Fiscale optimalisaties?
Fiscale optimalisaties?
Nu de belastingsbrief weg is voor 2012, zie ik 2013 minder rooskleurig in, ttz minder terug krijgen
Hebben jullie tips over bepaalde investeringen die het goed doen om fiscaal te scoren?
Hebben jullie tips over bepaalde investeringen die het goed doen om fiscaal te scoren?
Re: Fiscale optimalisaties?
Dit hangt een beetje af van uw situatie. Voornamelijk van of u eigenaar of huurder bent.
Als u geen eigenaar bent moeten we kijken of u een huis wil kopen of huurder wil blijven.
Mvg,
Geblin
Als u geen eigenaar bent moeten we kijken of u een huis wil kopen of huurder wil blijven.
Mvg,
Geblin
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hij zal wel eigenaar zijn aangezien hij verleden jaar meer terugtrekt dan dit jaar,zonder lening + eventuele overgedragen energiebesparingen is het onmogelijk om véél weer te trekken! Met pensioen- en langetermijnsparen zult ge er zeker nie komen.
Beveilig uw woning op inbraak en brand,da kunt ge nog aftrekken van u belastingen. Een aanrader aangezien de woninginbraken bij particulieren fors is gestegen!
Beveilig uw woning op inbraak en brand,da kunt ge nog aftrekken van u belastingen. Een aanrader aangezien de woninginbraken bij particulieren fors is gestegen!
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Alterfin en consoorten
Inderdaad een eigen huis hebben we, alarm hangt er ook al, kinderopvang en pensioensparendries944 schreef:Hij zal wel eigenaar zijn aangezien hij verleden jaar meer terugtrekt dan dit jaar,zonder lening + eventuele overgedragen energiebesparingen is het onmogelijk om véél weer te trekken! Met pensioen- en langetermijnsparen zult ge er zeker nie komen.
Zijn er Nog investeringen waar een mens iets kan van recupereren?
Zoveel mogelijk uitgeven om zoveel mogelijk terug te trekken. Ik heb geen eigen woning, niets te beveiligen en ik moet bijbetalen. Rare logica.
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Dat heet de economie draaiende houden: wie veel uitgeeft wordt beloond. We leven hier niet in het communisme maar kapitalisme. Hoe meer je uitgeeft hoe meer een ander in zijn zakken kan steken, die het op zijn beurt dan ook weer kan uitgeven enz. enz...
Als ik me niet vergis is de fiscale aftrekbaarheid van een huis volgend jaar een bevoegdheid van de gewesten. Daar de regering nav van de staatshervorming dit overdroeg maar niet 100% van de financiele middelen (ik dacht 80%) ben ik bang dat de aftrekbaarheid in de toekomst kleiner zal worden. Hoe gaat dit in de toekomst moeten aangegeven worden? Gaat dit nog altijd via de gewone belastingbrief zijn waarbij het gewest dat deel gaat terugbetalen?
Als je hier komt vragen waar je eventueel nog geld aan kunt geven om meer terug te trekken, heb je die fiscale ondersteuning niet nodig en is er dus geen reden om dat lekker collectief te laten betalen. En Europa kapitalisme? Onder welke steen woont u? VS is kapitalisme.Franscoppy schreef:Dat heet de economie draaiende houden: wie veel uitgeeft wordt beloond. We leven hier niet in het communisme maar kapitalisme. Hoe meer je uitgeeft hoe meer een ander in zijn zakken kan steken, die het op zijn beurt dan ook weer kan uitgeven enz. enz...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
jens_dev schreef:Als je hier komt vragen waar je eventueel nog geld aan kunt geven om meer terug te trekken, heb je die fiscale ondersteuning niet nodig en is er dus geen reden om dat lekker collectief te laten betalen. En Europa kapitalisme? Onder welke steen woont u? VS is kapitalisme.Franscoppy schreef:Dat heet de economie draaiende houden: wie veel uitgeeft wordt beloond. We leven hier niet in het communisme maar kapitalisme. Hoe meer je uitgeeft hoe meer een ander in zijn zakken kan steken, die het op zijn beurt dan ook weer kan uitgeven enz. enz...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
1-0
ja profiteren
dan op .... stemmen
dan nog meer binnen rijven.
dat is blijkbaar al wat telt heden.
Estate Guru believer.
Maar op kosten van de staat in dit geval en dus op kosten van u en mij. Ok, dat geld uitgeven de economie doet draaien maar als dit is om de schuldenberg weer te doen toenemen , waar leidt dat dan toe? En zeggen dat er hier zijn die steevast beweren dat de babyboomers aan de basis liggen van de schuldenberg! Wat nog eens bewijst dat iedereen graag van de taart eet wanneer hij opgediend wordt, liefst met veel slagroom. Oeps, die discussie ligt dan weer gevoelig...Franscoppy schreef:Dat heet de economie draaiende houden: wie veel uitgeeft wordt beloond. We leven hier niet in het communisme maar kapitalisme. Hoe meer je uitgeeft hoe meer een ander in zijn zakken kan steken, die het op zijn beurt dan ook weer kan uitgeven enz. enz...