Fortis Online rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Fortis Online rekening
Spaargeld staat reeds jaren bij echte spaarbanken.
Maar nu geeft grootbank Fortis echter 2.25% + 0.75% ...
Wie heeft er reeds zulk een onlinerekening?
Formaliteiten om ze af te sluiten?
Snelheid van verrichtingen?
Enkel online of ook via de Selfbanking te benaderen?
Wie heeft er reeds zulk een onlinerekening?
Formaliteiten om ze af te sluiten?
Snelheid van verrichtingen?
Enkel online of ook via de Selfbanking te benaderen?
Re: Fortis Online rekening
BNP Paribas Fortis verlaagt de rentevoeten op spaarrekeningen. Online sparen vanaf 1 juli 2009:meerkens schreef: Spaargeld staat reeds jaren bij echte spaarbanken.
De basisrentevoet voor de Online spaarrekening daalt van 2,25 % naar 2.00% en de getrouwheidspremie daalt van 0,75% naar 0,50%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
voor deze online spaarrekening aan te maken heb je toch PC banking nodig (12 euro per jaar). En mij hebben ze ook gezegd dat je een zichtrekening bij fortis nodig hebt( 19,2 euro per jaar).
Dit klopt niet. Ikzelf heb alles gratis via een beleggersrekening. Dus niet via een zichtrekening. En nee ik heb geen beleggingsproducten bij FortisFilip3 schreef: voor deze online spaarrekening aan te maken heb je toch PC banking nodig (12 euro per jaar). En mij hebben ze ook gezegd dat je een zichtrekening bij fortis nodig hebt( 19,2 euro per jaar).

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
dus die zichtrekening is niet nodig.
En is PC banking dan ook gratis?? Want ik heb daar zoiets van gelezen in "Artikel 6 van de bijzondere voorwaarden".
Of gebruik je PC banking wel? waarom dan wel?
En is PC banking dan ook gratis?? Want ik heb daar zoiets van gelezen in "Artikel 6 van de bijzondere voorwaarden".
Of gebruik je PC banking wel? waarom dan wel?
Er is eerst 12€ van mijn rekening gegaan, maar die hebben ze mij netjes terugbetaald met dezelfde valutadatum. Normaal zou zelfs die 12€ niet van je rekening mogen gaan.
Dus dan heb je eerst een beleggersrekening laten openen op kantoor, en vervolgens de online spaarrekening via internet geopend?Vaganzza schreef:Dit klopt niet. Ikzelf heb alles gratis via een beleggersrekening. Dus niet via een zichtrekening. En nee ik heb geen beleggingsproducten bij FortisFilip3 schreef: voor deze online spaarrekening aan te maken heb je toch PC banking nodig (12 euro per jaar). En mij hebben ze ook gezegd dat je een zichtrekening bij fortis nodig hebt( 19,2 euro per jaar).![]()
Ik had al jaar en dag een gewone spaarrekening (vanuit de tijd van de ASLK nog). Ik ben gewoon langsgeweest in mijn kantoor met de boodschap dat ik die wou omzetten in een online rekening en dat ik geen zin had om een nieuwe zichtrekening te openen (ik heb er al verschillende bij andere banken). En toen kwamen ze met deze oplossing. Dus dit moet mogelijk zijn voor iedereen.Filip3 schreef:Dus dan heb je eerst een beleggersrekening laten openen op kantoor, en vervolgens de online spaarrekening via internet geopend?Vaganzza schreef:
Dit klopt niet. Ikzelf heb alles gratis via een beleggersrekening. Dus niet via een zichtrekening. En nee ik heb geen beleggingsproducten bij Fortis![]()
BNP Paribas Fortis is er in de eerste zes maanden van 2009 in geslaagd het gros van de spaarders terug te lokken die vorig najaar in volle crisis van Fortis Bank waren weggelopen. De groep tekende sinds Nieuwjaar een instroom op van maar liefst 6 miljard euro op de gereglementeerde spaarboekjes. Dat blijkt uit een rondvraag van De Tijd bij de Belgische banken. bron: De Tijd
Op zo'n korte termijn heeft Fortis al 6 miljard van de verloren 10 miljard kunnen recupereren op de spaarrekeningen. Toch wel indrukwekkend. Al moet je dit toch wel relativeren aangezien alle grootbanken een miljarden instroom zagen de voorbije maanden, vooral omdat veel mensen het beleggen eventjes de rug toe keren...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat online banking bij Fortis overzichtelijk is maar dat verrichtingen belachelijk traag zijn. Niet te geloven dat het anno 2009 zo'n 24u duurt om geld van je spaar op je zicht te zetten en visa versa. De rente op de online spaarrekening kan best wel de concurrentie aan met internetbanken zoals Rabobank en Keytrade, is zelfs vaak hoger geweest. Net zoals dit het geval is bij de internetrekeningen van Dexia en ING. Toch een positieve evolutie dat alle grote banken, behalve KBC nu ook al een mooie rente geven op hun (internet) spaarrekeningen.
Op zo'n korte termijn heeft Fortis al 6 miljard van de verloren 10 miljard kunnen recupereren op de spaarrekeningen. Toch wel indrukwekkend. Al moet je dit toch wel relativeren aangezien alle grootbanken een miljarden instroom zagen de voorbije maanden, vooral omdat veel mensen het beleggen eventjes de rug toe keren...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat online banking bij Fortis overzichtelijk is maar dat verrichtingen belachelijk traag zijn. Niet te geloven dat het anno 2009 zo'n 24u duurt om geld van je spaar op je zicht te zetten en visa versa. De rente op de online spaarrekening kan best wel de concurrentie aan met internetbanken zoals Rabobank en Keytrade, is zelfs vaak hoger geweest. Net zoals dit het geval is bij de internetrekeningen van Dexia en ING. Toch een positieve evolutie dat alle grote banken, behalve KBC nu ook al een mooie rente geven op hun (internet) spaarrekeningen.
Laatst gewijzigd door Campzie op 6 juli 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik toch wel eigenaardig vind is dat nauwelijks iemand op het forum een online spaarrekening bij Fortis heeft, nochtans is het veruit de grootste bank in België 
Sinds de introductie van de internet spaarrekeningen bieden grootbanken als Dexia, ING en Fortis voortaan toch ook wel een mooie rendement op spaargeld.

Sinds de introductie van de internet spaarrekeningen bieden grootbanken als Dexia, ING en Fortis voortaan toch ook wel een mooie rendement op spaargeld.
Ik snap niet hoe het komt dat zoveel mensen teruggegaan zijn naar fortis met hun spaargelden. Uit het fortis debacle van vorig jaar blijkt toch duidelijk dat er veel misgaat bij fortis, ik geloof dat ze zelfs op de vierde plaats staan wat betreft de geleden verliezen. Het lijkt wel eigen aan de Belgen, wie het op grote schaal verpest die wordt beloond.
Mij zien ze daar in elk geval niet meer terug.
Niet veralgemenen, er zijn goeie en er zijn slechte, dat er bij de top van fortis slechte zaten zoveel is zeker maar daar zal bnp wel in kuisen, voor zover dit nog niet mocht gebeurd zijn.
Wook schreef: Ik snap niet hoe het komt dat zoveel mensen teruggegaan zijn naar fortis met hun spaargelden. Uit het fortis debacle van vorig jaar blijkt toch duidelijk dat er veel misgaat bij fortis, ik geloof dat ze zelfs op de vierde plaats staan wat betreft de geleden verliezen. Het lijkt wel eigen aan de Belgen, wie het op grote schaal verpest die wordt beloond.
Ik denk niet dat ze klanten hebben bij gewonnen. Eerder heel veel geld uit beleggingen op de beurs en fondsen die op spaarrekeningen zijn gezet ipv te investeren wegens het negatieve beursklimaat. Vandaar de 6 miljard stijging op hun spaarrekeningen denk ik.
Toch blijft het een feit dat wij Belgen houden van sm, enkele voorbeelden:
- toen Renault zijn fabrieken dicht deed, reed iedereen rond met nooit meer een Renault, sindsdien zit hun marktaandeel in een ( heel ) stijgende lijn
- de Fransen bestelen ons met hun veel te hoge energiefactuur, toch blijven we allen bij Electrabel
- BNP Parisbas berooft ons ( in samenspraak/ samenwerking met het criminele duo Yves en Herman ) van ons laatse grote bedrijf Fortis en wat zie je:
* Argenta begint met BNP samen te werken voor hun fondsen
* spaargelden stromen terug naar BNP Fortis
We zullen het nooit leren !
- toen Renault zijn fabrieken dicht deed, reed iedereen rond met nooit meer een Renault, sindsdien zit hun marktaandeel in een ( heel ) stijgende lijn
- de Fransen bestelen ons met hun veel te hoge energiefactuur, toch blijven we allen bij Electrabel
- BNP Parisbas berooft ons ( in samenspraak/ samenwerking met het criminele duo Yves en Herman ) van ons laatse grote bedrijf Fortis en wat zie je:
* Argenta begint met BNP samen te werken voor hun fondsen
* spaargelden stromen terug naar BNP Fortis
We zullen het nooit leren !
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
BNP Paribas heeft een vrij solide imago bij de meeste mensen denk ik waardoor verder klantenverlies wel zal uitblijven (al dan niet terecht, daar kan ik niet over oordelen).
En voor de prijsbewuste spaarders hebben ze de onlinespaarrekening gelanceerd. Dat lijkt voldoende te zijn om weer wat te groeien.
Het electrabel verhaal is van een andere orde denk ik, vergelijken tussen de leveranciers blijft een ellende door tijdelijke promoties, tariefconstructies waar geen kat iets van snapt etc. Zelfs de kritische consumenten vinden het hier lastig om te bepalen wat voor hen het beste is op de langere termijn en dus blijft iedereen waar hij/zij is.
En voor de prijsbewuste spaarders hebben ze de onlinespaarrekening gelanceerd. Dat lijkt voldoende te zijn om weer wat te groeien.
Het electrabel verhaal is van een andere orde denk ik, vergelijken tussen de leveranciers blijft een ellende door tijdelijke promoties, tariefconstructies waar geen kat iets van snapt etc. Zelfs de kritische consumenten vinden het hier lastig om te bepalen wat voor hen het beste is op de langere termijn en dus blijft iedereen waar hij/zij is.