Financiele analyse in corona tijden
TIP
Financiele analyse in corona tijden
Dag mensen,
Ik wil graag een financiële analyse uitvoeren voor enkele bedrijven om te kijken welke impact corona heeft.
Ik dacht aan de standaard analyses zoals de ratios (rentabiliteit, solvabiliteit,..), omzet, netto winst over de laatste 3 kwartalen.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen wat ook interessant is om onder de loep te nemen.
Dank bij voorbaat en staysafe.
Ik wil graag een financiële analyse uitvoeren voor enkele bedrijven om te kijken welke impact corona heeft.
Ik dacht aan de standaard analyses zoals de ratios (rentabiliteit, solvabiliteit,..), omzet, netto winst over de laatste 3 kwartalen.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen wat ook interessant is om onder de loep te nemen.
Dank bij voorbaat en staysafe.
-
anonymous10
Re: Financiele analyse in corona tijden
Financiële analyse in corona tijden, gaat over bedrijven in moeilijkheden. De belangrijkste te bekijken ratio's zijn de cash-flow of maw. na kasopbrengsten en kaskosten hoeveel geld is er over om de schulden terug te betalen en de nodige vervangingsinvesteringen te doen.
De tweede ratio is de schuldpositie. Hoe gezonder de balans hoe meer kans tot overleven en misschien zelfs marge om op opportuniteiten in te spelen. Wat is de verhouding schulden tov. totale balans en kan ik ze terugbetalen en in hoeveel tijd.
De andere ratio's zijn momenteel ondergeschikt.
De tweede ratio is de schuldpositie. Hoe gezonder de balans hoe meer kans tot overleven en misschien zelfs marge om op opportuniteiten in te spelen. Wat is de verhouding schulden tov. totale balans en kan ik ze terugbetalen en in hoeveel tijd.
De andere ratio's zijn momenteel ondergeschikt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.