Flossbach Simulator
TIP
Flossbach Simulator
Geraak niet te goed wijs uit deze simulator. Er staat deze zin waar je het aantal deelbewijzen moet invullen:
Deelbewijzen bij het begin van het jaar 2020 die werden aangekocht op of na 1 januari 2018
Dit betekent voor mij 01/01/2020 (toen had ik nog geen deelbewijzen)
Als je daar dan toch iets invult komt na de berekening:
Aan te geven inkomsten voor inkomstenjaar 2020 (aanslagjaar 2021)
Aantal deelbewijzen in portfolio aan het einde van 2020
Begin van 2020 wordt dan plots eind 2020 voor hetzelfde aantal deelbewijzen
Ik heb dus niet ingevuld op mijn belastingbrief omdat ik van de eerste zin uitging: aantal deelbewijzen begin 2020. Staat hier een fout in de simulator of zie ik het verkeerd?
Deelbewijzen bij het begin van het jaar 2020 die werden aangekocht op of na 1 januari 2018
Dit betekent voor mij 01/01/2020 (toen had ik nog geen deelbewijzen)
Als je daar dan toch iets invult komt na de berekening:
Aan te geven inkomsten voor inkomstenjaar 2020 (aanslagjaar 2021)
Aantal deelbewijzen in portfolio aan het einde van 2020
Begin van 2020 wordt dan plots eind 2020 voor hetzelfde aantal deelbewijzen
Ik heb dus niet ingevuld op mijn belastingbrief omdat ik van de eerste zin uitging: aantal deelbewijzen begin 2020. Staat hier een fout in de simulator of zie ik het verkeerd?
Re: Flossbach Simulator
Gewoon op de 2 lijn 0 invoegen.
Daarna transactie toevoegen.
Aan verkoop
daar aankoop en correcte datum en aantal invullen.
Indien meer dan een aankoop telkens alles invullen.
Alles ingevuld berekenen drukken en som voor taks brief komt tevoorschijn.
Als taks brief al ingediend.
Men kan online een correctie toevoegen.
Vergeet zeker niet het correcte fonds te selecteren (395 is laatste in de rij)
Kan u verder helpen als probleem via pb.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gewoon op de 2 lijn 0 (2020) invoegen. Als een lijn enkel dan die lijn.
Daarna transactie toevoegen.
Aan verkoop
daar aankoop en correcte datum en aantal invullen.
Indien meer dan een aankoop telkens alles invullen.
Alles ingevuld berekenen drukken en som voor taks brief komt tevoorschijn.
Als taks brief al ingediend.
Men kan online een correctie toevoegen.
Vergeet zeker niet het correcte fonds te selecteren (395 is laatste in de rij)
Kan u verder helpen als nog probleem via pb.
Estate Guru believer.
Je wordt belast voor de periode dat je de deelbewijzen had.
Als je geen aankopen/verkopen deed, dan is het aantal aandelen in het begin van het jaar dus dezelfde als het einde van het jaar en wordt je daar dan op belast.
Als je aankopen/verkopen deed tijdens het jaar dan heb je wat extra werk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ben er mee gestopt, ik weet dat het illegaal is, maar de bedragen die daar uit kwamen waren te belachelijk. Voor een positie van >25k kwam er een bedrag uit van 10€ of zo.
Als de fiscus daar ooit moeilijk over gaat doen, dan leg ik wel een paar euro’s op hun bureau.
Als de fiscus daar ooit moeilijk over gaat doen, dan leg ik wel een paar euro’s op hun bureau.
Ik denk dat je het bedrag ongeveer met een factor 20 onderschat.Blackbelt schreef: ↑26 mei 2021, 08:22 Ik ben er mee gestopt, ik weet dat het illegaal is, maar de bedragen die daar uit kwamen waren te belachelijk. Voor een positie van >25k kwam er een bedrag uit van 10€ of zo.
Ik denk dat je het bedrag ongeveer met een factor 20 onderschat.
[/quote]
Sommigen denken nog steeds dat ze er mee weg kunnen komen.
Die denkers is het hun probleem niet.
Die achterblijven zitten met de gebakken peren.
Hoe zou het toch komen dat er altijd maar regeltjes bijkomen.
En die factor 20 is dan nog maar een druppeltje , op verkeerde aangiftes zijn daar geen % verhogingen van toepassing bij herzieningen.
Estate Guru believer.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik wist niet dat dat moest...
Gisteren voor de eerste keer daarover een bericht gekregen van MeDirect.
Bij Keytrade geen bericht en vroeger bij MeDirect ook niet.
Als je met maandelijkse stortingen werkt, is dat wel wat werk om allemaal in die simulator in te geven.
Is dat al lang dat je dat moet doen?
Fiscus heeft me al enkele keren extra info gevraagd, maar daarop heb ik nooit bemerking gekregen.
Lijkt me weer zo'n belasting die meer kost om ze te innen dan ze werkelijk opbrengt voor de staat. Nu ja, meeste werk is eigenlijk voor de brave belastingplichtige.
Gisteren voor de eerste keer daarover een bericht gekregen van MeDirect.
Bij Keytrade geen bericht en vroeger bij MeDirect ook niet.
Als je met maandelijkse stortingen werkt, is dat wel wat werk om allemaal in die simulator in te geven.
Is dat al lang dat je dat moet doen?
Fiscus heeft me al enkele keren extra info gevraagd, maar daarop heb ik nooit bemerking gekregen.
Lijkt me weer zo'n belasting die meer kost om ze te innen dan ze werkelijk opbrengt voor de staat. Nu ja, meeste werk is eigenlijk voor de brave belastingplichtige.
Je hebt gelijk verdomme.sintorama schreef: ↑26 mei 2021, 08:28Ik denk dat je het bedrag ongeveer met een factor 20 onderschat.Blackbelt schreef: ↑26 mei 2021, 08:22 Ik ben er mee gestopt, ik weet dat het illegaal is, maar de bedragen die daar uit kwamen waren te belachelijk. Voor een positie van >25k kwam er een bedrag uit van 10€ of zo.
Heb het even berekend, en ik kom aan een paar honderd euro.
Ik heb de belastingsaangifte al bewaard, maar ik kan nog een correctie doen. Dat ga ik dan toch maar doen deze keer.
Is al jaren van toepassing op gbf fondsen.Roger_de_klusman schreef: ↑26 mei 2021, 09:49 Ik wist niet dat dat moest...
is dat al lang dat je dat moet doen?
Is al vele jaren te lezen op mijn.kapitaal, op mijn.portefeuille.
En wanneer aankoop gedaan in een excell bijhouden te simpel.
Als ge dat moet gaan bijeen zoeken op moment van aangifte.
Als de fiscus er over valt , of ze het gaan geloven wist het niet.
Weeral maar eens bewijs , rap rap en de rest foert.
Als het over een paar deelbewijzen gaat zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Gaat het over een groot aantal , zou ik toch maar eens zelf contact nemen hoe op te lossen.
Zelf staat altijd veel beter , dan dat de fiscus vragen gaat stellen.
En waarom Me Direct na jaren op de Belgische markt aanwezig hier plots over gaat communiceren ?
Is alleen al een wake up call , fiscus die gaat beginnen controleren ?
Estate Guru believer.
Ik voel me dommer dan dom
Ik zie nu pas het knopje '+transactie toevoegen staan', alles duidelijk nu voor mij.
Het gaat maar om een klein aantal deelbewijzen (koop elke maand wat bij)
Inderdaad beter om het dan per maand op te schrijven... nu even kijken in transactiehistoriek.
Weer wat slimmer geworden, bedankt he mannen.

Inderdaad beter om het dan per maand op te schrijven... nu even kijken in transactiehistoriek.
Graag gedaan.Arkad schreef: ↑26 mei 2021, 10:24 Ik voel me dommer dan domIk zie nu pas het knopje '+transactie toevoegen staan', alles duidelijk nu voor mij.
Estate Guru believer.
Opgelet:
Flossbach von Storch is een speciaal geval, aangezien het zowel als GBF en als Sicav bestaat. De variant met ISIN LU1038809395 is een GBF/FPC en moet je dus aangeven. De variant met ISIN LU1716946634 is een Sicav en moet je niet aangeven.
Flossbach von Storch is een speciaal geval, aangezien het zowel als GBF en als Sicav bestaat. De variant met ISIN LU1038809395 is een GBF/FPC en moet je dus aangeven. De variant met ISIN LU1716946634 is een Sicav en moet je niet aangeven.
Meen toch in mijn posting als eerste reactie te lezen geplaatst , selecteer het juiste fonds. (395 is toch gbf)
Estate Guru believer.
Hallo iedereen,
Van de 10 Flossbach Fondsen moet je alléén voor Multiple Opportunities II - RT het aantal deelbewijzen opsplitsen: periode voor 2018 en periode na 2018. Wat is hier de reden voor en is dat altijd zo geweest met die opsplitsing ?
Ik heb daar trouwens een probleem mee: in de periode van begin 2018 tot eind 2019 heb ik méér deelbewijzen verkocht dan aangekocht. Een negatief getal dus dat ik moet invullen op lijn 2 en dat neemt de simulator niet aan.
Iemand enig idee of doe ik iets verkeerd ?
Alvast bedankt
Van de 10 Flossbach Fondsen moet je alléén voor Multiple Opportunities II - RT het aantal deelbewijzen opsplitsen: periode voor 2018 en periode na 2018. Wat is hier de reden voor en is dat altijd zo geweest met die opsplitsing ?
Ik heb daar trouwens een probleem mee: in de periode van begin 2018 tot eind 2019 heb ik méér deelbewijzen verkocht dan aangekocht. Een negatief getal dus dat ik moet invullen op lijn 2 en dat neemt de simulator niet aan.
Iemand enig idee of doe ik iets verkeerd ?
Alvast bedankt