. "
En als de overheid uw werkgever is?paul schreef: ↑Vandaag 09:52 Acherpoortje
( Of moet men daarvoor bij de Conner zijn ? )
Indien men de 2 indexblokkeringen op het loon zou willen omzeilen.
Zou men bv. in overeenkomst met de werkgever dat maand na de indexblokkering een nieuw contract kunnen overeenkomen , waar het loon 2 % hoger is dan voordien ?( Eigenlijk kost het de werkgever niks, want die moet die indexblokkering toch maar aan de 'brave' 'overheid' afgeven ? )
Het is voor een vriend dat ik het vraag, want zelf ben ik op pensioen en daar gaat het niet lukken.
2 % boven de 4 000 euro lijkt heel weinig , maar die 2 % wordt wel levenslang meegesleurd. Bv. 5000 - 4000 = 1000 euro * 2 % =20 euro. Maal 500 maanden = 10 000 euro verlies * 2 indexblokkeringen = 20 000 ,00 euro verlies ).
Dan gaat het natuurlijk niet als de overheid de werkgever is.
Waar is uw vriend mee bezig wanneer hij deze minimale solidariteitsbijdrage tracht te omzeilen ?
Money-controle door de "brave" "overheid" is goedgekeurd.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 248b&ei=14
datamining
Als iemand toevallig een paar duizend euro cadeau heeft gekregen, dan kan die het gaan uitleggen tegen de fiscus.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 248b&ei=14
datamining
Als iemand toevallig een paar duizend euro cadeau heeft gekregen, dan kan die het gaan uitleggen tegen de fiscus.
Minimaal? 5000 bruto betekent 33.600 minder in 35 jaar.(2 indexblokkeringen van 20 per maand). Daar mag je een paar keer van energiecontract voor veranderen. Niet dat ik het zo een slechte maatregel vind maar ik noem het zeker niet minimaal.
Solidariteit komt voor mij op de eerste plaats.
- VincentVega
- Hero Member

Voor wie beroep doet op de solidariteit van anderen, komt solidariteit uiteraard op de eerste plaats
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt