Fiscaliteit Trackers
TIP
Fiscaliteit Trackers
Een tracker die mij interesseert is Lyxor UCITS ETF Daily Double Short Bund (EUR) | BUND2S met ISIN FR0010869578. Deze bieden ze aan op Keytrade, dus ik wou vragen hoeveel beurstaks je gaat betalen bij koop/verkoop en hoe dat zit met de fiscaliteit. Ik had ooit ergens gelezen dat bij buitenlandse trackers je alles zelf moet aangeven en nog andere mogelijke addertjes? Heb namelijk geen in in een al te moeilijke belastingsbrief...
Hartelijk dank voor het antwoord
:-)
Hartelijk dank voor het antwoord
:-)
Re: Fiscaliteit Trackers
De beurstaksen bij een tracker zijn dezelfde als bij aandelen.
Je hoeft dus niks aan te geven.
Je hoeft dus niks aan te geven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hartelijk dank voor het antwoord.
Tof om te weten dat er niets aan mijn belastingbrief veranderd.
Keytrade houdt dus alle taksen af?
Zijn er al plannen besproken om de fiscaliteit in de toekomt te wijzigen?
Bovenstaand antwoord klopt niet. Beurstaks bij een tracker kan verschillend zijn van beurstaks bij aandelen.Noktra schreef:Hartelijk dank voor het antwoord.
Voor trackers geregistreerd in België:
Distributieaandelen: 0,09%
Accumulatieaandelen: 1,32%
Voor trackers niet geregistreerd in België:
Distributieaandelen: 0,27%
Accumulatieaandelen: 0,27%
Die lyxoreft is niet geregistreerd in België. Je betaalt dus 0.27% beurstaks (wat in dit geval dus hetzelfde is als voor gewone aandelen, maar het kan dus verschillend zijn). Je hoeft idd niets aan te geven. Keytrade houdt die taks voor jou in.
Gaat de fiscaliteit in België wijzigen: tgoh, niemand heeft een glazen bol. Maar België en fiscale stabiliteit is een onmogelijke combinatie, dus kans is imho groot dat het in de toekomst gaat wijzigen.
Dank je voor de aanvullende info.
Ben trouwens benieuwd wat jullie mening van deze tracker is?
Dank je,
Ben trouwens benieuwd wat jullie mening van deze tracker is?
Dank je,
Die tracker belegt in obligaties. Wss meer dan 25%, dus je hebt meerwaardebelasting. Is ook synthetisch.
Ik zou die persoonlijk niet kopen.
Ik zou die persoonlijk niet kopen.
-
pisa
Ik heb hem ook even bekeken, maar ik begrijp niet goed wat die tracker juist doet met die obligaties.
Moest hij zuiver in Duitse obligaties beleggen dan zou al jarenlang moeten stijgen. Het tegendeel is het geval: hij zakt elk jaar dieper en dieper. Op 5 jaar tijd bijna - 50%
http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000O31JThe investment seeks to track the price and performance yield, before fees and expenses, of the SGI Daily Double Short Bund index. The index provides the same financial outcome than a daily short strategy with a leverage of 2, based on a portfolio of 10-Year German Government bonds while avoiding the costs linked to the use of cash instruments, namely the borrowing cost and twice the daily bid-ask spreads (15 bps in average over the last 12 months, to be multiplied by 2). It combines a long position in a daily overnight investment at EONIA rate along with a double short position in Bund Futures, the notionals of both investments being rebalanced on a daily basis.
Moest hij zuiver in Duitse obligaties beleggen dan zou al jarenlang moeten stijgen. Het tegendeel is het geval: hij zakt elk jaar dieper en dieper. Op 5 jaar tijd bijna - 50%
Die tracker gaat short in Duitse obligaties, dus daalt al jaren ipv stijgt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
pisa
Het is ingewikkelder dan dat. Lees mee:reteiP schreef:Die tracker gaat short in Duitse obligaties, dus daalt al jaren ipv stijgt.
Link hierboven.It combines a long position in a daily overnight investment at EONIA rate along with a double short position in Bund Futures
Wel een uitstekend moment om nu in te stappen, als wat jij zegt klopt.
Daarom dat ik interesse vertoon.
Obligaties gaan stijgen. Zeker nu VS begint.
Denk niet dat EU lang kan wachten.
Wil gewoon zekerheid over fiscaliteit. Haat het om dingen aan te geven aan de fiscus. Teveel hokjes.
Dus wat is het nu? Meerwaardebekasting? Beurstaks? Inghehouden door broker? Zelf aangeven?
Obligaties gaan stijgen. Zeker nu VS begint.
Denk niet dat EU lang kan wachten.
Wil gewoon zekerheid over fiscaliteit. Haat het om dingen aan te geven aan de fiscus. Teveel hokjes.
Dus wat is het nu? Meerwaardebekasting? Beurstaks? Inghehouden door broker? Zelf aangeven?
Wat is het eigenlijk met u ? Er worden adviezen gegeven die u niet gelooft ?Noktra schreef:Dus wat is het nu? Meerwaardebekasting? Beurstaks? Inghehouden door broker? Zelf aangeven?
iedereen wil duidelijkheid, maar die wordt er niet altijd gegeven
Overigens heeft men zelf het recht niet op duidelijkheid
beurtaks : ja de bestaat en zal altijd blijven bestaan, en wordt MOGELIJK uitgebreid naar buitenlandse brokers (lijkt mij evident anders gaat iedereen een buitenlandse broker nemen, dat ze daar na 175 jaar nog niet eerder achtergekomen zijn begrijp ik ook niet goed )
meerwaardetaks : dat zijn ze nog aan het uitvechten ( dus meer duidelijk kan er nog niet zijn )
beurtaks : ja de bestaat en zal altijd blijven bestaan, en wordt MOGELIJK uitgebreid naar buitenlandse brokers (lijkt mij evident anders gaat iedereen een buitenlandse broker nemen, dat ze daar na 175 jaar nog niet eerder achtergekomen zijn begrijp ik ook niet goed )
meerwaardetaks : dat zijn ze nog aan het uitvechten ( dus meer duidelijk kan er nog niet zijn )
Dat is nieuw ??
Dat is nieuw ??
@Paul
de beurstaks wordt effectief uitgebreid naar buitenlandse brokers. Hoe ze gaan controleren dat elke belegger die bij een buitenlandse broker zit ook effectief het correcte bedrag gaat betalen is mij wel niet duidelijk.
De meerwaardetaks voor fondsen die beleggen in >25% obligaties is er toch al? Ook bekend onder de naam Reynders taks.
@Topicstarter
Antwoorden staan in het topic. Beurstaks: ja, meerwaardebelasting ja, Zelf aangeven : neen.
Geen zorgen voor dat aangeven: de grijpgrage handjes van de overheid laten de banken alles innen zodat de burger niet 'per ongeluk' iets kan vergeten.
de beurstaks wordt effectief uitgebreid naar buitenlandse brokers. Hoe ze gaan controleren dat elke belegger die bij een buitenlandse broker zit ook effectief het correcte bedrag gaat betalen is mij wel niet duidelijk.
De meerwaardetaks voor fondsen die beleggen in >25% obligaties is er toch al? Ook bekend onder de naam Reynders taks.
@Topicstarter
Antwoorden staan in het topic. Beurstaks: ja, meerwaardebelasting ja, Zelf aangeven : neen.
Geen zorgen voor dat aangeven: de grijpgrage handjes van de overheid laten de banken alles innen zodat de burger niet 'per ongeluk' iets kan vergeten.
Hartelijk dank Rre en anderen die bijdrage leverden.