Federale regering zomerakkoord
TIP
Re: Federale regering zomerakkoord
Hier idem. Ik werk 4/5de omdat ik mij dat financieel kan permitteren. Nog 4j. Ik stop als ik kan. Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes.Trivium schreef: ↑18 augustus 2025, 11:00Idem voor mij. Ik werk geen minuut langer dan mijn vroegste pensioendatum. Zelfs nu werk ik in de zomer gewoon halftijds. Dankzij mijn beleggingen en spaarzaam leven heb ik meer dan genoeg om een rustig leven te kunnen leiden.Tarbo schreef: ↑18 augustus 2025, 10:19
Ik zou het ook niet zien zitten om na m'n werkweek nogmaals te gaan werken. Natuurlijk komen mijn partner en ik wel mooi rond met onze fulltime jobs. Maar het zal bij ons ook niet langer zijn dan de minimale pensioenleeftijd. Daarom dat we beleggen, om er rapper vanaf te zijn :p
Nog 2.5 jaar en ik ben er vanaf.
Ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Dat is hier zelfs op de site te verifiëren.KleineSpaarder schreef: ↑17 augustus 2025, 15:17Nee hoor. Jij bent Vlaams Belang-stemmer, voorheenCP1234, Spaarfreakje,... ook. Enz. Alle fanatieke verdedigers hier van "er is geen werk !!!" zijn allemaal Vlaams Belang stemmers.
Ik zie overal werk dat gedaan wordt door migranten. Blijkbaar allemaal werk dat te moeilijk is voor Vlaams Belang-stemmers.
We gaan nog veel migranten nodig hebben. Blij dat ze er zijn. Ze mogen gerust hun familie meebrengen. Een werkende Vlaming onderhoudt zijn familie. Waarom een migrant dan niet?
Als we dat niet toelaten, gaan we nooit voldoende werkkrachten vinden.
We zitten constant op 180.000 vacatures. Als België die werkkrachten zou vinden, zou de economie nog veel sneller groeien, waar we allemaal beter van zouden worden.
Vlamingen krijgen ook steeds minder kinderen. Dus nog moeilijker om werkkrachten te vinden.
Het is dus: ofwel meer migranten, ofwel: meer Vlaams Belang-stemmers (en misschien wat anderen ook) aan het werk krijgen.
Het soort dat mij denkt te moeten komen vertellen wat ik stem, nog los van al de andere zever die je uitslaat : mijn tijd niet waard.
Idem hier, na 42 loopbaanjaren en geen financiële noodzaak meer zal het wel volstaan zeker. Geen plannen om er daarna nog een flexi-job bij te nemen, al ken ik meerdere gepensioneerden die dat ook gezegd hebben en er nu toch nog iets bij doen, niet zozeer voor het geld maar om wat omhanden te hebben. Alleen al het gegeven dat het niet meer "moet" en volledig uit vrije wil is en vaak beter geapprecieerd wordt door hun werkgever maakt dat ze het liever doen dan hun vaste job.mondeo17 schreef: ↑18 augustus 2025, 12:01Hier idem. Ik werk 4/5de omdat ik mij dat financieel kan permitteren. Nog 4j. Ik stop als ik kan. Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes.Trivium schreef: ↑18 augustus 2025, 11:00
Idem voor mij. Ik werk geen minuut langer dan mijn vroegste pensioendatum. Zelfs nu werk ik in de zomer gewoon halftijds. Dankzij mijn beleggingen en spaarzaam leven heb ik meer dan genoeg om een rustig leven te kunnen leiden.
Nog 2.5 jaar en ik ben er vanaf.
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Niks van aantrekken mver, ge zijt geen uitzondering hoor...mver schreef: ↑18 augustus 2025, 12:28Ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Dat is hier zelfs op de site te verifiëren.KleineSpaarder schreef: ↑17 augustus 2025, 15:17 Nee hoor. Jij bent Vlaams Belang-stemmer, voorheenCP1234, Spaarfreakje,... ook. Enz.
Het soort dat mij denkt te moeten komen vertellen wat ik stem, nog los van al de andere zever die je uitslaat : mijn tijd niet waard.
IEDEREEN is voor KleineSpaarder een Vlaams Belang stemmer.
Als er morgen op aarde een invasie komt van aliens, dan zijn dat Vlaams Belang stemmers voor KleineSpaarder

De zeekomkommer 11 km diep op de bodem van de Marianentrog... Vlaams Belang stemmer

Ik sloeg hier net een vervelende vlieg dood... 1 Vlaams Belang stemmer minder in de ogen van KleineSpaarder

-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Overschot van gelijk Trivium.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Je doet precies dat alle profitariaat is opgelost onder je grote leider = NOT ! De echte profiteurs kunnen gewoon verdoen doen, zijnde iets moeilijker of onder een andere vorm; enkel voor mensen die pech hebben zal/ kan er veel negatiefs veranderen !vortex schreef: ↑18 augustus 2025, 07:44Zolang uitkeringen te toegankelijk en riant genoeg zijn om comfortabel mee rond te komen zal een hoger netto loon er niet voor zorgen dat mensen uit eigen beweging uit hun hangmat komen om te gaan werken. De inkomsten kloof tussen werken en een uitkering moet groot genoeg zijn en een uitkering moet laag genoeg zijn opdat werken een noodzaak wordt om een comfortabel leven te leiden. Dus samen gevat, voor een zinvol hoger netto loon heeft men niet de middelen en levert toch niet het gewenste resultaat, korten op de uitkeringen ligt moeilijk bij links en veel marge is daar sowieso niet, blijft over de toegankelijkheid en het misbruik afbouwen.voorheenCP1234 schreef: ↑17 augustus 2025, 19:02 Zoals ik al schreef, eerst hadden ze iets aan de loonkloof moeten doen en "hamburgerjobs" zijn een puur vergif !
Waarom zouden hangmatters uit hun mat komen als ze netto minder over houden door te gaan werken ?
Eerst iets doen aan de loonkloof, dan zorgen dat er geen "hamburgerjobs" de normale jons wegkapen en dan het echte profitariaat keihard aanpakken en dat doe je niet met maatregelen als ziektebriefjes mogen ( dan nog enkel voor nieuwe gevallen, het oude profitariaat blijft buiten spel ) nog maar enkel voorgeschreven worden voor 3 maanden ipv een jaar ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Zet die Trol toch op de negeerlijst, veel beter !mver schreef: ↑18 augustus 2025, 12:28Ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Dat is hier zelfs op de site te verifiëren.KleineSpaarder schreef: ↑17 augustus 2025, 15:17
Nee hoor. Jij bent Vlaams Belang-stemmer, voorheenCP1234, Spaarfreakje,... ook. Enz. Alle fanatieke verdedigers hier van "er is geen werk !!!" zijn allemaal Vlaams Belang stemmers.
Ik zie overal werk dat gedaan wordt door migranten. Blijkbaar allemaal werk dat te moeilijk is voor Vlaams Belang-stemmers.
We gaan nog veel migranten nodig hebben. Blij dat ze er zijn. Ze mogen gerust hun familie meebrengen. Een werkende Vlaming onderhoudt zijn familie. Waarom een migrant dan niet?
Als we dat niet toelaten, gaan we nooit voldoende werkkrachten vinden.
We zitten constant op 180.000 vacatures. Als België die werkkrachten zou vinden, zou de economie nog veel sneller groeien, waar we allemaal beter van zouden worden.
Vlamingen krijgen ook steeds minder kinderen. Dus nog moeilijker om werkkrachten te vinden.
Het is dus: ofwel meer migranten, ofwel: meer Vlaams Belang-stemmers (en misschien wat anderen ook) aan het werk krijgen.
En wat een idiotie die toch uit zijn duim zuigt, je moet niet alleen kijken naar het aantal vacatures maar naar het aantal mensen in de actieve bevolking die niet aan het werk zijn; zoalng die niet bijna allemaal aan het werk zijn heb je nul, nul instroom nodig maar moet je investeren in onderwijs en opleidingen zodat er niemand uit de boot valt !
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Profileert het VB (je mag zelf kiezen of dat voor Vlaams Blok of Vlaams Belang staat, inhoudelijk is het toch 2 keer hetzelfde ongeacht wat Dean pretendeertvoorheenCP1234 schreef: ↑18 augustus 2025, 18:07Je doet precies dat alle profitariaat is opgelost onder je grote leider = NOT ! De echte profiteurs kunnen gewoon verdoen doen, zijnde iets moeilijker of onder een andere vorm; enkel voor mensen die pech hebben zal/ kan er veel negatiefs veranderen !vortex schreef: ↑18 augustus 2025, 07:44
Zolang uitkeringen te toegankelijk en riant genoeg zijn om comfortabel mee rond te komen zal een hoger netto loon er niet voor zorgen dat mensen uit eigen beweging uit hun hangmat komen om te gaan werken. De inkomsten kloof tussen werken en een uitkering moet groot genoeg zijn en een uitkering moet laag genoeg zijn opdat werken een noodzaak wordt om een comfortabel leven te leiden. Dus samen gevat, voor een zinvol hoger netto loon heeft men niet de middelen en levert toch niet het gewenste resultaat, korten op de uitkeringen ligt moeilijk bij links en veel marge is daar sowieso niet, blijft over de toegankelijkheid en het misbruik afbouwen.
Waarom zouden hangmatters uit hun mat komen als ze netto minder over houden door te gaan werken ?
Eerst iets doen aan de loonkloof, dan zorgen dat er geen "hamburgerjobs" de normale jons wegkapen en dan het echte profitariaat keihard aanpakken en dat doe je niet met maatregelen als ziektebriefjes mogen ( dan nog enkel voor nieuwe gevallen, het oude profitariaat blijft buiten spel ) nog maar enkel voorgeschreven worden voor 3 maanden ipv een jaar ...

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Dean ?? Ik begin straks nog te geloven dat je je pilletjes bent vergeten in te nemen ...VincentVega schreef: ↑18 augustus 2025, 18:16Profileert het VB (je mag zelf kiezen of dat voor Vlaams Blok of Vlaams Belang staat, inhoudelijk is het toch 2 keer hetzelfde ongeacht wat Dean pretendeertvoorheenCP1234 schreef: ↑18 augustus 2025, 18:07
Je doet precies dat alle profitariaat is opgelost onder je grote leider = NOT ! De echte profiteurs kunnen gewoon verdoen doen, zijnde iets moeilijker of onder een andere vorm; enkel voor mensen die pech hebben zal/ kan er veel negatiefs veranderen !
Eerst iets doen aan de loonkloof, dan zorgen dat er geen "hamburgerjobs" de normale jons wegkapen en dan het echte profitariaat keihard aanpakken en dat doe je niet met maatregelen als ziektebriefjes mogen ( dan nog enkel voor nieuwe gevallen, het oude profitariaat blijft buiten spel ) nog maar enkel voorgeschreven worden voor 3 maanden ipv een jaar ...) zich niet als een sociaal-economische eerder linkse partij? Of is dat enkel “window dressing” om hun doelpubliek te misleiden?
En over "window dressing" en het kiespubliek misleiden...; uit jouw mond is dat echt het toppunt van hypocretie ... We zullen de lijst van gebroken kiesbeloften en dergelijke van uw grote leider maar weer niet bovenhalen zeker ...

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb geen Grote Leider, zoiets vind je eerder bij autoritaire partijen zowel bij extreem-links als extreem-rechts. Over flexi-jobs bijvoorbeeld heb ik een gans ander idee.voorheenCP1234 schreef: ↑18 augustus 2025, 18:43Dean ?? Ik begin straks nog te geloven dat je je pilletjes bent vergeten in te nemen ...VincentVega schreef: ↑18 augustus 2025, 18:16
Profileert het VB (je mag zelf kiezen of dat voor Vlaams Blok of Vlaams Belang staat, inhoudelijk is het toch 2 keer hetzelfde ongeacht wat Dean pretendeert) zich niet als een sociaal-economische eerder linkse partij? Of is dat enkel “window dressing” om hun doelpubliek te misleiden?
En over "window dressing" en het kiespubliek misleiden...; uit jouw mond is dat echt het toppunt van hypocretie ... We zullen de lijst van gebroken kiesbeloften en dergelijke van uw grote leider maar weer niet bovenhalen zeker ...![]()
Welke verkiezingsbelofte heeft het VB (Vlaams Blok/Vlaams Belang) al waargemaakt?

En zijn ze nu sociaal-economisch links? Of gaan ze voor een grote kuis doorheen “het profitariaat” zoals jij pretendeert?

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Tiens, zit daar een schrijffout in?voorheenCP1234 schreef: ↑18 augustus 2025, 19:24VincentVega schreef: ↑18 augustus 2025, 19:06
Ik heb geen Grote Leider, zoiets vind je eerder bij autoritaire partijen zowel bij extreem-links als extreem-rechts. Over flexi-jobs bijvoorbeeld heb ik een gans ander idee.
Welke verkiezingsbelofte heeft het VB (Vlaams Blok/Vlaams Belang) al waargemaakt?![]()
En zijn ze nu sociaal-economisch links? Of gaan ze voor een grote kuis doorheen “het profitariaat” zoals jij pretendeert?![]()
Voor iemand die zo graag vit over het feit als mensen eens een schrijffout maken, graag je uitleg over: "Ongeacht wat Dean pretendeert??"

Ik dacht van niet … maar misschien wel volgens de spelling van het Vlaemsch Blok

Dean gaat niet over jou … maar over een oude bekende die intussen zich bekeer& heeft tot de Kerk en blijkbaar bisschop is geworden

Maar als ook jij je aangesproken voelt door wat ik over Dean schreef, dan zal ik je heus niet tegenspreken

Ach CP1234 , de zaken zien hoe ze zijn , nu ook met hun oppergod als premier , evident is dat niet als je op een roze wolk leeft.voorheenCP1234 schreef: ↑18 augustus 2025, 18:43Dean ?? Ik begin straks nog te geloven dat je je pilletjes bent vergeten in te nemen ...VincentVega schreef: ↑18 augustus 2025, 18:16
Profileert het VB (je mag zelf kiezen of dat voor Vlaams Blok of Vlaams Belang staat, inhoudelijk is het toch 2 keer hetzelfde ongeacht wat Dean pretendeert) zich niet als een sociaal-economische eerder linkse partij? Of is dat enkel “window dressing” om hun doelpubliek te misleiden?
En over "window dressing" en het kiespubliek misleiden...; uit jouw mond is dat echt het toppunt van hypocretie ... We zullen de lijst van gebroken kiesbeloften en dergelijke van uw grote leider maar weer niet bovenhalen zeker ...![]()
laat ze nog maar wat verder zweven van geluk nu bdw de Belgische premier is
Ondertussen weten velen wel beter wat de kracht van verandering exact is.....
Ergens klopt dat niet.vortex schreef: ↑18 augustus 2025, 12:34Idem hier, na 42 loopbaanjaren en geen financiële noodzaak meer zal het wel volstaan zeker. Geen plannen om er daarna nog een flexi-job bij te nemen, al ken ik meerdere gepensioneerden die dat ook gezegd hebben en er nu toch nog iets bij doen, niet zozeer voor het geld maar om wat omhanden te hebben. Alleen al het gegeven dat het niet meer "moet" en volledig uit vrije wil is en vaak beter geapprecieerd wordt door hun werkgever maakt dat ze het liever doen dan hun vaste job.
Jij als 'anti-hangmatter' zou eigenlijk moeten werken tot uw 67ste om dan pas te hangmatten en verder te leven op kosten van de belastingbetaler.
Doe je het voor 67ste ? Het is je gegund, maar dan niet op kosten van.... en dus niet hangmatten op kosten van de belastingbetaler
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Is de NVA logica, kappen op alles en iedereen en dan zelf de profiteur uithangen, dik tegen de goesting natuurlijk, maar omdat het kan ...; zum kotsen ...KV schreef: ↑18 augustus 2025, 22:09Ergens klopt dat niet.vortex schreef: ↑18 augustus 2025, 12:34
Idem hier, na 42 loopbaanjaren en geen financiële noodzaak meer zal het wel volstaan zeker. Geen plannen om er daarna nog een flexi-job bij te nemen, al ken ik meerdere gepensioneerden die dat ook gezegd hebben en er nu toch nog iets bij doen, niet zozeer voor het geld maar om wat omhanden te hebben. Alleen al het gegeven dat het niet meer "moet" en volledig uit vrije wil is en vaak beter geapprecieerd wordt door hun werkgever maakt dat ze het liever doen dan hun vaste job.
Jij als 'anti-hangmatter' zou eigenlijk moeten werken tot uw 67ste om dan pas te hangmatten en verder te leven op kosten van de belastingbetaler.
Doe je het voor 67ste ? Het is je gegund, maar dan niet op kosten van.... en dus niet hangmatten op kosten van de belastingbetaler