Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Zeer zeker,had al tientallen jaren geleden moeten ingevoerd worden....EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 18:10Hoog tijd voor een wereldwijd vermogenskadaster en vervolgens een wereldwijde minimum vermogensbelasting.
Zodat eindelijk eens wereldwijd de échte "sterkste schouders" een faire bijdrage zouden leveren.
In België kan men dan met de invoering van die vermogensbelasting alle huidige koterijen afschaffen.
Dream on.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 18:10Hoog tijd voor een wereldwijd vermogenskadaster en vervolgens een wereldwijde minimum vermogensbelasting.
Zodat eindelijk eens wereldwijd de échte "sterkste schouders" een faire bijdrage zouden leveren.
In België kan men dan met de invoering van die vermogensbelasting alle huidige koterijen afschaffen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Of ik het persoonlijk nog ga meemaken, weet ik niet, maar ooit komt het er wel van volgens mij.
Naar analogie met een mondiale minimale belasting van vennootschappenn (of voorlopig aanzet tot): https://nl.wikipedia.org/wiki/Mondiale_minimumbelasting
Zo zou er ook een mondiale minimale belasting van personen moeten komen. Ik zie niet in waarom niet.
Dat is gewoonweg de evolutie die zijn gang gaat. Het is alleen maar contraproductief om je daartegen te verzetten.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
'De Keizer' maant Ronse aan te zwijgen op de vraag van het VB waar men dat extra miljard gaat halen voor Justitie dat staat nergens in vermeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wie (of wat) is 'Ronse' ?
Edit: was dat niet te de "kopman" van VB m.b.t. de kernenergie ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 november 2025, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
De meerderheid valt meer en meer door de mand. Meer en meer blijkt dat er enkel 'lijntjes' zijn uitgezet en iedere partij daar een andere invulling aan geeft. Eerder sloeg VDB er al naast met de bestemming van het niet geïndexeerde bedrag, nu interpreteren VDB en Ronse de centenindexering op een andere manier. VDB denkt dat het éénmalig is voor de indexaties +4000€ in 2026 en 2028. Ronse geeft aan dat het voor ALLE indexeringen boven de 4000€ is in 2026 en 2028. Wanneer er dus meerdere indexaties zouden zijn in beide jaren dan word je meermaals geschoren.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
https://www.n-va.be/wie-is-wie/axel-ronseEarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 19:00Wie (of wat) is 'Ronse' ?
Edit: was dat niet te "kopman" van VB m.b.t. de kernenergie ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ah, ik was in verwarring met de mensen op de achtergrond van die foto's vermoedelijk ...

Tja ... nog niet veel indruk gemaakt op mij dus ...In 2014 werd hij verkozen in het Vlaams Parlement, waar hij zich ontpopte tot N-VA-kopman rond het thema werk. Sinds juni 2024 is hij federaal parlementslid waar hij het arbeidsrecht zal moderniseren.
Van 2018-2024 was hij schepen van Cultuur in Kortrijk. Hij haalde veel Vlaamse middelen naar Kortrijk. Onder meer voor de bouw van een eigentijds museum (Abby) en de totaalrenovatie van de Schouwburg. Hij realiseerde ook het succesvolle 1302 museum in de OLV-kerk.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik neem aan dat iedereen toch wel weet dat VDB altijd gewoon eender wat "uit zijne nek kletst" volgens het hem goed uitkomt.
Ik verzet me er niet tegen hoor (dat heeft trouwens geen zin want ik ben maar een stofje op deze planeet) maar als het er ooit van komt betwijfel ik. Misschien binnen 250 jaar. Wij zullen het in elk geval niet meer meemaken.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 18:40Of ik het persoonlijk nog ga meemaken, weet ik niet, maar ooit komt het er wel van volgens mij.
Naar analogie met een mondiale minimale belasting van vennootschappenn (of voorlopig aanzet tot): https://nl.wikipedia.org/wiki/Mondiale_minimumbelasting
Zo zou er ook een mondiale minimale belasting van personen moeten komen. Ik zie niet in waarom niet.
Dat is gewoonweg de evolutie die zijn gang gaat. Het is alleen maar contraproductief om je daartegen te verzetten.
Om zich daarna in duizend bochten te wringen om uit zijn eigen gebazel te komen.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 19:19Ik neem aan dat iedereen toch wel weet dat VDB altijd gewoon eender wat "uit zijne nek kletst" volgens het hem goed uitkomt.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Dat ze eerst eens beginnen met de zaag te zetten in de zotte subsidies alvorens ze het geld gaan halen op de gewone burger.
Deze week zag ik nog een poppenspeler klagen over zijn Vlaamse subsidie die hij kwijt was om poppenkast te gaan spelen in Pakistan.
Hij had niet veel nodig, hoefde geen zwembad, hij ging wel het zwembad in het hotel gebruiken.
Wel hier kots ik dus van...
https://www.tvoost.be/nieuws/reis-van-w ... art-205558
Deze week zag ik nog een poppenspeler klagen over zijn Vlaamse subsidie die hij kwijt was om poppenkast te gaan spelen in Pakistan.
Hij had niet veel nodig, hoefde geen zwembad, hij ging wel het zwembad in het hotel gebruiken.
Wel hier kots ik dus van...
https://www.tvoost.be/nieuws/reis-van-w ... art-205558
Een mondiale MAXIMUM belasting, we zijn nu al wereldwijd een koploper qua staatsbeslag op 1.001 manieren. En het wordt steeds erger.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Leuk, maar dit topic gaat over federale materie ...
Wat stond die Ronse daar te doen? Hij antwoordde op geen enkele vraag. Wat mij vooral opviel was hoe BDW en VDB wel heel dikke vriendjes zijn geworden. Was ook al op de persconferentie te zien maar nu zaten ze te brabbelen tegeneen ipv te luisteren, heel eigenaardig schouwspel toch.PotjeVickx schreef: ↑Gisteren 18:48'De Keizer' maant Ronse aan te zwijgen op de vraag van het VB waar men dat extra miljard gaat halen voor Justitie dat staat nergens in vermeld.
De keizer1.jpgDe keizer2.jpg