Fondsen overzetten naar Deutsche Bank
TIP
Fondsen overzetten naar Deutsche Bank
Het overzetten is nu blijkbaar interessant vanwege cashback van 2%. Ik heb ergens gelezen dat je wel moet oppassen als je een pensioenspaarverzekering overzet, dit zou later belast worden aan 33% ipv 10%. Nu heb ik een pensioenspaarfonds bij ING dat ik wil overzetten. Maar ik heb ook een AXA groepsverzekering, is dit een pensioenspaarfonds of een spaarverzekering ? Alvast bedankt
Re: Fondsen overzetten naar Deutsche Bank
Je haalt vele zaken door elkaar:
*Je kan geen pensioenverzekering overzetten. Afkopen voor 60j kan wel, maar wordt inderdaad zwaar belast aan 33% (nooit doen).
*Een pensioenspaarfonds naar Deutsche bank overbrengen kan niet, aangezien zij dit niet aanbieden.
*Een groepsverzekering behoort tot de 2de pijler, pensioensparen tot de 3de pijler samenvoegen kan/ mag niet. Zolang je bij die werkgever actief blijft, hang je ook vast aan de verzekeraar die je werkgever heeft gekozen.
Logisch aangezien het hij is die de premies stort.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*Je kan geen pensioenverzekering overzetten. Afkopen voor 60j kan wel, maar wordt inderdaad zwaar belast aan 33% (nooit doen).
*Een pensioenspaarfonds naar Deutsche bank overbrengen kan niet, aangezien zij dit niet aanbieden.
*Een groepsverzekering behoort tot de 2de pijler, pensioensparen tot de 3de pijler samenvoegen kan/ mag niet. Zolang je bij die werkgever actief blijft, hang je ook vast aan de verzekeraar die je werkgever heeft gekozen.
Logisch aangezien het hij is die de premies stort.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.