Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
De echte zwakkeren van geest hebben hier nog altijd niet door dat het over levensduurte gaat. Misschien beiden eens terug naar de klas bij Zuhal. Het is nodig hoor.Trivium schreef: ↑Gisteren 21:22VincentVega schreef: ↑Gisteren 20:59 Bassie spreekt zonder Adriaan erbij … en het is te merkenLOL
![]()
”Griekenland kent één van de hoogste levensverwachtingen in Europa. Gemiddeld wordt een Griek 81,2 jaar oud. Vrouwen in Griekenland hebben een levensverwachting van 83,7 jaar en mannen 78,7 jaar” (bron: WHO 2021).
Met een eenvoudige zoekopdracht te vinden … maar blijkbaar te moeilijk voor de zwakkeren van geest (en lichaam)![]()
LOL
![]()
Ik had het niet gelezen want Haelewyn en zijn 40 aliassen staan op mijn negeerlijst maar nu toch eens open geklikt.
Goed gelachen.
Ook in Tsjechië leven ze lang ondanks een pensioen van nog geen 900 euro.
Dat komt waarschijnlijk omdat er daar minder zuurpruimen en afgunstigen zijn dan hier.
"De levensverwachting in Tsjechië bereikte recent recordhoogtes, met een gemiddelde van ongeveer 80 tot 81 jaar. Vrouwen leven gemiddeld langer (circa 83 jaar) dan mannen (circa 77-78 jaar). De cijfers zijn de afgelopen tien jaar gestaag gestegen en benaderen het EU-gemiddelde."
Ik zie het al voor mij:
Zuhal: als jullie weten hoeveel konijnen er in de hoed zitten, krijg je ze alle drie.
VV: twee !
Trv: één !
Re: Federale Arizona-regering
zit de "2e pijler" daar verrekend? En de kost aan de belastingsbetaler van die 2e pijler.VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 15:38 Het fabeltje van de lage pensioenen ontkracht ...
# Land Gemiddeld pensioen per maand (bruto)
1IJsland €3.169
2Luxemburg €2.868
3Denemarken €2.545
4Noorwegen €2.431
5Oostenrijk €2.156
6Nederland €2.118
7België €2.021
8Ierland €2.005
9Finland €1.901
10Zweden €1.890
11Italië €1.757
12Spanje €1.890
13Frankrijk €1.646
14Duitsland €1.595
15 EU gemiddelde €1.443
16Griekenland €1.071
17Portugal €961
18Tsjechië €843
19Slovenië €787
20Polen €699
21Letland €540
22Litouwen €498
23Roemenië €483
24Kroatië €464
25Bulgarije €373
Bron: Eurostat
Elk land in Europa kent zijn eigen complexe pensioenstelsel, die moeilijk met elkaar te vergelijken zijn.
In Nederland bestaat het pensioen uit de AOW en een aanvullend pensioen. Het deel van de staat is vrij sober; het deel dat je tijdens je werkende leven opbouwt, is meestal groter. In landen als België, Duitsland en Frankrijk ligt het juist andersom: hier hebben ze een royaal staatspensioen, aangevuld met een relatief klein aanvullend pensioen.
Terzijde, ambtenaren hebben geen tweede pijler.
Die 2e pijler is iets waar zelden wordt over gesproken. Het is alsof het iets is wat niet mee telt, maar het kost de staat bakken geld. Een ambtenaar krijgt dat niet. Die Tweede pijler is zelfs iets wat al defintief verworven is bij de eerste pensioendag (zelfs ervoor) terwijl die "hoge" ambtenarenpensioenen je maar krijgt als je voldoende lang leeft.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven