First rekening Ethias
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
First rekening Ethias
Kan men nog bijstorten op een first rekening van Ethias die reeds meer dan 8 jaar lopende is ?
Krijgt men nog een basisrendement op deze bijstortingen ?
Krijgt men nog een basisrendement op deze bijstortingen ?
Re: First rekening Ethias
Basisrendement is 0 % op de bijstortingen. Men wil deze rekeningen laten uitdoven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zelfs het kapitaal dat er 8 jaar op staat is 0% geloof ik...
In mijn Ethias staat het volgende bericht bij mijn First Rekening:
Belangrijke informatie over uw contract
Datum van 1e storting : 07/04/2004 -> Datum vrijstelling van roerende voorheffing : 08/04/2012
Het gemiddelde rendement van uw contract bedroeg 3,00% op 01/01/2012.
Elke storting geniet van een gewaarborgde interestvoet tot 31 december van het 8e jaar
(bijv.: een storting uitgevoerd op 15/04/2004 geniet van een gewaarborgde interestvoet tot 31/12/2012)
De gewaarborgde interestvoet is voortaan vastgesteld op 0%, zowel voor de nieuwe stortingen als bij hernieuwing.
Na 31/12/2012 ga ik dan ook mijn geld opvragen.
Belangrijke informatie over uw contract
Datum van 1e storting : 07/04/2004 -> Datum vrijstelling van roerende voorheffing : 08/04/2012
Het gemiddelde rendement van uw contract bedroeg 3,00% op 01/01/2012.
Elke storting geniet van een gewaarborgde interestvoet tot 31 december van het 8e jaar
(bijv.: een storting uitgevoerd op 15/04/2004 geniet van een gewaarborgde interestvoet tot 31/12/2012)
De gewaarborgde interestvoet is voortaan vastgesteld op 0%, zowel voor de nieuwe stortingen als bij hernieuwing.
Na 31/12/2012 ga ik dan ook mijn geld opvragen.
Op de site van Ethias staat alles goed uitgelegd op deze link : http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF272&q_lg=2" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuwe regeling is niet van toepassing op First Pensioensparen en First Fiscaal.
Heb zelf ook nog een gewone First van voor september 2003 waarvoor de intrest gegarandeerd was voor de ganse duur van het contract maar nieuwe stortingen zijn ook daar aan 0%. Stort daar niet meer op bij maar laat het product bestaan wegens een jaarlijkse netto opbrengst van gemiddeld 3.6% per jaar op de oudere stortingen, niet slecht in deze tijden.
De nieuwe regeling is niet van toepassing op First Pensioensparen en First Fiscaal.
Heb zelf ook nog een gewone First van voor september 2003 waarvoor de intrest gegarandeerd was voor de ganse duur van het contract maar nieuwe stortingen zijn ook daar aan 0%. Stort daar niet meer op bij maar laat het product bestaan wegens een jaarlijkse netto opbrengst van gemiddeld 3.6% per jaar op de oudere stortingen, niet slecht in deze tijden.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik heb ook nog een first die al meer dan acht jaar loopt. Heb daar in de eerste zes jaar maandelijkse stortingen op gedaan aan een toen nog behoorlijk rendement. Het is zaak om in jan van elk jaar in my Ethias eens te kijken wat het verwachte rendement zal zijn voor dat jaar. Voor 2012 is dat in mijn geval 3.13 %. Zal natuurlijk elk jaar verder afkalven. Zodra het onder het rendement van het betere spaarboekje zakt gaat alles daar weg.
Mijn gewone First rekening is geopend in december 2002, voor sept 2003 dus met garantie van de intrest voor gans de looptijd dus bij mij kalft de intrest niet af. Meeste stortingen in 2003 en 2004 zodat mijn gemiddelde netto intrest net iets hoger ligt op zo'n 3.6%.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Mijn First blijft ook lopen, maar ik vraag mij af of intresten al of niet worden aanzien als nieuwe stortingen?
Als die intresten worden beschouwd als nieuwe stortingen , dan brengen dus die intresten 0% op
!
Weet iemand meer hierover ?
Als die intresten worden beschouwd als nieuwe stortingen , dan brengen dus die intresten 0% op

Nee.
Zie de link van Hago in z'n bericht om 13:23 (punt 4).
Zie de link van Hago in z'n bericht om 13:23 (punt 4).
staat niet uitdrukkelijk vermeld maar ik vermoed dat die intresten dezelfde intrest opbrengen als de oorspronkelijke storting, doe sinds 2006 geen nieuwe stortingen en mijn gemiddelde intrest blijft ongewijzigd maar ik zal de vraag eens stellen aan ethias via mijn beveiligde zone tenzij iemand anders het zeker weet ...evita schreef:Mijn First blijft ook lopen, maar ik vraag mij af of intresten al of niet worden aanzien als nieuwe stortingen?
Als die intresten worden beschouwd als nieuwe stortingen , dan brengen dus die intresten 0% op!
Hago, ik kijk uit naar het antwoord van Ethias !
Het staat toch duidelijk in de link die vermeld werd, onder punt 4.
Met reserves wordt bedoeld kapitaal + rente.
Met reserves wordt bedoeld kapitaal + rente.
14/12/2006 gestart.
Blijf de interest dan vast behouden op het reeds gespaarde of kan het 0 % zijnook na 2012 ?
Dit staat in de voorwaarden
Datum van 1e storting : 14/12/2006 -> Datum vrijstelling van roerende voorheffing : 15/12/2014
Het gemiddelde rendement van uw contract bedroeg 3,25% op 01/01/2012.
Jempi25
Blijf de interest dan vast behouden op het reeds gespaarde of kan het 0 % zijnook na 2012 ?
Dit staat in de voorwaarden
Datum van 1e storting : 14/12/2006 -> Datum vrijstelling van roerende voorheffing : 15/12/2014
Het gemiddelde rendement van uw contract bedroeg 3,25% op 01/01/2012.
Jempi25
Jempi, ik vrees dat je helaas na 2014 terug valt op 0 % !
http://www.test-aankoop.be/invest/ethia ... 940134.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.test-aankoop.be/invest/ethia ... 940134.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door evita op 11 oktober 2012, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
@jempi
Eerste storting 14/12/2006 krijgt zijn gegarandeerde rente tot 31/12/2014, daarna wordt zij 0%.
Op 15/12/2014 komt uw volledige rekening dus belastingsvrij.
3,25% momenteel niks beters op de markt, risicovrij,indien beneden de bankgarantie.
Ik zou zeggen bezie het opnieuw eind 2014
Eerste storting 14/12/2006 krijgt zijn gegarandeerde rente tot 31/12/2014, daarna wordt zij 0%.
Op 15/12/2014 komt uw volledige rekening dus belastingsvrij.
3,25% momenteel niks beters op de markt, risicovrij,indien beneden de bankgarantie.
Ik zou zeggen bezie het opnieuw eind 2014