Fidea Flexible Pension Saving
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
jefvanhoydonck
- Newbie

- Contacteer:
Fidea Flexible Pension Saving
Ik ben sinds 2007 trouwe Fidea Flexible Pension Saving spaarder.(Reeds vroeger, maar dan noeme het product anders)
Ik stort jaarlijks het max toegestane bedrag ivm de fiscale aftrekbaaarheid.
In 2011 was dit dus 880 € waarvanvan Fidea 52,80 € kosten aftrekt voor de fondsen in het contract terchtkomen.
(Alle vorige jaren was dit ook steeds een bedrag van +- 50 €)
Nu zie ik in de vergelijking van Spaargids dat Fidea geen beheerskost zou aanrekenen.
Kunt u mij een verantwoording geven voor die 52,80 € ?
Ik stort jaarlijks het max toegestane bedrag ivm de fiscale aftrekbaaarheid.
In 2011 was dit dus 880 € waarvanvan Fidea 52,80 € kosten aftrekt voor de fondsen in het contract terchtkomen.
(Alle vorige jaren was dit ook steeds een bedrag van +- 50 €)
Nu zie ik in de vergelijking van Spaargids dat Fidea geen beheerskost zou aanrekenen.
Kunt u mij een verantwoording geven voor die 52,80 € ?
Fidea Flexibel Pension Saving
Dat zijn 6% instapkosten: https://www.spaargids.be/sparen/fidea-f ... aving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Fidea Flexible Pension Saving
Ik veronderstel dat deze vraag aan ons gesteld isjefvanhoydonck schreef:Kunt u mij een verantwoording geven voor die 52,80 € ?
Spaargids.be heeft een makelaar gevonden die Fidea Flexibel Pension Saving kan aanbieden aan lage kosten.
Meer info kan u hier vinden
https://www.spaargids.be/sparen/fidea-f ... aving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke makelaar kan zelf beslissen welke kosten hij aanrekent. Vraag eens aan uw makelaar welke kosten hij aanrekent voor uw Fidea Flexibel Pension Saving contract.
Re: Fidea Flexible Pension Saving
Mij rekenden ze initieel ook 6% aan de eerste twee jaren maar nadat ik kloeg over deze hoge jaarlijkse kost heeft mijn makelaar de kost naar 3% gehalveerd! Vragen dus bij je Fideamaakelaar!