Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Vinden jullie het normaal dat een ambtenaar maar 7,5% pensioenbijdrage betaalt ipv 13,07%, en dan nog eens 1000EUR per maand meer pensioen krijgt?Trivium schreef: ↑Gisteren 18:40VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:39
“Verdraagzaam” links … of zou het de Partij Van De Afgunst zijn?LOL
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn jullie misschien lid van de Partij Van Blinden?
Laatst gewijzigd door chesini op 4 april 2026, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

Het antwoord hierop is al gegeven …
LOL
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Neerkijken op de gewone werkmens...
Dat is geen antwoord op de dubbele vraag van minder bijdrage én veel meer pensioen. Dat zijn mistoestanden die de regering evenzeer moet aanpakken als werklozen, langdurige zieken. Maar ik hoor jullie niet.
- VincentVega
- VIP member

Je springt van de hak op de tak. De discussie ging over de hoogte van de Belgische pensioenen in vergelijking met andere landen van de EU.
De verloning en pensioenen van ambtenaren vs. werknemers vs. zelfstandigen is een andere discussie. Wil je daarover discussiëren dan gaat het over de rechten en plichten (inclusief bijdragen) van de verschillende stelsels.
Elk stelsel heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
De verschillen zijn historisch ontstaan (dus niet gecreëerd door de huidige regering) maar we groeien meer en meer naar een eenheidsstatuut. Denk maar aan de pensioenhervorming … of was je die al vergeten?
- VincentVega
- VIP member

O ja, niemand betaalt 13,07% pensioenbijdrage. Ook werknemers niet. Zij betalen 13,07% SZ-bijdrage en die bestaat niet enkel uit de pensioenbijdrage maar ook uit de werkloosheidsbijdrage en ziekte- en invaliditeitsbijdrage, enz …
Een ambtenaar betaalt 0.0pct bijdrage voor zijn "pensioen", omdat hij geen pensioen krijgt maar uitgesteld loon. Er is alleen:
- bijdrage van 7,5pct (FOP-bijdrage), voor de weduwe/weduwnaar van de ambtenaar een uitkering te geven bij overlijden
- bijdrage van 3,55pct (ZIV-bijdrage)
Charlie Babbitt made a joke...Trivium schreef: ↑Gisteren 18:40VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:39
“Verdraagzaam” links … of zou het de Partij Van De Afgunst zijn?LOL
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een grapjas zeg. Het raakt niet afgezaagd he. Want Trivium vindt het nog altijd even grappig.
In die lijst met lagere pensioenbedragen : is het jullie nog niet opgevallen dat de levensduurte in de landen met lagere pensioenbedragen nogal wat lager is ?
2000 euro in Griekenland zou een pak meer zijn dan 2000 in België.
Een euro ginder is niet hetzelfde als een euro hier.
Laat mij raden... jullie hebben dat niet begrepen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- VIP member

Bassie spreekt zonder Adriaan erbij … en het is te merken
LOL
”Griekenland kent één van de hoogste levensverwachtingen in Europa. Gemiddeld wordt een Griek 81,2 jaar oud. Vrouwen in Griekenland hebben een levensverwachting van 83,7 jaar en mannen 78,7 jaar” (bron: WHO 2021).
Met een eenvoudige zoekopdracht te vinden … maar blijkbaar te moeilijk voor de zwakkeren van geest (en lichaam)
”Griekenland kent één van de hoogste levensverwachtingen in Europa. Gemiddeld wordt een Griek 81,2 jaar oud. Vrouwen in Griekenland hebben een levensverwachting van 83,7 jaar en mannen 78,7 jaar” (bron: WHO 2021).
Met een eenvoudige zoekopdracht te vinden … maar blijkbaar te moeilijk voor de zwakkeren van geest (en lichaam)
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
levensduurte, niet levensduur.
VincentVega schreef: ↑Gisteren 20:59 Bassie spreekt zonder Adriaan erbij … en het is te merkenLOL
![]()
Met een eenvoudige zoekopdracht te vinden … maar blijkbaar te moeilijk voor de zwakkeren van geest (en lichaam)![]()
Ik had het niet gelezen want Haelewyn en zijn 40 aliassen staan op mijn negeerlijst maar nu toch eens open geklikt.
Goed gelachen.
Ook in Tsjechië leven ze lang ondanks een pensioen van nog geen 900 euro.
Dat komt waarschijnlijk omdat er daar minder zuurpruimen en afgunstigen zijn dan hier.
"De levensverwachting in Tsjechië bereikte recent recordhoogtes, met een gemiddelde van ongeveer 80 tot 81 jaar. Vrouwen leven gemiddeld langer (circa 83 jaar) dan mannen (circa 77-78 jaar). De cijfers zijn de afgelopen tien jaar gestaag gestegen en benaderen het EU-gemiddelde."
Ik zou vooral, in jouw plaats, dan niet naar Tsjechië gaan wonen.. dat kunnen we die mensen niet aandoen.Trivium schreef: ↑Gisteren 21:22
LOL
![]()
Ik had het niet gelezen want Haelewyn en zijn 40 aliassen staan op mijn negeerlijst maar nu toch eens open geklikt.
Goed gelachen.
Ook in Tsjechië leven ze lang ondanks een pensioen van nog geen 900 euro.
Dat komt waarschijnlijk omdat er daar minder zuurpruimen en afgunstigen zijn dan hier.
Jij staat, zoals ik het zie, aan de kant van de afgunstigen. Dus ja, ... waarom je op die groep dan kapt ... ?
Aan de hoeveelste nick zit jij eigenlijk al ?
Het is niet omdat jij al -tig keer gaan lopen bent en ik niet... dat jij hier de held van het forum bent.
Dat ben ik ook niet maar voor mij is de titel niet nodig.
Die negeerlijst werkt niet al te goed. Je leest wel erg vaak wat ik schrijf. Je had het niet gelezen maar je hebt het toch gelezen ?
Je moet niet hoor, voel je zeker niet verplicht.
Levensverwachting... wat dat er komt bij doen ... ?Trivium schreef: ↑Gisteren 21:22 "De levensverwachting in Tsjechië bereikte recent recordhoogtes, met een gemiddelde van ongeveer 80 tot 81 jaar. Vrouwen leven gemiddeld langer (circa 83 jaar) dan mannen (circa 77-78 jaar). De cijfers zijn de afgelopen tien jaar gestaag gestegen en benaderen het EU-gemiddelde."
Allee... we hebben allebei weer goed gelachen. Prima.
Laatst gewijzigd door Destereir op 4 april 2026, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is toch al langer geweten dat VEGA niet in de mogelijkheid is verder te kijken dan zijn neus lang is ?Destereir schreef: ↑Gisteren 20:38Charlie Babbitt made a joke...
Wat een grapjas zeg. Het raakt niet afgezaagd he. Want Trivium vindt het nog altijd even grappig.![]()
In die lijst met lagere pensioenbedragen : is het jullie nog niet opgevallen dat de levensduurte in de landen met lagere pensioenbedragen nogal wat lager is ?
2000 euro in Griekenland zou een pak meer zijn dan 2000 in België.
Een euro ginder is niet hetzelfde als een euro hier.
Laat mij raden... jullie hebben dat niet begrepen.
De trol van de plaatjes kent alleen maar de taal van de plaatjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voila . ... lol en loller kunnen niet lezen of zijn het vergeten te doen.
Jij hebt het WEL begrepen. En gelezen.
""""" Levensduurte, ook wel kosten van levensonderhoud genoemd, verwijst naar de totale kosten die huishoudens moeten maken voor hun dagelijkse levensbehoeften. Het omvat de uitgaven voor essentiële zaken zoals voeding, huisvesting, energie, kleding en transport. """"""
Bron : Google AI
Laatst gewijzigd door Destereir op 4 april 2026, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
En Cuba (ondanks misdadige blokkade)hoogste levensverwachtingVincentVega schreef: ↑Gisteren 20:59 Bassie spreekt zonder Adriaan erbij … en het is te merkenLOL
![]()
Met een eenvoudige zoekopdracht te vinden … maar blijkbaar te moeilijk voor de zwakkeren van geest (en lichaam)![]()
van Latijns-Amerika