Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dat is op het hele grondgebied van Knokke-Heist hoor.
In Knokke doen we niet aan zware belastingen. Wij zijn dan ook geen doorsnee gemeente, wij zijn la crème de la crème.
Wie hier komt wonen, komt niet voor bureaucratische lasten. Men komt voor prestige, voor élégance, voor het leven aan zee. En eerlijk, denkt u dat men hier villa’s van miljoenen koopt om daarna nog eens payer trop d’impôts?
Een lage belasting is geen gunst, het is gewoon rechtvaardig. Het is de erkenning dat Knokke een vitrine is, een etalage van raffinement. Wie dat niet begrijpt, tja… quelle ignorance.
Laat de anderen maar ploeteren in hun banale gemeenten, met hun trottoirs vol putten en hun cafés zonder allure. Hier in Knokke zeggen we: moins d’impôts, plus de distinction. Zo hoort het.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
En een mondje Frans hoort daar dus bij...
Erg, heel erg...
Erg, heel erg...
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Très, beaucoup.
Komaan zeg. Leef en laat leven. Ieder zijn goesting.
Komaan zeg. Leef en laat leven. Ieder zijn goesting.
Hopelijk toch pas overschrijding van de spilindex in Januari. Deze kleine bijdrage van de sterke schouders is echt noodzakelijk voor onze begroting.
Over welke sterke schouders heb je het?
Jij wilt de indexering uitstellen voor degenen met alleen een staatspensioen, uitkering of leefloon?
Ik stel voor om op de belastingsbrief een rubriek “vrijwillige crisisbijdrage” te voorzien waar in iedereen een bedrag kan invullen.
- VincentVega
- Hero Member

Vrijwillig? OK, dan vul ik “0” in.
Kunnen ze ook niet zoiets verzinnen voor de financiering van godsdiensten?
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Ik zou 500 invullen om te beginnen. Een faire bijdrage van een tevreden burger.
Dat is wel heel zuinig hé, zelfs al brengt het akkoord effectief het begrootte bedrag op, dan is er nog steeds een tekort van meer dan 11 miljard, of meer dan €1000 per hoofd. Om van een faire bijdrage te spreken zou dat al het minimum minimorum zijn.
Deze tevreden burger betaalt via loonlasten reeds ruim meer dan een faire bijdrage maar uit solidariteit zou ik wel akkoord zijn met enkele collectieve indexsprongen of zelfs de afschaffing van de automatische indexering en de daaraan gekoppelde opgelegde loonnormen.
De dementie van jouw klakske is blijkbaar besmettelijk. Geef het aan een goed doel ipv te zeveren. Niet fiscaal aftrekbaar.
- VincentVega
- Hero Member

.. van meer dan 11 miljoen inwoners
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
ECB zegt: inflatie België 2,6% en in EU 2,2%.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ocialshare
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ocialshare
Ik denk dat ze ook zorgen voor het welzijn van nog een heleboel inwoners van andere landen
Het was slechts een moppetje hoor. Ik deed een ongekeerde Brembosje.spaarfreakje schreef: ↑2 december 2025, 16:39 En een mondje Frans hoort daar dus bij...
Erg, heel erg...
Laatst gewijzigd door patrick4 op 3 december 2025, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.