FORTIS obligatie 5.60% op 2 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
FORTIS obligatie 5.60% op 2 jaar
Werd gebeld door Fortis.
Obligatie op 2 jaar met coupon 5.60% bruto
uitgifteprijs 100.50%
uitgegeven door Fortis Finance NV
Zeiden dat ik vlug moest beslissen,dat het snel ging uitverkocht zijn.
Zeiden ook dat rente gaat dalen, dus dit was een ideaal product.
Is dit nu een goeie belegging of niet?
uitgifteprijs 100.50%
Re: FORTIS obligatie 5.60% op 2 jaar
minder dan 4.76% netto. Wat denk je zelf ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
is dit een primaire uitgifte ? XS..... nr.
Ja, nieuwe uitgifteericksenior schreef: is dit een primaire uitgifte ? XS..... nr.
xs0387966582
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
door de uitgifte a 100.5 is dit 4.5 netto. een normale uitgifte.perrush schreef: minder dan 4.76% netto. Wat denk je zelf ?
Ik zou de bank voorstellen te kopen aan 99.5
heb gevraagd om korting te krijgen op 100.5ericksenior schreef:door de uitgifte a 100.5 is dit 4.5 netto. een normale uitgifte.perrush schreef: minder dan 4.76% netto. Wat denk je zelf ?
Ik zou de bank voorstellen te kopen aan 99.5
en te krijgen voor 100
Ging NIET akkoord
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
ik ben ook aan het uitkijken en heb maandag as een gesprek in de bank.
Natixis is een alternatief voor 2 jaar, uitgifte primair a 100 rating Aa3. FR0010661967 coupon 5.5575, netto 4.72
maar ik zou +/-5 jaar willen vastleggen en 5 % ??netto
Natixis is een alternatief voor 2 jaar, uitgifte primair a 100 rating Aa3. FR0010661967 coupon 5.5575, netto 4.72
maar ik zou +/-5 jaar willen vastleggen en 5 % ??netto
-
forum_ludo
- Jr. Member

- Contacteer:
bij primaire uitgiften kan je volgens mij moeilijk op de uitgifteprijs negocieren.
ofwel staat de vergoeding je aan en dan teken je in, anders teken je niet in.
Met de ISIN code (xs0387966582) kan je nadien wel op de secundaire markt een aankooporder plaatsen aan de prijs die je wel interesseert.
houd er dan rekening mee dat er aankoopkosten zijn zoals voor de aankoop van een aandeel. + betaal je de verlopen intrest op de obligatie.
Bij de berekening van de verlopen intrest houd men rekening met de RV, zodat dit voor partikulieren neutraal is.
ofwel staat de vergoeding je aan en dan teken je in, anders teken je niet in.
Met de ISIN code (xs0387966582) kan je nadien wel op de secundaire markt een aankooporder plaatsen aan de prijs die je wel interesseert.
houd er dan rekening mee dat er aankoopkosten zijn zoals voor de aankoop van een aandeel. + betaal je de verlopen intrest op de obligatie.
Bij de berekening van de verlopen intrest houd men rekening met de RV, zodat dit voor partikulieren neutraal is.
Uitgever is Fortis Finance, niet Bank.
Mauriceke Lippens overdreef dus totaal niet toen hij deze zomer een meltdown in Amerika verwachtte. Lehman Chapter 11, Merrill hapklare brok voor Bank of America.
5.60% (of de yield rekening houdend met uitgifte aan 100.50) mag je niet zomaar vergelijken met wat andere banken/bedrijven bieden op 2 jaar. Elke uitgever heeft een ander risico en biedt dus ook een andere risico-vergoeding. Of Fortis (Finance) voldoende betaalt is voor een particulier moeilijk in te schatten.
Besef dat men niet rondbelt 'omdat de rente gaat zakken' (wat wellicht wel goed ingeschat is, olie daalt en de economie zal vertragen, ECB rentedaling zal het korte eind van de curve wellicht wat doen dalen), maar 'omdat men geld nodig heeft'.
Mauriceke Lippens overdreef dus totaal niet toen hij deze zomer een meltdown in Amerika verwachtte. Lehman Chapter 11, Merrill hapklare brok voor Bank of America.
5.60% (of de yield rekening houdend met uitgifte aan 100.50) mag je niet zomaar vergelijken met wat andere banken/bedrijven bieden op 2 jaar. Elke uitgever heeft een ander risico en biedt dus ook een andere risico-vergoeding. Of Fortis (Finance) voldoende betaalt is voor een particulier moeilijk in te schatten.
Besef dat men niet rondbelt 'omdat de rente gaat zakken' (wat wellicht wel goed ingeschat is, olie daalt en de economie zal vertragen, ECB rentedaling zal het korte eind van de curve wellicht wat doen dalen), maar 'omdat men geld nodig heeft'.
ik werd hier ook voor gemaild en gebeld, één tip als ze een product zo zwaar pushen, is het waarschijnlijk niet zo fantastisch, een goed product verkoopt zichzelf...
het ging snel uitverkocht zijn 
en gij gelooft zo'n gezever. Koopt gij dan ook ne stofzuiger aan de deur?
Man man man
Man man man
Ik geloof dit niet, want ik heb dit niet gekochtpm68 schreef: het ging snel uitverkocht zijn
Man man man
Ik heb alleen geschreven wat die man van Fortis mij vertelde.
Ik zou eerlijk gezegd momenteel van Fortis blijven, zeker als het rendement maar zo hoog is. Banken smeken momenteel zo achter geld, dat het beter is om uw geld op een hoogrentend spaarboekje te zetten.cooldave schreef: Werd gebeld door Fortis.
uitgifteprijs 100.50%
Als je toch per se obligaties wil aankopen, kijk dan eens naar andere opties, die een betere rating hebben dan Fortis.
BKCP heeft een mooi product op drie jaar tijd, al vrees ik voor jou dat het ondertussen uitverkocht is.