Flixbus
Flixbus
Heeft iemand al gebruik gemaakt van Flixbus voor een rit naar ver weg van hier ?
Ervaringen ? Positief of negatief ?
Voor wie Flixbus niet kent : Ze doen lange afstand busverbindingen, dagelijks meestal.
Bv naar Noord Italie is het vaak al mogelijk om voor minder dan 50 euro daar te geraken.
Je hoort er veel negatief over ook..
En of het echt gezellig is om 20 uur op een bus te zitten... ik heb mijn twijfels.
Ervaringen ? Positief of negatief ?
Voor wie Flixbus niet kent : Ze doen lange afstand busverbindingen, dagelijks meestal.
Bv naar Noord Italie is het vaak al mogelijk om voor minder dan 50 euro daar te geraken.
Je hoort er veel negatief over ook..
En of het echt gezellig is om 20 uur op een bus te zitten... ik heb mijn twijfels.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Flixbus
gebruik regelmatig van deze busreizen (verschillende vervoerders).
Pay peanuts get monkeys, maar als je voor een appel en een ei wil vertrekken is het perfect.
Zou het niet aanraden voor mijn grootmoeder (je staat nogal eens ergens te wachten in de kou, of je moet stressen om ineens ergens in te checken). Maar als je jong bent en graag de "wereld" wilt ontdekken en niet moeilijk doet over een paar uurtjes extra is het een fantastische oplossing.
Pay peanuts get monkeys, maar als je voor een appel en een ei wil vertrekken is het perfect.
Zou het niet aanraden voor mijn grootmoeder (je staat nogal eens ergens te wachten in de kou, of je moet stressen om ineens ergens in te checken). Maar als je jong bent en graag de "wereld" wilt ontdekken en niet moeilijk doet over een paar uurtjes extra is het een fantastische oplossing.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ooit eens gereserveerd en betaald voor Parijs.
Helaas werd 2 dagen voor de reis mijn toenmalig lief ziek, iets serieuzer dan een griepje.
Had gemaild en gebeld, helaas was er niets meer mogelijk. Geen teruggave van het geld en ook geen omruiling voor een andere dag.
Was om en bij de 70 euro kwijt. Hotel was ook niet te annuleren, die kost kwam er dus ook nog bij.
Helaas werd 2 dagen voor de reis mijn toenmalig lief ziek, iets serieuzer dan een griepje.
Had gemaild en gebeld, helaas was er niets meer mogelijk. Geen teruggave van het geld en ook geen omruiling voor een andere dag.
Was om en bij de 70 euro kwijt. Hotel was ook niet te annuleren, die kost kwam er dus ook nog bij.
Tja, als je de kleine lettertjes leest dan moet je toch weten dat retributie niet van toepassing is. Dat heb je ook als je vliegtuigtickets of treintickets boekt, tenzij je bijbetaald voor mogelijke annulatie. Als je een hotel boekt net hetzelfde tenzij je boekt met "gratis annuleren" zoals bij booking.com. Daar kun je meestal tot de dag voordien en soms de dag zelf gratis annuleren.
Flixbus geen ervaring.
Wel met Flibco voor luchthaven vervoer.
Best wel erg dat zo'n privé maatschappijen zonder veel moeite een betere dienst kunnen leveren dan het overmatig gesubsidieerd openbaar vervoer. Zegt veel over de efficiëntie van die laatste...
Wel met Flibco voor luchthaven vervoer.
Best wel erg dat zo'n privé maatschappijen zonder veel moeite een betere dienst kunnen leveren dan het overmatig gesubsidieerd openbaar vervoer. Zegt veel over de efficiëntie van die laatste...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik ken er die er regelmatig gebruik van maken. Verwacht niet teveel. Weinig comfort en vertragingen zijn de regel... Ik zou er zelf nooit aan denken om zover met een bus te gaan, maar voor iemand die weinig comfort nodig heeft en voor weinig geld wilt vertrekken, lijkt het te wel te werken...
Heb deze zomer een bus genomen van brussel naar luchthaven van charlerois. Was de meest praktische oplossing om er te raken die dag.
Op zich correct en goed op tijd daar. Enkel nade dat de airco niet werkte
Op zich correct en goed op tijd daar. Enkel nade dat de airco niet werkte

Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Flibco kost wel meestal 14 euro om van Brussel Zuid naar Charleroi te reizen.
Ook niet bepaald een weggever.
Op een weekdag zou het me niet verbazen dat het met NMBS + Tec goedkoper kan.
Het openbaar vervoer is niet perfect maar geen openbaar vervoer is nog altijd vele keren slechter.
Privatisering van treinmaatschappijen heeft het leven er in UK en Italie ook niet goedkoper op gemaakt, maar de service werd bv in UK zeker slechter.
Ook niet bepaald een weggever.
Op een weekdag zou het me niet verbazen dat het met NMBS + Tec goedkoper kan.
Het openbaar vervoer is niet perfect maar geen openbaar vervoer is nog altijd vele keren slechter.
Privatisering van treinmaatschappijen heeft het leven er in UK en Italie ook niet goedkoper op gemaakt, maar de service werd bv in UK zeker slechter.
Ja was idd een 14 € ofzo. Openbaar vervoer naar charleroi is ook niet echt praktisch. Maar je hebt gelijk dat zijn stevige prijzen en men werkt er zeker niet meer klantgericht.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ik heb absoluut geen klagen over de service bij de treinen, en het overige openbaar vervoer in de UK. Buiten de Virgin-stellen is het materiaal wel verouderd. De prijzen van de lokale lijnen zijn niet duurder dan hier, de grote lijnen ( noord- zuid, oost-west) zijn wel prijzig. Door deze trips tijdig online te bestellen, kan je wel een pak besparen.
On topic, Flixbus: spotgoedkoop ( voor de verdere trips ( bvb Amsterdam - Parijs), niet echt stipt en een 'apart cliënteel' ... Volledig volgens budget dus.
On topic, Flixbus: spotgoedkoop ( voor de verdere trips ( bvb Amsterdam - Parijs), niet echt stipt en een 'apart cliënteel' ... Volledig volgens budget dus.
Het is voor mij erg lang geleden dat ik nog eens een trein nam in UK.
Het nadeel is, als ik het goed begrijp, de stiptheid (duhhhhh ?), de versnippering en het aantal maatschappijen, onderhoud van het materieel, onerhoud van het netwerk ...
Ik lees er regelmatig iets over in de Britse pers en daar staat nooit wat goeds bij.
Als ik er ginder met mensen over praat zeggen ze me dat het vroeger beter was, dat de privatisering een verbetering en prijsdaling had moeten brengen, maar dat het allemaal omgekeerd is gegaan.
Voor de rest : ik zou ook geen schrik hebben om een trein te nemen van Dover naar Londen hoor..
De prijs voor die rit van 100 km in vogelvlucht begint aan 10,10 £ voor het goedkoopste ticket.
Voor maandagochtend in spitsuur zit je al gauw rond de 48 £.
Het is niet te verwonderen dat ik niet per se pro privatisering ben zeker ? Ik ben er zelfs tegen..
Charleroi : ik heb gelezen.. en ik dacht dat dat nieuw is, dat je tegenwoordig met één treinticket tot aan de luchthaven kan geraken. Met de trein naar Gosselies, dacht ik, en dan met een bus van de TEC, inbegrepen in het treinticket, om het half uur naar de luchthaven.
Ik was er eens voor aan het zoeken en vond geen bussen in het weekend maar wel in de week.
Het zou me niet verbazen dat de TEC maar meespeelt tussen maandag en vrijdag en dat je in het weekend op een andere manier je plan moet trekken.
Ineens de bus van Brussel Zuid zal wel makkelijker en handiger zijn.
Het nadeel is, als ik het goed begrijp, de stiptheid (duhhhhh ?), de versnippering en het aantal maatschappijen, onderhoud van het materieel, onerhoud van het netwerk ...
Ik lees er regelmatig iets over in de Britse pers en daar staat nooit wat goeds bij.
Als ik er ginder met mensen over praat zeggen ze me dat het vroeger beter was, dat de privatisering een verbetering en prijsdaling had moeten brengen, maar dat het allemaal omgekeerd is gegaan.
Voor de rest : ik zou ook geen schrik hebben om een trein te nemen van Dover naar Londen hoor..
De prijs voor die rit van 100 km in vogelvlucht begint aan 10,10 £ voor het goedkoopste ticket.
Voor maandagochtend in spitsuur zit je al gauw rond de 48 £.
Het is niet te verwonderen dat ik niet per se pro privatisering ben zeker ? Ik ben er zelfs tegen..
Charleroi : ik heb gelezen.. en ik dacht dat dat nieuw is, dat je tegenwoordig met één treinticket tot aan de luchthaven kan geraken. Met de trein naar Gosselies, dacht ik, en dan met een bus van de TEC, inbegrepen in het treinticket, om het half uur naar de luchthaven.
Ik was er eens voor aan het zoeken en vond geen bussen in het weekend maar wel in de week.
Het zou me niet verbazen dat de TEC maar meespeelt tussen maandag en vrijdag en dat je in het weekend op een andere manier je plan moet trekken.
Ineens de bus van Brussel Zuid zal wel makkelijker en handiger zijn.
Als er een privatisering komt van NMBS of De Lijn, verwacht dan ook maar een prijsstijging.
Een ticket van Gent naar Brussel of Antwerpen naar Brussel zou ook maar eventjes €30 kunnen gaan kosten.
Een jaarabonnement van De Lijn, ik vrees toch ook op taferelen zoals in Nederland waar je gauw 1700 euro neerlegt.
Privatiseren is in niet veel gevallen een goeie zaak!
Een ticket van Gent naar Brussel of Antwerpen naar Brussel zou ook maar eventjes €30 kunnen gaan kosten.
Een jaarabonnement van De Lijn, ik vrees toch ook op taferelen zoals in Nederland waar je gauw 1700 euro neerlegt.
Privatiseren is in niet veel gevallen een goeie zaak!