Fonds verkopen
TIP
Fonds verkopen
Wat het kopen en verkopen van fondsen betreft ben ik een complete leek. Heb wel recentelijk via MeDirect een portefeuille gekocht.
Ik heb wel deelbewijzen van KBC Equimax 2009 (isin BE0948770137), sedert een 5 jaar, welke het zeer voortreffelijk hebben gedaan. Aankoop 1000 (toen) staat nu op 1667,02.
Deze hebben (bij mijn weten) een looptijd tot feb_2018.
Gisteren ging ik langs bij KBC-kantoor en de bediende raadt aan om voor deze mijn winst op te nemen, deze dus te verkopen.
Nu heb ik volgende vragen hierover:
- is het opportuun deze man zijn mening te volgen?
- wat zou ik netto overhouden of welke belastingen worden hier op geint?
Ik heb wel deelbewijzen van KBC Equimax 2009 (isin BE0948770137), sedert een 5 jaar, welke het zeer voortreffelijk hebben gedaan. Aankoop 1000 (toen) staat nu op 1667,02.
Deze hebben (bij mijn weten) een looptijd tot feb_2018.
Gisteren ging ik langs bij KBC-kantoor en de bediende raadt aan om voor deze mijn winst op te nemen, deze dus te verkopen.
Nu heb ik volgende vragen hierover:
- is het opportuun deze man zijn mening te volgen?
- wat zou ik netto overhouden of welke belastingen worden hier op geint?
Re: Fonds verkopen
En heeft die persoon ook aangegeven waarin je dan wel weer veilig kan investeren zodat je de genomen winst niet terug verliest ? Laat me raden, KBC heeft net iets nieuw en interessant voor je. Kijk zeker ook eens in de prospectus of er geen kosten verbonden zijn aan vroegtijdig uitstappen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Heb net een half uur een bericht zitten typen...
Heb perongeluk op opslaan gedrukt en dan op ja.... kan iemand mij vertellen waar ik dit opegeslagen concept kan vinden?
In kort aan de persoon met de vraag. Leer wat het is om te investeren. Google Buy & Hold investor & John C. Bogle.
Ik denk niet dat je een plan hebt en bent in het wilde weg maar iets aan het doen. Zo'n basis vragen zou je echt wel zelf moeten kunnen beantwoorden.
Als je basis begrippen als asset alocatie, buy & hold, je eind doel niet kent... tja.... (€1000.000 nodig om op €40.000 per jaar te leven tot dat je de pijp uit bent.)
2 boeken voor je:
1. Little Book of Common Sense Investing: The Only Way to Guarantee Your Fair Share of Stock Market Returns
2. The Four Pillars of Investing: Lessons for Building a Winning Portfolio
Heb perongeluk op opslaan gedrukt en dan op ja.... kan iemand mij vertellen waar ik dit opegeslagen concept kan vinden?
In kort aan de persoon met de vraag. Leer wat het is om te investeren. Google Buy & Hold investor & John C. Bogle.
Ik denk niet dat je een plan hebt en bent in het wilde weg maar iets aan het doen. Zo'n basis vragen zou je echt wel zelf moeten kunnen beantwoorden.
Als je basis begrippen als asset alocatie, buy & hold, je eind doel niet kent... tja.... (€1000.000 nodig om op €40.000 per jaar te leven tot dat je de pijp uit bent.)
2 boeken voor je:
1. Little Book of Common Sense Investing: The Only Way to Guarantee Your Fair Share of Stock Market Returns
2. The Four Pillars of Investing: Lessons for Building a Winning Portfolio
Sluit me aan bij Kartouch. Dan kan KBC je zonder reden 2x langs hun kassa laten passeren.
Alleen al je huidig fonds heeft een stevig kostenplaatje :
"Kosten
Instapvergoeding 3.50%
Uitstapvergoeding:
voor vervaldag 1.00%
op vervaldag 0.00%
<1 maand na inschrijving max 5.00%"
Plus nog de TER.
Waarom zou je dit nog eens willen gaan betalen?
Persoonlijk zou ik dit ook verkopen, maar dan om het geld weg te nemen van die veel te dure bank.
P.s. Wat is die KBC-man zijn concrete motivatie dan wel?
Carl
Alleen al je huidig fonds heeft een stevig kostenplaatje :
"Kosten
Instapvergoeding 3.50%
Uitstapvergoeding:
voor vervaldag 1.00%
op vervaldag 0.00%
<1 maand na inschrijving max 5.00%"
Plus nog de TER.
Waarom zou je dit nog eens willen gaan betalen?
Persoonlijk zou ik dit ook verkopen, maar dan om het geld weg te nemen van die veel te dure bank.
P.s. Wat is die KBC-man zijn concrete motivatie dan wel?
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
@ Carl, wat zijn motivatie was weet ik niet.
Ik ging enkel naar dit kantoor met de bedoeling hetgeen ik heb van KBC, onder te brengen in dit kantoor, dichter bij mijn woonst.
En inderdaad hij stelde wel een nieuw product, "Comfort4Life Defensive" voor om in te beleggen.
Ook ben ik niet van plan daar iets nieuws te beleggen, integendeel op termijn (als vastlopende zijn afgelopen) alles over te zetten naar meer renderende.
Ik ging enkel naar dit kantoor met de bedoeling hetgeen ik heb van KBC, onder te brengen in dit kantoor, dichter bij mijn woonst.
En inderdaad hij stelde wel een nieuw product, "Comfort4Life Defensive" voor om in te beleggen.
Ook ben ik niet van plan daar iets nieuws te beleggen, integendeel op termijn (als vastlopende zijn afgelopen) alles over te zetten naar meer renderende.
Op dat nieuw produkt gelden dus ook weer 3% instapkosten
(de meerwaarde daarvan ontgaat me...)
Carl
(de meerwaarde daarvan ontgaat me...)
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Comfort4life defensive. Dat is vooral een bron van inkomsten voor KBC, maar voor jou is er nauwelijks meer over dan een aalmoes. Stop het dan beter in een ethna active bij een andere bank. Dat is een defensief mixfonds.
Mooi praatje van de bankier om het geld uit je zakken te halen.
Mooi praatje van de bankier om het geld uit je zakken te halen.
Je KBC adviseur heeft maar een doel, en dat is zorgen dat KBC zo veel mogelijk aan jou verdient.
Neem zijn advies dus met een hele dikke korrel zout. En betaal aub geen inspakosten van 3%...
Neem zijn advies dus met een hele dikke korrel zout. En betaal aub geen inspakosten van 3%...