Fondsen: welke momenteel kiezen?
TIP
Fondsen: welke momenteel kiezen?
Ik zou bijkomend nog wat willen beleggen in fondsen. Binnen mijn fondsenportefeuille heb ik nog wat plaats voor zowel obligatie- als aandelenfondsen. Momenteel vind ik het echter moeilijk kiezen, doch heb een (lichte) voorkeur voor aandelenfondsen. Welke van beide verkiezen jullie momenteel?
Binnen het gamma aandelenfondsen gaat mijn voorkeur momenteel uit naar actief beheerde wereldbelegde fondsen. Welke van onderstaande fondsen hebben jullie eventueel in portefeuille (en in positief geval, wat vinden jullie ervan?) of welke van onderstaande fondsen zouden jullie verkiezen (ik zou er minstens 2 willen aankopen, best wat 'complementaire' fondsen...):
- SKAGEN Global (NO 0008004009)
- BL (Banque de Luxembourg) - Global Equities B Acc (LU0117287580)
- ABERDEEN Global World Equity Fund A2 (LU0094547139)
- CARMIGNAC Investissement (FR0010148981)
- DWS Top Dividende (LU0507265923)
- MFS Meridean Funds Global Equity Fund Eur (LU0094560744)
M.b.t. het instappen in Skagen Global stel ik me de vraag of het daarvoor momenteel wel een ideaal moment is gezien de NOK momenteel tamelijk hoog noteert...? Ik heb recent echter ergens gelezen dat de wisselkoers echter hier niet zo veel een rol speelt... Is dat werkelijk zo?
Tenslotte, welke van de volgende aandelenfondsen gericht op Europa zouden momenteel je voorkeur genieten:
- Allianz RCM Europe Equity Growth A (eur) D (LU0256839191)
- BL Equities Europe B (eur) C (LU0093570330)
- Comgest Growth Europe (eur) C (IE0004766675)
- Andere...?
Andere suggesties van goede fondsen en/of te beleggen markten/regio's zijn meer dan welkom...
Binnen het gamma aandelenfondsen gaat mijn voorkeur momenteel uit naar actief beheerde wereldbelegde fondsen. Welke van onderstaande fondsen hebben jullie eventueel in portefeuille (en in positief geval, wat vinden jullie ervan?) of welke van onderstaande fondsen zouden jullie verkiezen (ik zou er minstens 2 willen aankopen, best wat 'complementaire' fondsen...):
- SKAGEN Global (NO 0008004009)
- BL (Banque de Luxembourg) - Global Equities B Acc (LU0117287580)
- ABERDEEN Global World Equity Fund A2 (LU0094547139)
- CARMIGNAC Investissement (FR0010148981)
- DWS Top Dividende (LU0507265923)
- MFS Meridean Funds Global Equity Fund Eur (LU0094560744)
M.b.t. het instappen in Skagen Global stel ik me de vraag of het daarvoor momenteel wel een ideaal moment is gezien de NOK momenteel tamelijk hoog noteert...? Ik heb recent echter ergens gelezen dat de wisselkoers echter hier niet zo veel een rol speelt... Is dat werkelijk zo?
Tenslotte, welke van de volgende aandelenfondsen gericht op Europa zouden momenteel je voorkeur genieten:
- Allianz RCM Europe Equity Growth A (eur) D (LU0256839191)
- BL Equities Europe B (eur) C (LU0093570330)
- Comgest Growth Europe (eur) C (IE0004766675)
- Andere...?
Andere suggesties van goede fondsen en/of te beleggen markten/regio's zijn meer dan welkom...
Re: Fondsen: welke momenteel kiezen?
Is het nog wel de moment om nu in fondsen te stappen na de stijgingen van de laatste maanden ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ TK14: bij van went gaan shoppen 
Bij vanwent of mijnkapitaal. Het hangt ervan af of je defensief of aggressieve belegger bent. Voor Europa heb ik Comgest growth europe gekozen vanwege Gold bij morningstar en iets minder volatiel fonds. Wereldwijd is ook BL global equities en Carmignac Invest. goed.
ik zou er ook een paar mixfondsen bij de portefeuille steken zoals Carmignac Patrim of BGF global allocation, allebei Gold bij Morningstar.
ik zou er ook een paar mixfondsen bij de portefeuille steken zoals Carmignac Patrim of BGF global allocation, allebei Gold bij Morningstar.