Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
OK. Het gat in de begroting is opgelost jongens! Ze hebben 1 iemand gevonden die (anoniem op een forum) beweert 500 euro te willen betalen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Bovendien, en dat vergeet men wel eens, kost de totale administratieve last om dit bedrag te innen ook 500 euro.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Snel een YouTube filmpje van Toin Manders bekijken om mij terug goed te voelen!!!
Zorgen voor welvaart doet de overheid geenszins. Het zijn ondernemingen, werknemers, zelfstandigen etc die zorgen voor welvaart. De overheid creeert geen geld, zorgt niet voor toegevoegde waarde. Haar enige bron van inkomsten is het geld dat ze bij de welvaartsproducerende groeperingen weghaalt.
Laatst gewijzigd door patrick4 op 3 december 2025, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat hangt echt af van de organisatie van het goede doel. Maar in veel gevallen kunnen zelfs goede doelen ook niet werken zonder overhead en betaalde medewerkers.
De fiscale compensatie zorgt er wel voor dat het deel dat je echt betaalt ook naar het veld gaat. Bovendien zorgt de fiscale compensatie ervoor dat je wat geld wegneemt bij een slecht doel (de overheid).
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Goed gelukt, want ik liep er zonder meer in...patrick4 schreef: ↑Gisteren 09:20Het was slechts een moppetje hoor. Ik deed een ongekeerde Brembosje.spaarfreakje schreef: ↑2 december 2025, 16:39 En een mondje Frans hoort daar dus bij...
Erg, heel erg...
Ik had het niet over bv het Rode Kruis. Wel over lokale projecten in binnen- en buitenland. Bv waterpomp steken in onderontwikkeld dorp ergens aan andere kant van de wereld, of dichter bij huis moeders voor moeders, helpen bij warme maaltijden uitdelen..Heel wat nuttiger dan geld aan de Roverheid geven.patrick4 schreef: ↑Gisteren 09:38Dat hangt echt af van de organisatie van het goede doel. Maar in veel gevallen kunnen zelfs goede doelen ook niet werken zonder overhead en betaalde medewerkers.
De fiscale compensatie zorgt er wel voor dat het deel dat je echt betaalt ook naar het veld gaat. Bovendien zorgt de fiscale compensatie ervoor dat je wat geld wegneemt bij een slecht doel (de overheid).
Toch wel een behoorlijk domme en kortzichtige visie. Zonder overheidsinvesteringen in bv infrastructuur zou er hier helemaal geen welvaart, vrijheid of veiligheid zijn, of dacht je dat zelfstandigen, bedrijven of multinationals hier zelf wegen, riolering, energie voorziening, water, havens, spoor, enz... zouden leggen, of voor veiligheid, gerechtigheid en vrijheid zouden zorgen. Je kan misschien eens kijken in sommige Afrikaanse landen waar geen deftige overheid is, daar rijden ze nog altijd over zandwegen, hebben geen riolering, geen huisvuil ophaling, geen noemenswaardige industrie, geen sociale zekerheid, uitbuiting, enz.. ondanks dat ze daar wel over grondstoffen, energie en genoeg goedkope werkkrachten beschikken. Daar zie je hoe kapitalisme zonder overheid en zonder sociale correctie werkt.patrick4 schreef: ↑Gisteren 09:24 Snel een YouTube filmpje van Toin Manders bekijken om mij terug goed te voelen!!!
Zorgen voor welvaart doet de overheid geenszins. Het zijn ondernemingen, werknemers, zelfstandigen etc die zorgen voor welvaart. De overheid creeert geen geld, zorgt niet voor toegevoegde waarde. Haar enige bron van inkomsten is het geld dat ze bij de welvaartsproducerende groeperingen weghaalt.
Het is niet omdat wij wat te ver zijn doorgeslagen in het herverdelen en het reguleren, dat er niks goed is aan een overheid of dat je kunt stellen dat ze geen toegevoegde waarde heeft. Al die klagers beseffen niet eens hoe goed ze het hier hebben, het is echt niet voor niks dat zowat alle niet westerlingen hier asiel willen.
Ik wou net met je afspreken op de Place m’as-tu vu, om samen een theetje te drinken. Verdorie toch.
Jaja, als ze bijna verhongeren geven we af en toe een zak eten en een waterpomp zonder reserve onderdelen en niet te vergeten wapens en geld aan de verschillende groeperingen en milities zodat ze zeker geen deftig bestuurd land kunnen opbouwen en de rijke landen daar goedkoop de grondstoffen kunnen blijven roven.
Makkelijk excuus om niks te geven
Ja, dat weet ik ook wel. Iedereen snapt dat je de justitie niet aan een prive-onderneming wilt overlaten, en dat je wegen en ruimtelijke ordening best door een soort overheid laat managen. Maar dat is geen welvaartscreatie. Dat kun je hoogstens "faciliteren" noemen. Met andemans geld welteverstaan.vortex schreef: ↑Gisteren 10:51 (...)
Het is niet omdat wij wat te ver zijn doorgeslagen in het herverdelen en het reguleren, dat er niks goed is aan een overheid of dat je kunt stellen dat ze geen toegevoegde waarde heeft. Al die klagers beseffen niet eens hoe goed ze het hier hebben, het is echt niet voor niks dat zowat alle niet westerlingen hier asiel willen.
Laat het nu overigens net bij die door jou opgesomde kerntaken zijn dat de boel vierkant draait... Onze wegen zitten vol putten, de staatsschuld is ontspoord, justitie onderbemand, onderwijs gaat in rasse schreden achteruit,...
Thee? We drinken Chandon quoi!
Misschien zie ik het verkeerd maar voor mij is de ganse huidige belastingsbrief al één grote onvrijwillige crisisbijdragerubriek. Brembos wil nog een trapje hoger gaan en er een gold-plated versie van maken. Wie gaat dit "product" ooit willen kopen, uitgezonderd Brembos vraag ik mij af ?
Laatst gewijzigd door chesini op 3 december 2025, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
(1) Van ons mag het ook met JOUW geld bekostigd worden. Moet niet per se met dat van een ander zijn.patrick4 schreef: ↑Gisteren 11:16
Iedereen snapt dat je de justitie niet aan een prive-onderneming wilt overlaten, en dat je wegen en ruimtelijke ordening best door een soort overheid laat managen. Maar dat is geen welvaartscreatie. Dat kun je hoogstens "faciliteren" noemen. Met andemans geld welteverstaan. (1)
Laat het nu overigens net bij die door jou opgesomde kerntaken zijn dat de boel vierkant draait... Onze wegen zitten vol putten, de staatsschuld is ontspoord, justitie onderbemand, onderwijs gaat in rasse schreden achteruit,... (2)
(2) En het betert nu met rasse schreden , onder het nieuw bewind
Laatst gewijzigd door Destereir op 3 december 2025, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.