Fondsen kopen bij Argenta ?
TIP
Re: Fondsen kopen bij Argenta ?
Vandaag staat dit fonds 15% hoger dan het begin van het jaar. Het laagste punt lijkt midden mei.odbc schreef: ↑4 augustus 2021, 14:47 Had begin januari argenta technologie gekocht en heb die verkocht paar weken geleden met 6,4 %nettowinst en wacht af tot er ergens een dip komt onder hun nominale stijgingen, kan zijn in andere argenta fondsen om weer in te kopen. Is toch iets dat jaarlijks terug komt.
Technologie in het algemeen staat zo'n 20% hoger dan in het begin van het jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Beste,
Ik heb ook fondsen bij Argenta, waaronder bijvoorbeeld een Argenta Dynamic Fund
Hier zitten natuurlijk ook voor een redelijk aandeel eigen Argenta fondsen in. Hoe zou je dit fonds kunnen "kopieren" naar een lager kostenmanier om hetzelfde te hebben?
Dus hoe zou je bijvoorbeeld dit fonds in eigen beheer en tegen lagere kosten kunnen nabootsen?
Mvg
Hier zitten natuurlijk ook voor een redelijk aandeel eigen Argenta fondsen in. Hoe zou je dit fonds kunnen "kopieren" naar een lager kostenmanier om hetzelfde te hebben?
Dus hoe zou je bijvoorbeeld dit fonds in eigen beheer en tegen lagere kosten kunnen nabootsen?
Mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
LW123 schreef: ↑8 augustus 2021, 17:14 Beste,
Hier zitten natuurlijk ook voor een redelijk aandeel eigen Argenta fondsen in.
Hoe zou je dit fonds kunnen "kopieren" naar een lager kostenmanier om hetzelfde te hebben?
Mvg
Je kan bvb op Morningstar (https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... H07B&tab=3) een goed idee krijgen wat er in het fonds zit en het dan benaderen met andere en goedkope fondsen.
Het aandelengedeelte is blijkbaar zo'n 85% groot met overweging naar Europa toe en een redelijk neutrale sector allocatie:
Je kan hiervoor bvb met IWDA, EMIM, WSDL, IMAE werken.
Voor het olbigatiegedeelte kan je vertrekken met IEAG en aanvullen zoals nodig.
OP M* kan je zelf een portefeuille aanmaken met deze fondsen en dan de % aanpassen totdat het ongeveer klopt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Vooreerst moet je begrijpen dat je bij of met Argenta niet verder kunt. Dat is al je eerste stap (wat voor velen al onoverkomelijk is) dat je gaat moeten zetten. Salut ...en de kost Argenta! Vervolgens klant worden bij een broker of fondsenboetiek .
Maar waarom wil jij dit fonds nabootsen?Zo onder de indruk van de prestaties?
Maar waarom wil jij dit fonds nabootsen?Zo onder de indruk van de prestaties?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie er niet direct er één.Ja,je kunt op de beurs handelen met hun platform(via leleux-brokers).Maar ETF's houden ze wijzelijk verborgen.(Lees maar eens een getuigenis van een gebruiker,hier enkele bladzijden terug).
Vind ik ook . Allemaal als lemmings dezelfde trackers kopen omdat het precies bon ton is om dat te doen en niets anders vind ik ook maar niets . Een tracker heeft plaats in elke portefeuille . Maar een fonds met een bepaald thema waar je in gelooft kan geen kwaad .
Het gaat mij niet over al dan niet ETF's kopen. Het gaat er over dat de mogelijkheden bij "de bankjes om de hoek" (Argenta,Crelan,VDK spaarbank...ect) wel heel erg beperkt zijn om te beleggen.Wil je eens aandeel aankopen,ze komen direct met hun eigen fondsen aandraven. Ze maken die internetbrokers wel heel gemakkelijk om steeds meer spaargeld van hen af te laten pakken.Ik zie weinig mogelijkheden voor onze vraagsteller binnen Argenta...
Ik vind als je 1 of 2 keer eens inkoopt per jaar als die eens goed zijn gezakt heb je toch nadien pakken meer % dan eender welk spaar rekening.
En met veel geld loont het en veel veiliger als je er weinig van kent.
En met veel geld loont het en veel veiliger als je er weinig van kent.
Divi schreef: ↑8 augustus 2021, 19:57 Het gaat mij niet over al dan niet ETF's kopen. Het gaat er over dat de mogelijkheden bij "de bankjes om de hoek" (Argenta,Crelan,VDK spaarbank...ect) wel heel erg beperkt zijn om te beleggen.Wil je eens aandeel aankopen,ze komen direct met hun eigen fondsen aandraven. Ze maken die internetbrokers wel heel gemakkelijk om steeds meer spaargeld van hen af te laten pakken.Ik zie weinig mogelijkheden voor onze vraagsteller binnen Argenta...
Die kleine bankjes om de hoek krijgen hun orders van het groot hoofdkantoor die de grote winsten opstrijkt.
Als je een graantje wil mee pikken van die winst, kan je bij argenta vennoot worden via argen-co. Je bent dan wel mede aandeelhouder met het risico moest argenta op de fles gaan, ben je je centen kwijt.
Dat is helemaal niet zeker. Aandelen kunnen na de correctie nog vele 10tallen percenten, en vele jaren zakken. Het kan dan nog jaren duren eer je terug aan je aankoopprijs zit.
Laat je niet misleiden door de laatste 12 jaar. Kijk een naar 2000, en 2007, ook in minder maten 2011 en 2015. Lees dan ook eens de kommentaren op de forums. Ik denk niet dat je dan koopt.
Welke zijn de voordelen van Argenta als bank tov bv KBC als bank en Bolero voor je beleggingen of bv Keytrade? Welke producten heeft Argenta waarmee ze zo veel beter zijn dan de concurrentie?
Het pensioensparen van Argenta (ARPE) staat meestal aan de top van de rangschikkingen; zeker als je de Instapkosten meetelt.