Fiscale korf niet meer gevuld... en nu?
TIP
Fiscale korf niet meer gevuld... en nu?
Situatie:
Aktedatum lening = 09/09/2009, Variabel 1/1/1 starten aan 2,4%
30jaar - 125 000 euro
Herziening dit jaar ga ik naar 1,49%, ik ga dus niets afbetalen, maar laat mijn lening rustig lopen.
MAAR: volgens mijn berekening gaat mijn fiscale korf niet meer gevuld geraken...
Wij zijn met 2 en hebben dus samen recht op aftrek: 6080 euro
Dit jaar reeds betaald: 9x 443,25 = 3989,25, nog te betalen: 3x 436,15 = 1308,45 = samen 5297,70 euro !
782,30 euro is dus niet gebruikt in deze fiscale korf 2014.
Wat kan ik het beste doen om dit toch op te vullen? Of gewoon niets van aantrekken?
Alvast bedankt voor tips !
Aktedatum lening = 09/09/2009, Variabel 1/1/1 starten aan 2,4%
30jaar - 125 000 euro
Herziening dit jaar ga ik naar 1,49%, ik ga dus niets afbetalen, maar laat mijn lening rustig lopen.
MAAR: volgens mijn berekening gaat mijn fiscale korf niet meer gevuld geraken...
Wij zijn met 2 en hebben dus samen recht op aftrek: 6080 euro
Dit jaar reeds betaald: 9x 443,25 = 3989,25, nog te betalen: 3x 436,15 = 1308,45 = samen 5297,70 euro !
782,30 euro is dus niet gebruikt in deze fiscale korf 2014.
Wat kan ik het beste doen om dit toch op te vullen? Of gewoon niets van aantrekken?
Alvast bedankt voor tips !
Re: Fiscale korf niet meer gevuld... en nu?
Er zijn fiscale levensverzekeringen.
Op het forum vind je wel iets.
Op het forum vind je wel iets.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
lening inkorten of hoger bedrag per maand betalen is geen goed idee of niet de moeite?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Precies of het 'n must is om zo weinig mogelijk aan de maatschappij bij te dragen.
Hou je je dan ook altijd aan de maximumsnelheid en nooit 'n kilometer per uur minder?
Hou je je dan ook altijd aan de maximumsnelheid en nooit 'n kilometer per uur minder?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Eerst met twee maximaal aan pensioensparen doen, daarna, als er nog fiscale ruimte is,
met twee voor jullie 55 jaar een 'fiscale levensverzekering' openen. Via een simulatieprogramma, het maximum storten dat fiscaal loont.
Doe ik al mijn hele leven, ik betaal nooit een cent meer dan minimum minimorum nodig !
met twee voor jullie 55 jaar een 'fiscale levensverzekering' openen. Via een simulatieprogramma, het maximum storten dat fiscaal loont.
Doe ik al mijn hele leven, ik betaal nooit een cent meer dan minimum minimorum nodig !
Patrick
Welk simulatieprogramma is dat?
Pensioensparen doen we reeds alle 2, maar omdat onze fiscale korf dit jaar (wegens lagere variabele rentevoet) dit jaar niet vol is, zoek ik daar naar een oplossing. OF de lening inkorten OF Tak21 OF...
Je tips zijn welkom
Welk simulatieprogramma is dat?
Pensioensparen doen we reeds alle 2, maar omdat onze fiscale korf dit jaar (wegens lagere variabele rentevoet) dit jaar niet vol is, zoek ik daar naar een oplossing. OF de lening inkorten OF Tak21 OF...
Je tips zijn welkom
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Anderzijds, je bent dus bereid een som geld vast te zetten om dan in ruil een klein deeltje terug te krijgen ervan?
dat is dus inderdaad de grote vraag? Is het sop de kolen waard? Of laat ik die 800euro fiscaal voordeel gewoon wegvallen...
Nu kan ik de pot van 6080euro vullen met ongeveer 5200euro. Stop ik daar of optimaliseer ik het een en tander.
Dat is de vraag... Waarbij ik jullie tips vraag...
Nu kan ik de pot van 6080euro vullen met ongeveer 5200euro. Stop ik daar of optimaliseer ik het een en tander.
Dat is de vraag... Waarbij ik jullie tips vraag...
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Fiscaal voordeel op hyp lening vind ik echt een voordeel.
Bijsparen in bv TAK21 echter niet, gezien men daar wel kan rommelen aan bestaande contracten, je met vaak hoge instapkosten zit tegen een pover rendement.
Ja, je krijgt 30% fiscaal voordeel, maar je moet eerst zelf wel een ferme som vastzetten.
Ik zou het niet doen.
Bijsparen in bv TAK21 echter niet, gezien men daar wel kan rommelen aan bestaande contracten, je met vaak hoge instapkosten zit tegen een pover rendement.
Ja, je krijgt 30% fiscaal voordeel, maar je moet eerst zelf wel een ferme som vastzetten.
Ik zou het niet doen.
en dus die 800euro gewoon vergeten...? Of zou je de lening inkorten? Of gewoon nog maar een jaartje afwachten?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Lening inkorten zou m'n voorkeur wegdragen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, lijkt me ook de beste optie.
Pensioensparen is overheid 'n plezier doen, je haalt een beter rendement met het dan zelf te beleggen.
Er zijn er zelfs die denken dat ze een rendement van 30% hebben omdat ze 30% terug krijgen op hun storting.
Pensioensparen is overheid 'n plezier doen, je haalt een beter rendement met het dan zelf te beleggen.
Er zijn er zelfs die denken dat ze een rendement van 30% hebben omdat ze 30% terug krijgen op hun storting.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Zoals ik al in andere draad zei, en hoe absurd en abject het ook is, maar met deze rente: wederopname en dat geld beleggen...
Ze moeten daar in je bank echt wel gerekend hebben op een rentestijging in 2009. Ik dacht dat de meeste banken wel een fiscale optimalisatie promoten, en toch zeker een voldoende gevulde korf voorstellen, temeer je blijkbaar ook een mandaat gedeelte hebt?
Tenzij jij indertijd hypoteek gedeelte zo laag mogelijk wou om notariskosten uit te sparen?
Ze moeten daar in je bank echt wel gerekend hebben op een rentestijging in 2009. Ik dacht dat de meeste banken wel een fiscale optimalisatie promoten, en toch zeker een voldoende gevulde korf voorstellen, temeer je blijkbaar ook een mandaat gedeelte hebt?
Tenzij jij indertijd hypoteek gedeelte zo laag mogelijk wou om notariskosten uit te sparen?