Fietsverzekering
Re: Fietsverzekering
Ethias heeft ook een verzekering hiervoor.
je kan eens een simulatie maken, zo krijg je een idee van de mogelijkheden en de kostprijs:
https://www.ethias.be/part/nl/elektrisc ... ct-bicycle
Optie Diefstal dekt …
Wat?
- Diefstal (volledig of gedeeltelijk) van uw fiets of de poging daartoe, op voorwaarde dat het kader van uw fiets is vastgemaakt aan een vast punt met een ART-goedgekeurd slot (2 minimum sterren), ketting of buigbaar; Welke sloten zijn ART-goedgekeurd?
- Diefstal met agressie t.o.v. de fietser;
- Diefstal met inbraak als uw fiets zich in een afgesloten lokaal/voertuig bevindt;
- Diefstal als uw fiets vastgemaakt is aan een voertuig (bv. op een fietsdrager) of in een aanhangwagen met een ART-goedgekeurd slot (2 sterren);
- De aan de fiets vastgemaakte accessoires op voorwaarde dat ze gemeld worden op de aankoopfactuur van de fiets in nieuwe staat of op een aparte factuur EN dat hun waarde is opgenomen in de verzekerde waarde van de fiets.
Goed om te weten: bewaar de aankoopfactuur van uw fiets en uw accessoires. Ethias zal erom vragen in geval van diefstal of schade.
Waar? Overal ter wereld.
Hoeveel? - Tot € 15.000 per diefstal, zonder vrijstelling.
waardevermindering: - 0 % tijdens het 1ste jaar;
- Vanaf de 13de maand: 1 % per maand van de verzekerde waarde (met een maximale ontwaarding van 75 %). Zie concreet voorbeeld
je kan eens een simulatie maken, zo krijg je een idee van de mogelijkheden en de kostprijs:
Optie Diefstal dekt …
Wat?
- Diefstal (volledig of gedeeltelijk) van uw fiets of de poging daartoe, op voorwaarde dat het kader van uw fiets is vastgemaakt aan een vast punt met een ART-goedgekeurd slot (2 minimum sterren), ketting of buigbaar; Welke sloten zijn ART-goedgekeurd?
- Diefstal met agressie t.o.v. de fietser;
- Diefstal met inbraak als uw fiets zich in een afgesloten lokaal/voertuig bevindt;
- Diefstal als uw fiets vastgemaakt is aan een voertuig (bv. op een fietsdrager) of in een aanhangwagen met een ART-goedgekeurd slot (2 sterren);
- De aan de fiets vastgemaakte accessoires op voorwaarde dat ze gemeld worden op de aankoopfactuur van de fiets in nieuwe staat of op een aparte factuur EN dat hun waarde is opgenomen in de verzekerde waarde van de fiets.
Goed om te weten: bewaar de aankoopfactuur van uw fiets en uw accessoires. Ethias zal erom vragen in geval van diefstal of schade.
Waar? Overal ter wereld.
Hoeveel? - Tot € 15.000 per diefstal, zonder vrijstelling.
waardevermindering: - 0 % tijdens het 1ste jaar;
- Vanaf de 13de maand: 1 % per maand van de verzekerde waarde (met een maximale ontwaarding van 75 %). Zie concreet voorbeeld
Ik heb geen fiets meer. Het was geen plezier meer. Telkens je naar je fiets teruggaat vraag je je af of hij er nog wel zal staan. Een fietsverzekering is een magere troost omdat je met dezelfde angst zit wanneer je met het geld een nieuwe fiets koopt.
Daar komt nog bij dat ik op onze goede wegen veel banden lek heb gereden en dat ze zelfs een paar keer mijn banden hebben laten leeglopen. Ik had geen fietspomp bij omdat ze die toch maar zouden stelen dus kon te voet naar huis.
Daar komt nog bij dat ik op onze goede wegen veel banden lek heb gereden en dat ze zelfs een paar keer mijn banden hebben laten leeglopen. Ik had geen fietspomp bij omdat ze die toch maar zouden stelen dus kon te voet naar huis.
Ja de immobiliteits lobby doet nogal wat in ons land. Dan denk je ik koop wagen... dan gaan ze daar voor wat file's en meer meuk zorgen. Al wie nog stemt is gatachterlijk want onze politiek en overheid trekt op niets of je moest een gekochte stem zijn. Hoe anders komen mensen als trump of hitler aan de macht. Toch alleen maar door 'beloftes' en half gegeven opportuniteiten.Yaris schreef: ↑24 juni 2018, 08:25 Ik heb geen fiets meer. Het was geen plezier meer. Telkens je naar je fiets teruggaat vraag je je af of hij er nog wel zal staan. Een fietsverzekering is een magere troost omdat je met dezelfde angst zit wanneer je met het geld een nieuwe fiets koopt.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
73 euro / jaar is erg duur. :/ Dat vind ik toch. Ik bekijk het brede perspectief.Jamesken schreef: ↑24 juni 2018, 07:57 Ethias heeft ook een verzekering hiervoor.
Optie Diefstal dekt …
Het is hout vasthouden, maar mijn fiets is nog nooit gestolen. Ik heb dan ook een goed slot, dat ik aan mijn kader vastmaak (mijn wielen hebben snelkoppelingen).
Ik gebruik mijn fiets bijna dagelijks, en het is voor kleine verplaatsingen dan ook mijn hoofdvoertuig.
Mijn fiets is een degelijke stads/trekking-fiets (iets tussenin), waar ik ook af en toe lange fietstochten mee maak.
Ik gebruik mijn fiets bijna dagelijks, en het is voor kleine verplaatsingen dan ook mijn hoofdvoertuig.
Mijn fiets is een degelijke stads/trekking-fiets (iets tussenin), waar ik ook af en toe lange fietstochten mee maak.
Tuurlijk is dat duur. Temeer omdat ze je toch verplichten om een goed (duur) slot te kopen. En als zeuw fiets dan toch stelen en je vraagt vergoeding dan begint de zever. "Jamaar was uw fiets wel goed gesloten ? Met het slot dat wij eisen ? En waar is dan slot dan ? Toon eens het kapot geknipte slot, enz". Ze willen in de eerste plaats geld verdienen, niet sintzrklaas spelen.
Ja ten eerste kan het pakken goedkoper als ze niet 300% winstmarge nemen en ten tweede is het wel correct om natuurlijk bewijs (al is het minimaal een fototje elke keer je je fiets achterlaat) te nemen. Anders kan hier wel zwaar misbruik van gemaakt worden uiteraard. Dure fiets kopen en samen met je vriend hem lostknippen. xDanonymous schreef: ↑24 juni 2018, 11:11Tuurlijk is dat duur. Temeer omdat ze je toch verplichten om een goed (duur) slot te kopen. En als zeuw fiets dan toch stelen en je vraagt vergoeding dan begint de zever. "Jamaar was uw fiets wel goed gesloten ? Met het slot dat wij eisen ? En waar is dan slot dan ? Toon eens het kapot geknipte slot, enz". Ze willen in de eerste plaats geld verdienen, niet sintzrklaas spelen.
Beste is uiteraard fietsen met ingebouwde chips in de kader op verschillende plekjes zo'n mini chipje. Daar betaal ik gerust 100 euro meer voor. En laat ze hem dan maar pikken bij tracering 5x het bedrag van gestolen object vergoeden als boete. Ik wil hier koning worden.