Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
Ze zouden de banken nog moeten verplichten om de aangroeipremies direct uit te betalen van zodra die behaald waren.
Het zou het toch al een stuk overzichtelijker maken.
Dat zou inderdaad veel vragen wegwerken en echt wel een goede oplossing zijn.JurgenC79 schreef: Ze zouden de banken nog moeten verplichten om de aangroeipremies direct uit te betalen van zodra die behaald waren.
Maar die twijfel zorgt er juist voor dat mensen niet weten wanneer te wisselen en dus maar blijven.
Reynders zorgt voor de banken, niet voor de mensen, behalve voor hemzelf natuurlijk.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Plots kan je dat toch niet noemen: 2 weken voor de werkelijke start van die intrestvoet. Moest het nu morgen zijn: OK, maar twee weken op voorhand plots noemenrob schreef: Beste Misterv,
1) Als je NA 01/01/2010 - kan moeilijk anders als je de getrouwheid van 2009 niet wil verliezen - je centen op de premium zet, dan heb je op 31.12.2010 je basisintrest, zijnde 1% (dan ben ik nog optimistisch, als ze de basisrente niet verminderen!). En dan mag je wachten tot 31/12/2011 voor je getrouwheid op je rekening staat.
2) Wook heeft mi zeker gelijk, de slinkse manier zit hem niet in het uit de kranten te houden, maar wel in de plotse "afslanking" met EEN % van de basisrente en de creatie van een NIEUWE rekening.
Dit is toch niet meer ernstig die Fortis Premiun rekening. Eerst profiteren deze heren van de Belgische belastingbetaler, dan rekenen ze allerlei omkosten aan voor hun bankproducten zoals beheerskosten, omkosten voor gebruik van PC-banking, zelfs geld uit de muur halen is niet gratis. En wat krijgen we in ruil van "Fortis". Een online rekening met een belachelijk lage interest.
Jongens bekijk even deze schitterende site van "Spaargids.be" en je weet dat je niet bij BNP Paribas Fortis moet zijn.
Jongens bekijk even deze schitterende site van "Spaargids.be" en je weet dat je niet bij BNP Paribas Fortis moet zijn.
Misterv,
Met plots bedoel ik meer de vermindering van de basisintrest met 1%. Ze zouden ook bv 0.25% kunnen verminderd hebben, wat gezien de ultralage intresten ook beduidend zou zijn geweest. In die zin hebt u wel gelijk, het is niet zozeer "plots", maar eerder "drastisch".
Met plots bedoel ik meer de vermindering van de basisintrest met 1%. Ze zouden ook bv 0.25% kunnen verminderd hebben, wat gezien de ultralage intresten ook beduidend zou zijn geweest. In die zin hebt u wel gelijk, het is niet zozeer "plots", maar eerder "drastisch".
In die zin heeft u inderdaad gelijk dat het nogal drastisch is.rob schreef: Misterv,
Dat een grootbank beheerstkosten aanrekent is toch al lange tijd zo. En wat geld afhalen betreft: dat klopt ook niet echt, hangt af van hoeveel keer je per jaar afhaalt en waar en dergelijke...eureka schreef: Dit is toch niet meer ernstig die Fortis Premiun rekening. Eerst profiteren deze heren van de Belgische belastingbetaler, dan rekenen ze allerlei omkosten aan voor hun bankproducten zoals beheerskosten, omkosten voor gebruik van PC-banking, zelfs geld uit de muur halen is niet gratis. En wat krijgen we in ruil van "Fortis". Een online rekening met een belachelijk lage interest.
-
Toone
Dat fortis laat betalen voor zijn pc banking vind ik gewoon schitterend! Betalen om je rekeningen zelf te kunnen uitprinten en te beheren.
Je moet wel een oen zijn om daar klant te zijn!
Je moet wel een oen zijn om daar klant te zijn!
De oen heeft wel goed verdient aan FORTIS/FINTRO in 2009. 
Voor 2010 zal hij kijken op spaargids on zich te informeren
En dan NADENKEN om zijn strategie te bepalen
Tenslotte verdien je toch nog 2.25% als je je 12 maanden doet.
A propos wat geven CE en DHB tegenwoordig
En voor STABILITEIT moet je bij RABO zijn
En voor STABILITEIT moet je bij RABO zijn
Laatst gewijzigd door ted op 24 december 2009, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteraard is de "premium" bedoeld voor grote(re) bedragen dat je 12 maanden kunt missen.
Niemand zegt dat je ALLES erop moet zetten.
Verdeel en heers
Niemand zegt dat je ALLES erop moet zetten.
Verdeel en heers
That my friend, is exactly what they want you to think...gerd schreef: Nu Fortis de rente op de online spaarrekening verlaagt naar 1,5%+ 0,3% vraag ik me af of ik niet beter ben om over te schakelen naar de Fortis premium spaarrekening van 1% + 1,5%,
die 1,5% premie is daar zowiezo gegarandeerd gedurende 1 jaar, en de basisrente kunnen ze niet veel meer verlagen
Wat denken jullie?
Ik ben geen profeet, maar stel dat de rente weer stijgt volgend jaar, dan gaan ze daar weer eens goed uit 't vuistje kunnen lachen als ze de basisrente op de Premium laten zakken tot ergens tegen het vriespunt want jawel, hier komt de volgende promo-rekening alweer, de Premium GOLD! En daar sta je dan, wat nu, laten staan voor de premie of toch maar overzetten omdat je anders te veel misloopt? Ik zou gewoon een andere bank zoeken, but that's my 2 cents.
Klopt inderdaad voor mensen die dit jaar geld hebben hebben op de onlinespaarrekening van voor 01.07.2009 is de getrouwheidspremie 0.75%. 1.5% + 0.75% is niet zo slecht. Best eens nakijken wanneer die premie is verworven.ted schreef: De oen heeft wel goed verdient aan FORTIS/FINTRO in 2009.
En voor STABILITEIT moet je bij RABO zijn![]()
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
op de site van fortis lees ik.
" Voor nieuwe stortingen op de online spaarrekening premium, die plaatsvinden van 1/1/2010 tot en met 31/1/2010 en die gedurende 11 maanden ononderbroken op de online spaarrekening premium blijven staan,is de getrouheidpremie al na 11 maanden verworven en wordt ze aan het kapitaal toegevoegd met valutadatum 01/01/2011.Deze premie wordt automatisch hernieuwd voor een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden.
" Voor nieuwe stortingen op de online spaarrekening premium, die plaatsvinden van 1/1/2010 tot en met 31/1/2010 en die gedurende 11 maanden ononderbroken op de online spaarrekening premium blijven staan,is de getrouheidpremie al na 11 maanden verworven en wordt ze aan het kapitaal toegevoegd met valutadatum 01/01/2011.Deze premie wordt automatisch hernieuwd voor een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden.
+1phase schreef:That my friend, is exactly what they want you to think...gerd schreef: Nu Fortis de rente op de online spaarrekening verlaagt naar 1,5%+ 0,3% vraag ik me af of ik niet beter ben om over te schakelen naar de Fortis premium spaarrekening van 1% + 1,5%,
die 1,5% premie is daar zowiezo gegarandeerd gedurende 1 jaar, en de basisrente kunnen ze niet veel meer verlagen
Wat denken jullie?
Ik ben geen profeet, maar stel dat de rente weer stijgt volgend jaar, dan gaan ze daar weer eens goed uit 't vuistje kunnen lachen als ze de basisrente op de Premium laten zakken tot ergens tegen het vriespunt want jawel, hier komt de volgende promo-rekening alweer, de Premium GOLD! En daar sta je dan, wat nu, laten staan voor de premie of toch maar overzetten omdat je anders te veel misloopt? Ik zou gewoon een andere bank zoeken, but that's my 2 cents.![]()
+2Maarten schreef:+1phase schreef:
That my friend, is exactly what they want you to think...
Ik ben geen profeet, maar stel dat de rente weer stijgt volgend jaar, dan gaan ze daar weer eens goed uit 't vuistje kunnen lachen als ze de basisrente op de Premium laten zakken tot ergens tegen het vriespunt want jawel, hier komt de volgende promo-rekening alweer, de Premium GOLD! En daar sta je dan, wat nu, laten staan voor de premie of toch maar overzetten omdat je anders te veel misloopt? Ik zou gewoon een andere bank zoeken, but that's my 2 cents.![]()
Geld verdienen doe je door te werken.