fondsen veiliger dan spaarrekening?
TIP
Re: fondsen veiliger dan spaarrekening?
Al Fonds, voor jou is fondsbeleggen een hobby en een passie. Andere mensen hebben niet de tijd of de kennis om zich zo diep in fondsen in te werken. Bovendien is 1.200 € in één fonds beleggen niet 'alle eieren in één mand leggen'. Ik kan begrijpen dat mensen na slechte ervaringen met aandelen de voorkeur geven aan veilige beleggingen.
En dan komt de vraag: Wat is een veilige belegging ?
Zoek niet te ver want ze bestaat gewoon niet.
Volgens de theorie van Maslow moet je spreiden: een deel voor de korte termijn, een deel voor de middellange en de lange termijn.
Zo denken de mensen ook: geld op mijn zicht voor morgen om brood te kopen, spaarboekje voor binnen enkele weken, een verzekering voor mijn gezin, pensiioensparen voor later, wat fondsen als appeltje voor de dorst..
Fondsen zijn al een tijdje geen hobby meer: ik verdien nu meer dan vroeger met te werken
Zoek niet te ver want ze bestaat gewoon niet.
Volgens de theorie van Maslow moet je spreiden: een deel voor de korte termijn, een deel voor de middellange en de lange termijn.
Zo denken de mensen ook: geld op mijn zicht voor morgen om brood te kopen, spaarboekje voor binnen enkele weken, een verzekering voor mijn gezin, pensiioensparen voor later, wat fondsen als appeltje voor de dorst..
Fondsen zijn al een tijdje geen hobby meer: ik verdien nu meer dan vroeger met te werken
-
- VIP member
- Contacteer:
Relevantie?Al Fonds schreef:Mijn selectie van 1 oktober 2011 ( 20 fondsen ) haalt op dit moment een meerwaarde van 15 %. Da's op amper 4 maanden. Hoeveel jaren gaat uw beleggingsverzekering daarover doen ?
15% op 4 maanden strookt niet met een langetermijnvisie (die toch altijd gepromoot wordt bij aandelen).
Aandelen hebben op lange termijn het aureool van onaantastbaarheid, doch prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst en ongeveer sedert jaar 2000 is lange termijn niet meer zaligmakend.
Je 15% rendement op 4 maanden is eigenlijk tekenend voor wat aandelen nu vertegenwoordigen: kort op de bal spelen, hoge pieken en diepe aandelen, kortom volatiliteit.
Buy and hold? : uw broek scheuren in veel gevallen.
Dan ben je beter met een vast rendement en met de kracht van kapitalisatie. Kijk maar eens naar het rendement van fondsen op 10 jaar: heel vaak bedroevend en zeker niet beter dan een kasbon of termijnrekening.
-
- VIP member
- Contacteer:
Omdat je ze lang bijhoudt en dan verkoopt of snel aan- en verkoopt?Al Fonds schreef: Fondsen zijn al een tijdje geen hobby meer: ik verdien nu meer dan vroeger met te werken
Dan moeten we u gewoon naapenAl Fonds schreef:Fondsen zijn al een tijdje geen hobby meer: ik verdien nu meer dan vroeger met te werken

Waar is die link naar uw website?

Eén seconde googelen en de eerste hit: http://fondsenensicavs.skynetblogs.be/a ... fonds.html" onclick="window.open(this.href);return false;