Fidelio bij centea
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Fidelio bij centea
Bij Centea kun je nu ook coöperatieve Fidelio-aandelen van Landbouwkrediet aankopen.
Wat zijn de ervaringen van Landbouwkrediet-klanten daarmee?
Re: Fidelio bij centea
Ervaring is wel positief...fellowship schreef:Bij Centea kun je nu ook coöperatieve Fidelio-aandelen van Landbouwkrediet aankopen.
Als je voor het maximum aankoopt (3000,80 EUR) en je houdt rekening met de beheerskost van 30,00 kom je nog op 4,00% netto uit.
Tot 180 EUR is dit belastingvrij.
Ik ben al een 15-tal jaar aandeelhouder van het landbouwkrediet (Fidelio zoals ze dat nu noemen) en het rendement is wel elk jaar (heel) goed.
De laatste jaren is het rendement al altijd 5,00%. Ik meen me te herinneren daarvoor zelfs 6,00% (wat het maximum is wat een cvba mag uitkeren om erkend te zijn, en fiscale vrijstelling van 180 EUR te genieten.)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
lijkt me inderdaad ook een goeie investering te zijn. Gisteren ook uitleg erover gehad.
Wat ik me wel afvraag.. stel dat je het geld nu toch nodig hebt, kun je er dan makkelijk aan, of is er een lange wachttijd?
Wat ik me wel afvraag.. stel dat je het geld nu toch nodig hebt, kun je er dan makkelijk aan, of is er een lange wachttijd?
Ik lees op de site van Landbouwkrediet :titititi schreef:lijkt me inderdaad ook een goeie investering te zijn. Gisteren ook uitleg erover gehad.
"Als u de aanvraag tot terugbetaling doet in de eerste helft van het jaar, wordt uw kapitaal teruggestort na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van het jaar daarop.
Aanvragen tot terugbetalingen die worden geregistreerd in de tweede helft van het jaar, worden uitgevoerd na de Algemene Vergadering van het tweede daaropvolgende jaar.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om uw aandelen over te dragen indien u sneller over uw kapitaal wilt beschikken."
Nu weet ik niet onmiddellijk wanneer de Algemene vergadering doorgaat, maar je geld is inderdaad niet onmiddellijk verkrijgbaar.
Als Fidelio klant bij het Landbouwkrediet/Centea krijg je ook een pak extra voordelen. Kijk op de website van Fidelio voor de hele lijst.
Zoek je een veilige belegging is het zeker, mijns inziens, een aanrader
Zoek je een veilige belegging is het zeker, mijns inziens, een aanrader
Ik dacht einde meiBoogje schreef:Nu weet ik niet onmiddellijk wanneer de Algemene vergadering doorgaat, maar je geld is inderdaad niet onmiddellijk verkrijgbaar.titititi schreef:lijkt me inderdaad ook een goeie investering te zijn. Gisteren ook uitleg erover gehad.
Je kan een gedeelte van de 30€ kosten per jaar terug verdienen, omdat ze ook een 5 cent actie hebben voor elektronische verrichtingen zoals de dochterbank keytrade, maar deze actie stopt in 2012 en dan krijg je een vergoeding van 5 € voor e-banking zoals je hier kan lezen viewtopic.php?f=7&t=11209&view=unread#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Die extra voordelen storen me eigenlijk het meeste, i.p.v. de etra voordelen zouden ze beter de 30€ kosten afschaffen en de effectenrekening gratis maken.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
ben ook aandeelhouder voor 3000 euro,
dividend in theorie 5 % (dus 150 euro), in realiteit 4 % (je krijgt sowieso 30 euro kosten per jaar aan je broek, wat die kosten dan wel zijn is mij niet duidelijk),
het is eens iets anders dan je geld op een spaarrekening zetten en het is wel tof om te kunnen zeggen dat je een deel van een bank bezit
wel opletten als je al andere cooperatieve aandelen hebt: indien totaaldividend van alles samen hoger dan 180 euro: saldo aangeven in je personenbelasting
dividend in theorie 5 % (dus 150 euro), in realiteit 4 % (je krijgt sowieso 30 euro kosten per jaar aan je broek, wat die kosten dan wel zijn is mij niet duidelijk),
het is eens iets anders dan je geld op een spaarrekening zetten en het is wel tof om te kunnen zeggen dat je een deel van een bank bezit
wel opletten als je al andere cooperatieve aandelen hebt: indien totaaldividend van alles samen hoger dan 180 euro: saldo aangeven in je personenbelasting
hoe krijg je dan ooit je geld terug als je vb €3000 investeerd
en je kan je geld alleen maar terugkrijgen onder bepaalde voorwaarden.
dus het kan goed zijn dat je je €3000 nooit terugziet of het
is na meer dan 25 jaar als het dividend 5% blijft en
je hebt dan nog niks van winst.
Aub corrigeer me als ik me ergens vergist heb.
en je kan je geld alleen maar terugkrijgen onder bepaalde voorwaarden.
dus het kan goed zijn dat je je €3000 nooit terugziet of het
is na meer dan 25 jaar als het dividend 5% blijft en
je hebt dan nog niks van winst.
Aub corrigeer me als ik me ergens vergist heb.
--Onnodige quote! Het heeft geen zin om een bericht te quoten dat er net boven staat. Dit houdt het forum meer leesbaar. V.--
Er zijn geen voorwaarden om je geld terug te vragen.
Stel jij vindt dat het dividend niet genoeg zo zijn, dan kan je elk moment beslissen om uit te stappen.
Het is wel zo dat je maar tijdens 6 maanden van het jaar (de tweede helft van het jaar denk ik ) kan opzeggen.
Je hebt ook de garantie dat je die 3.000 EUR terugziet, want het zijn geen beursgenoteerde aandelen.
En sowieso krijg je jaarlijks je dividend (winst zoals jij zegt). Dat wordt elk jaar uitbetaald.
Er zijn geen voorwaarden om je geld terug te vragen.
Stel jij vindt dat het dividend niet genoeg zo zijn, dan kan je elk moment beslissen om uit te stappen.
Het is wel zo dat je maar tijdens 6 maanden van het jaar (de tweede helft van het jaar denk ik ) kan opzeggen.
Je hebt ook de garantie dat je die 3.000 EUR terugziet, want het zijn geen beursgenoteerde aandelen.
En sowieso krijg je jaarlijks je dividend (winst zoals jij zegt). Dat wordt elk jaar uitbetaald.
Je kan altijd opzeggen dacht ik, alleen als je in de eerste jaarhelft van het jaar opzegt krijg je je geld het jaar nadien terug en zeg je in de 2 de helft van het jaar op moet je 2 jaar wachtten.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
van op de website van landbouwkrediet:
Als u de aanvraag tot terugbetaling doet in de eerste helft van het jaar, wordt uw kapitaal teruggestort na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van het jaar daarop.
Aanvragen tot terugbetalingen die worden geregistreerd in de tweede helft van het jaar, worden uitgevoerd na de Algemene Vergadering van het tweede daaropvolgende jaar.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om uw aandelen over te dragen indien u sneller over uw kapitaal wilt beschikken. Uw Landbouwkrediet-agent helpt u daar graag bij
Als u de aanvraag tot terugbetaling doet in de eerste helft van het jaar, wordt uw kapitaal teruggestort na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van het jaar daarop.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om uw aandelen over te dragen indien u sneller over uw kapitaal wilt beschikken. Uw Landbouwkrediet-agent helpt u daar graag bij