Fortis in de nieuwe spaarregeling: 2,25% + 0,75%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Fortis in de nieuwe spaarregeling: 2,25% + 0,75%
Het verrast mij, maar Fortis zit bij de betere in de nieuwe spaarregeling. Zij blijven in totaal 3% bieden op de online rekening + je kan de uittreksels gewoon uitprinten in een kantoor. Het is niet als reclame bedoeld, maar het mag ook eens gezegd worden.
De vraag blijft natuurlijk hoe lang zij het gaan volhouden om deze rente te bieden.
De vraag blijft natuurlijk hoe lang zij het gaan volhouden om deze rente te bieden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Fortis in de nieuwe spaarregeling: 2,25% + 0,75%
mooi !!!
meer dan rabo online
ben teleurgesteld nu in Rabo
meer dan rabo online
ben teleurgesteld nu in Rabo
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben idd ook aangenaam verrast door Fortis.
Correcte verwoording...Vaganzza schreef: Het verrast mij, maar Fortis zit bij de betere in de nieuwe spaarregeling. Zij blijven in totaal 3% bieden op de online rekening + je kan de uittreksels gewoon uitprinten in een kantoor. Het is niet als reclame bedoeld, [glow=red,1,300]maar het mag ook eens gezegd worden[/glow].

Mooie intrest bij fortis
Alleen : hoelang gaan ze dit geven?
We mogen niet vergeten dat enkel de getrouwheidspremie voor 1 jaar vaststaat.
Kan dus eeen truukje zijn om geld te lokken !!!
En dan na een maand of zo rente te laten zakken !!!
Alleen : hoelang gaan ze dit geven?
We mogen niet vergeten dat enkel de getrouwheidspremie voor 1 jaar vaststaat.
Kan dus eeen truukje zijn om geld te lokken !!!
En dan na een maand of zo rente te laten zakken !!!
Dit kan niet, basisrent kan slechts 2 maal per jaar veranderen: een keer in juli en een keer in januari
al iemand aan gedacht dat dit wel eens een 'truc' van Fortis kan zijn om gelden aan te trekken en na x maanden de basisrente gevoelig te laten dalen? (bv naar 1,50%). Ik vertrouw het toch niet helemaal. In tijden van lage rentes, waar zelfs de 'prijsbrekers' maar rond de 2,50% (totale vergoeding) zitten, gaat onze 'nationale trots' plots 3,00% geven. De Euribor 3 maand schommelt momenteel rond de 1,60%...Dus zelfs de banken die 2,50% geven zitten daar ruim boven
en waar staat dat dit slechts 2 x kan?Wout schreef: Dit kan niet, basisrent kan slechts 2 maal per jaar veranderen: een keer in juli en een keer in januari
Sorry, je hebt gelijk, ik was fout, dit staat nergens.
Het geld dat of fortis online rekening staat vanaf januari gaat men dan de getrouwheids premie al dan volgend jaar in januari krijgen of pas in april
Volgens mij heb je om een on-line spaarrekening te openen altijd een te betalen fortis-pack nodig. Pas dan zou je een digipas etc. kunnen bekomen.
Is niet duidelijk op de fortisbank website.
Betreft het een basic-pack of volstaat een easy-pack ?
Als het een basic pack is, is de extrakost toch al 37,2 EUR per jaar (3,10 per maand)
Iemand correcte info in dit verband ?
Betreft het een basic-pack of volstaat een easy-pack ?
Als het een basic pack is, is de extrakost toch al 37,2 EUR per jaar (3,10 per maand)
Iemand correcte info in dit verband ?
Een basic pack bij Fortis kost 1.60 per maand, dus 19.20 per jaar. Hierbij is geen pc-banking inbegrepen. Daarvoor heb je het duurdere Easy Pac nodig.
Dit is dan toch wel een ernstig negatief punt voor de on line spaarrekening van Fortis.
Enkel interessant als je Fortis als gewone bank hebt.
Als je een andere huisbank behoudt ( met gratis kaarten ) dan betaal je dus voor de spaarrekening 37 EURO kosten per jaar.
Mochten andere banken durven zo'n bedrag aan jaarlijkse kosten aanrekenen voor hun spaarrekening zouden er nogal wat negatieve reacties komen op het forum.
Plus, je bent inderdaad nog niet zeker hoelang ze hun thans aangekondigde intresten zullen toepassen. Ik vrees dat we nu nog de meest positieve rentevoeten zien . Eens dat de meesten hun geld ergens geparkeerd hebben ( en voor een jaar vastzitten door de getrouwheidspremie) zullen we waarschijnlijk nog verdere rentedalingen meemaken .
Enkel interessant als je Fortis als gewone bank hebt.
Als je een andere huisbank behoudt ( met gratis kaarten ) dan betaal je dus voor de spaarrekening 37 EURO kosten per jaar.
Mochten andere banken durven zo'n bedrag aan jaarlijkse kosten aanrekenen voor hun spaarrekening zouden er nogal wat negatieve reacties komen op het forum.
Plus, je bent inderdaad nog niet zeker hoelang ze hun thans aangekondigde intresten zullen toepassen. Ik vrees dat we nu nog de meest positieve rentevoeten zien . Eens dat de meesten hun geld ergens geparkeerd hebben ( en voor een jaar vastzitten door de getrouwheidspremie) zullen we waarschijnlijk nog verdere rentedalingen meemaken .
Voor stortingen in Januari 2009 of in 2008 op de online spaarrekening van Fortis krijg je de aangroeipremie per 31.12.2009 op je rekening.beveren schreef: Het geld dat of fortis online rekening staat vanaf januari gaat men dan de getrouwheids premie al dan volgend jaar in januari krijgen of pas in april
Vanaf 01.02.2009 heeft Fortis de aangroeipremie afgeschaft. Geld dat vanaf dan is gestort kan pas een getrouwheidspremie verwerven in 2010. Deze wordt dan op je rekening gezet 31.12.2010.
Fortis mag inderdaad de concurrentie niet uit de markt prijzen omdat ze draaiende wordt gehouden door de overheid. De exacte voorwaarden ken ik niet maar het lijkt me geen toeval dat de tarieven exact overeenkomen met deze van De Boeren.Ik dacht dat Fortis als voorwaarde had dat het geen hogere rentevoeten kon aanbieden dan het marktgemidelde?
In hoeverre is deze regel uitgewerkt?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik heb alles gratis, dus zonder zichtrekening. Ik had via via gehoord dat je met een beleggersrekening kon werken met een digipass. Ben dan ook naar mijn kantoor gegaan en dat verhaal klopte. Ik moet wel zeggen dat ik al jaar en dag klant ben met een (toen nog Kangoeroe) ASLK spaarboekje. Ik heb deze niet opgezegd zodat ik ook nog verrichtingen aan het loket kan doen indien nodig.elewout schreef:
Volgens mij heb je om een on-line spaarrekening te openen altijd een te betalen fortis-pack nodig. Pas dan zou je een digipas etc. kunnen bekomen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be