First Fiscaal
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
First Fiscaal
Ik ben van plan om dit jaar nog 2 contracten First Fiscaal af te sluiten bij Ethias.
Momenteel geen hyp. lening meer lopen, wel pensioensparen.
Dit lijkt mij toch een goede keuze gelet op de fiscale aftrekbaarheid, waardoor het rendement toch hoger zal liggen dan de gewaarborgde rente van 3% ?
Ik veronderstel dat deze rente mee evolueert als de basisrentevoeten stijgen ?
Prettige feesten aan alle forumlezers
Momenteel geen hyp. lening meer lopen, wel pensioensparen.
Dit lijkt mij toch een goede keuze gelet op de fiscale aftrekbaarheid, waardoor het rendement toch hoger zal liggen dan de gewaarborgde rente van 3% ?
Ik veronderstel dat deze rente mee evolueert als de basisrentevoeten stijgen ?
Prettige feesten aan alle forumlezers
Re: First Fiscaal
Had de intentie om over First Fiscaal een topic te openen maar zag dan dit topic waar nog niemand op gereageerd heeft !!!
Over de andere First rekeningen is ook op dit forum voldoende te vinden, over First Fiscaal en pensioensparen is het maar een mager beestje.
Las vandaag op de tijd dat ethias vorig jaar 37,7 miljoen € winst gemaakt heeft, staat natuurlijk in schril contrast met de 2,5 miljard verlies van het jaar daarvoor, maar ja al goed dat er terug winst is.
Was daarnet ook even op de site van Ethias en verdomme de basisrente is met 0,5 % gedaald, als ze echt van de First contracten af willen zullen ze na verloop van tijd dit nog wel een aantal keren herhalen. Nu de vraag van dirkoo over het stijgen van de rente in betere tijden, daar geloof ik niet in, hoger als de oude 3% denk ik, dat we kunnen vergeten.
Eigenlijk was ik ervan uitgegaan dat de 3% zou blijven maar mijn voornaamste vraag was : gaat er nog ooit door ethias een winstdeelname uitgekeerd worden. Niemand heeft een glazen bol, maar misschien zijn er lezers die nauwer aanleunen bij de financiële wereld en daardoor beter geplaatst zijn om een voorspelling te doen.
Een nieuwe rekening openen bij Integrale heeft voor mij weinig zin doordat ik 55+ ben.
Graag uw reakties !!!
Over de andere First rekeningen is ook op dit forum voldoende te vinden, over First Fiscaal en pensioensparen is het maar een mager beestje.
Las vandaag op de tijd dat ethias vorig jaar 37,7 miljoen € winst gemaakt heeft, staat natuurlijk in schril contrast met de 2,5 miljard verlies van het jaar daarvoor, maar ja al goed dat er terug winst is.
Was daarnet ook even op de site van Ethias en verdomme de basisrente is met 0,5 % gedaald, als ze echt van de First contracten af willen zullen ze na verloop van tijd dit nog wel een aantal keren herhalen. Nu de vraag van dirkoo over het stijgen van de rente in betere tijden, daar geloof ik niet in, hoger als de oude 3% denk ik, dat we kunnen vergeten.
Eigenlijk was ik ervan uitgegaan dat de 3% zou blijven maar mijn voornaamste vraag was : gaat er nog ooit door ethias een winstdeelname uitgekeerd worden. Niemand heeft een glazen bol, maar misschien zijn er lezers die nauwer aanleunen bij de financiële wereld en daardoor beter geplaatst zijn om een voorspelling te doen.
Een nieuwe rekening openen bij Integrale heeft voor mij weinig zin doordat ik 55+ ben.
Graag uw reakties !!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tot 5 maart, kan je nog storten aan een gegarandeerde rente van 3% daarna wordt het 2,5% (2,8% voor de Top First)Ivo1952 schreef:Had de intentie om over First Fiscaal een topic te openen maar zag dan dit topic waar nog niemand op gereageerd heeft !!!
Graag uw reakties !!!
Waar zie je dat, ik vind enkel de 2,5 terug.Hector schreef:Tot 5 maart, kan je nog storten aan een gegarandeerde rente van 3% daarna wordt het 2,5% (2,8% voor de Top First)Ivo1952 schreef:Had de intentie om over First Fiscaal een topic te openen maar zag dan dit topic waar nog niemand op gereageerd heeft !!!
Graag uw reakties !!!
Je zal volgende week wel een brief ontvangen van Ethias waar het instaat. De website is reeds aangepast, maar alle stortingen tot 5 maart 2010, zijn nog aan 3%.
Thx, dan wacht ik tot ik de brief krijg om te storten.Hector schreef:Je zal volgende week wel een brief ontvangen van Ethias waar het instaat. De website is reeds aangepast, maar alle stortingen tot 5 maart 2010, zijn nog aan 3%.
'k Weet nog dat ik bij de vorige verlaging een brief gekregen heb en dat je toen nog eventjes de tijd had om te storten.
Ethias heeft wel geen instapkosten. Dat vind ik toch een goede plus.
Volgens de detailfiche op hun site is het voor zowel First Fiscaal als First Pensioensperen 2,50% vanaf 08/02/2010.Hector schreef:Je zal volgende week wel een brief ontvangen van Ethias waar het instaat. De website is reeds aangepast, maar alle stortingen tot 5 maart 2010, zijn nog aan 3%.
Ethias is een beetje een speciaal geval, omdat ze van 1,5 miljard staatssteun genoten hebben om hen van het faillissement te redden.Ivo1952 schreef: Eigenlijk was ik ervan uitgegaan dat de 3% zou blijven maar mijn voornaamste vraag was : gaat er nog ooit door ethias een winstdeelname uitgekeerd worden.
De Europese Commissie heeft nu alle financiele instellingen die van staatssteun genoten in het visier. De commissie is vooral bezorgd dat deze maatschappijen deze staatssteun gaan misbruiken om een concurrentieel voordeel te krijgen tegenover diegenen die geen steun ontvingen.
Eén van de maatregelen van de commissie komt er op neer dat wie steun ontving met geen enkele van hun producten prijsleider mag zijn. Zo heeft Record bank bijvoorbeeld destijds hun campagne moeten stopzetten met hun spaarrekening die te hoge rendementen bood.
Ook Ethias staat dus onder zware druk van de commissie. Een voorbeeld van een gevolg daarvan, is het feit dat ze nu al hun professionele klanten afgaan met de boodschap dat ze de gegarandeerde rentes op professionele pensioenfondsen niet langer kunnen/mogen garanderen. De klant krijgt de keuze akkoord te gaan of hun contract opgezegd te krijgen.
Zal Ethias ooit nog een winstdeelname uitkeren ? Wellicht wel, maar zolang de europese maatregelen van kracht zijn, zal dit wellicht slechts een zwak beestje zijn.
@ Ivo 1952
citaat " Een nieuwe rekening openen bij Integrale heeft voor mij weinig zin doordat ik 55+ ben."
Kan je dit eens toelichten, ik ben weldra ook 55+ !
citaat " Een nieuwe rekening openen bij Integrale heeft voor mij weinig zin doordat ik 55+ ben."
Kan je dit eens toelichten, ik ben weldra ook 55+ !
Stranger; lees zeker eens ( wel geen recent artikel ) http://www.test-aankoop.be/sparen-en-be ... 557553.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
55+ : heeft voornamelijk te maken met de minimale looptijd en de max te storten bedragen. Om aan dit laatste te ontsnappen heb ik destijds 99 jaar als looptijd genomen; Kijk eens op http://www.integrale.be/nl/documents/ca ... e-786.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; en bekijk de brochure eens.
55+ : heeft voornamelijk te maken met de minimale looptijd en de max te storten bedragen. Om aan dit laatste te ontsnappen heb ik destijds 99 jaar als looptijd genomen; Kijk eens op http://www.integrale.be/nl/documents/ca ... e-786.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; en bekijk de brochure eens.
Ivo, bedankt voor de info !
Als je kijkt in de algemene voorwaarden, dan zal je zien bovenaan pagina 5, dat elke rentewijziging schriftelijk aan de klant zal worden meegedeeld. Tot op heden is dit niet gebeurd, en kan je op bestaande contracten nog storten aan de oude voorwaarden. Voor nieuwe contracten zal het inderdaad te laat zijn.buks schreef:Volgens de detailfiche op hun site is het voor zowel First Fiscaal als First Pensioensperen 2,50% vanaf 08/02/2010.Hector schreef:Je zal volgende week wel een brief ontvangen van Ethias waar het instaat. De website is reeds aangepast, maar alle stortingen tot 5 maart 2010, zijn nog aan 3%.
http://www.ethias.be/upload/pdf/nl/part ... isc_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, vandaag schrijven ven Ethias ontvangen, tot 4 maart kan er nog gestort worden aan 3% opbrengst !!
Inderdaad, maar een voor mij toch opvallend verschil tussen de brief over de First en deze over de First Fiscaal.Ivo1952 schreef:Inderdaad, vandaag schrijven ven Ethias ontvangen, tot 4 maart kan er nog gestort worden aan 3% opbrengst !!
Bij de First de mededeling dat de aanhoudende rente op de lange termijn Ethias dwingt om de gewaarborgde minimumintrestvoet te verlagen naar 2,5 % voor de stortingen die men vanaf 5 maart ontvangt.
Bij de First Fiscaal, idem en een blanco overschrijving + het advies om nog snel te storten om het fiscaal voordeel te optimaliseren.
Bij de First hoeft een storting blijkbaar niet zo nodig.