Fondsen: enkel via grootbank?
TIP
Fondsen: enkel via grootbank?
Hallo
Sinds jaren heb ik enkele fondsen bij BEOBANK. (vb. RobecoSAM, JPM, La francaise Lux, Carmignac,...).
Daarnaast ook wat bij FINTRO (BNPP..).
Nu is mijn vraag of er een onlinebroker is die de fondsen aanbiedt van BNP, Belfius,... of moet je dan echt een nieuwe effectenrekening aanmaken bij die bank?
Alvast bedankt!
Sinds jaren heb ik enkele fondsen bij BEOBANK. (vb. RobecoSAM, JPM, La francaise Lux, Carmignac,...).
Nu is mijn vraag of er een onlinebroker is die de fondsen aanbiedt van BNP, Belfius,... of moet je dan echt een nieuwe effectenrekening aanmaken bij die bank?
Alvast bedankt!
Re: Fondsen: enkel via grootbank?
Waarom zou ge starten met verpakte huis fondsen ?vdslaur schreef: ↑30 april 2020, 15:03 Hallo
Alvast bedankt!
Voor de bank rijk te maken en u zelf armer ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoh het is namelijk zo...mijn schoonvader heeft er wat bij Belfius...echt aanraders zegt hij. En was dus eens aan het kijken, maar blijkbaar enkel aan te raken via Belfius zelf en daar ga ik nu niet speciaal voor bij Belfius gaan. Ook ivm. kosten etc.platin schreef: ↑30 april 2020, 15:39Waarom zou ge starten met verpakte huis fondsen ?vdslaur schreef: ↑30 april 2020, 15:03 Hallo
Alvast bedankt!
Voor de bank rijk te maken en u zelf armer ?
BNP kan wel via Medirect en Keytrade, klopt dit? Wil namelijk graag in het vervolg fondsen aankopen via zo'n platform dan via een grootbank. Voordien kende ik hier immers niet echt het bestaan van.
BNP-fondsen kan je bij MeDirect krijgen, en ik dacht ook bij Keytrade.
Wat je altijd kan doen, is bv. zien waar dat fonds bij Belfius over gaat, en iets gelijkaardigs zoeken bij MeDirect.
Als je de ISIN-codes van deze fondsen hebt (dat zijn unieke codes die beginnen met LU of BE of ... en dan een hoop cijfers), kan je naar de website van morningstar gaan. Daar van 1 fonds de ISIN code ingeven, naar grafiek gaan, en vervolgens Vergelijken kiezen. Daar kan je de ISIN code van het 2e fonds ingeven.
Wat je altijd kan doen, is bv. zien waar dat fonds bij Belfius over gaat, en iets gelijkaardigs zoeken bij MeDirect.
Als je de ISIN-codes van deze fondsen hebt (dat zijn unieke codes die beginnen met LU of BE of ... en dan een hoop cijfers), kan je naar de website van morningstar gaan. Daar van 1 fonds de ISIN code ingeven, naar grafiek gaan, en vervolgens Vergelijken kiezen. Daar kan je de ISIN code van het 2e fonds ingeven.
MeDirect biedt meer dan 500 fondsen van 60 fondshuizen aan zonder instap-, uitstap- en bewaarkosten. Je kunt ze opzoeken op https://www.medirect.be/nl-be/beleggingsfondsen/zoeken
Bedankt voor de tip!annetje schreef: ↑30 april 2020, 15:57 BNP-fondsen kan je bij MeDirect krijgen, en ik dacht ook bij Keytrade.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Of kijken op morningstar en sorteren op bv 5 sterren fondsen en dan zien of het bij MeDirect beschikbaar is....annetje schreef: ↑30 april 2020, 15:57 BNP-fondsen kan je bij MeDirect krijgen, en ik dacht ook bij Keytrade.
Geen fondsen bij een grootbank. Ongelofelijk duur. Vorige jaren dezelfde fout gemaakt, maar nu al mijn fondsen aan het afbouwen om ergens anders in te investeren.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Waarom bij opening posting , niet het hele verhaal ?vdslaur schreef: ↑30 april 2020, 15:44Hoh het is namelijk zo...mijn schoonvader heeft er wat bij Belfius...echt aanraders zegt hij. En was dus eens aan het kijken, maar blijkbaar enkel aan te raken via Belfius zelf en daar ga ik nu niet speciaal voor bij Belfius gaan. Ook ivm. kosten etc.
BNP kan wel via Medirect en Keytrade, klopt dit? Wil namelijk graag in het vervolg fondsen aankopen via zo'n platform dan via een grootbank. Voordien kende ik hier immers niet echt het bestaan van.
Nu ja blijf ver weg van die huisbank fondsen.
Estate Guru believer.