Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
Nu Fortis de rente op de online spaarrekening verlaagt naar 1,5%+ 0,3% vraag ik me af of ik niet beter ben om over te schakelen naar de Fortis premium spaarrekening van 1% + 1,5%,
die 1,5% premie is daar zowiezo gegarandeerd gedurende 1 jaar, en de basisrente kunnen ze niet veel meer verlagen
Wat denken jullie?
die 1,5% premie is daar zowiezo gegarandeerd gedurende 1 jaar, en de basisrente kunnen ze niet veel meer verlagen
Wat denken jullie?
Re: Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
Ga gewoon naar een andere bank. DB, Argenta maak niet uit . Ik vind dit zeer laag, neen voel me gepakt. Eerst lokken ze(amper een paar maand geleden) met deze one-line spaarrekening en nu dit. BNP maakt dikke winst ook dan zij de overname van Fortis. Dikke bonussen worden uitgekeerd enz.. En ze zijn alweer de eerste om tot een absolute lage online rente over te stappen. Ze hebben mijn ouders(trouwe, domme klanten) al jaren aan het lijntje gehouden met 1%. Zal ook alles weghalen, asap.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste cash Boy, BNP Paribas Fortis heeft in theorie maanden teveel rente gegeven als je naar de andere grootbanken kijkt. dat ze nu verlagen is niet meer dan logisch. Vergelijk de rentes eens met Dexia, KBC, ... Dus je zin "ze zijn alweer de eersten" klopt niet.cash-boy schreef: Ga gewoon naar een andere bank. DB, Argenta maak niet uit . Ik vind dit zeer laag, neen voel me gepakt. Eerst lokken ze(amper een paar maand geleden) met deze one-line spaarrekening en nu dit. BNP maakt dikke winst ook dan zij de overname van Fortis. Dikke bonussen worden uitgekeerd enz.. En ze zijn alweer de eerste om tot een absolute lage online rente over te stappen. Ze hebben mijn ouders(trouwe, domme klanten) al jaren aan het lijntje gehouden met 1%. Zal ook alles weghalen, asap.
En de zin "een paar maanden geleden" geldt ook niet, want die on-line bestaat al meer dan een 1,5 jaar...
Zet dat gewoon op een premium, dat is 1 jaar gegarandeerde rente. Dat is iets dat velen vergeten. Welke andere banken garanderen rente zonder het te moeten vastzetten op termijn of kasbon...?
Je hebt maanden kunnen genieten van ongeveer 2% als er sprake was van deflatie.
En neen, ik werk niet in de banksector.
Laatst gewijzigd door Misterv op 23 december 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De kleine spaarder is daar de dupe van. Als ik kosten moet maken aan mijn huis en mijn geld maar voor 360 dagen op die premium kan zetten dan kan ik er naar fluiten.
Ik vind dat gegoochel met basis en getrouwheid maar niks. De banken doen - dank zij Reynders - nu wat ze willen met ons spaargeld. En dan spreek ik nog niet van de (10.000.000 - 3.060) belgen die geen spaargidsbezoekers zijn.
Die blijven trouw aan de haaien.
Eigenlijk moet je Rabobank gelijk geven. Ze geven wel niet de hoogste rente, maar de klaarheid heeft ook een prijs.
Dat gesjoemel van Fortis is godgeklaagd. Voor de getrouwheid van 2009 moet je wachten tot 01/01/2010. Alles dan naar een premium op 02/01 en dan krijg je 1% op het einde van 2010. Mij niet gezien, alles van fortis de deur uit. Ze hebben al genoeg gepakt van mij met mijn aandelen.
Eigenlijk moet je Rabobank gelijk geven. Ze geven wel niet de hoogste rente, maar de klaarheid heeft ook een prijs.
Dat gesjoemel van Fortis is godgeklaagd. Voor de getrouwheid van 2009 moet je wachten tot 01/01/2010. Alles dan naar een premium op 02/01 en dan krijg je 1% op het einde van 2010. Mij niet gezien, alles van fortis de deur uit. Ze hebben al genoeg gepakt van mij met mijn aandelen.
Deze actie ligt dan ook volledig in de lijn met wat we gewend zijn van Fortis: eerst veel beloven en dan op een slinkse manier alles teniet doen. Wie nog klant blijft bij deze bank heeft geld teveel.
Daar is een eenvoudige verklaring voor : Fortis mikt op de rijkere burger, en die krijgen andere condities. Fortis moet die bankhoppende klanten niet hebben, die voor een half percentje méér of minder weg zijn. Zij hebben liever één klant van 20 miljoen, dan een miljoen van 20.
Echt wel smerig van Fortis.
Tevens is dit ook jongeren in't zak zetten. Eerst veel reclame maken voor hun minepack waarvoor je 10 euro krijgt als nieuwe klant, mooie rente op de online spaar bieden en nu kan je alleen een mooie rente krijgen als je over 12500 euro beschikt op een SPAARREKENING zodat je die PREMIUM spaarrekening kan openen. Echt een schande. Zien die nu echt zelf niet in dat ze keer op keer hun eigen imago naar beneden halen?
Tevens is dit ook jongeren in't zak zetten. Eerst veel reclame maken voor hun minepack waarvoor je 10 euro krijgt als nieuwe klant, mooie rente op de online spaar bieden en nu kan je alleen een mooie rente krijgen als je over 12500 euro beschikt op een SPAARREKENING zodat je die PREMIUM spaarrekening kan openen. Echt een schande. Zien die nu echt zelf niet in dat ze keer op keer hun eigen imago naar beneden halen?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
En die rijke burger krijgt bij Fortis écht wel betere condities dan hij elders zou kunnen krijgen.Kitreet schreef: Daar is een eenvoudige verklaring voor : Fortis mikt op de rijkere burger, en die krijgen andere condities. Fortis moet die bankhoppende klanten niet hebben, die voor een half percentje méér of minder weg zijn. Zij hebben liever één klant van 20 miljoen, dan een miljoen van 20.

Geluk heeft Fortis wel: het is niet omdat je rijk bent, je ook het verstand moet hebben om het meeste uit uw geld te halen.
Zouden ze deze mensen misschien aanraden om te investeren in aandelen? "Het is de moment om in te stappen meneer, ze staan lager dan ooit" HAHAHA

Als je met een serieus kapitaal bij een grootbank aanklopt, hanteren ze niet dezelfde regeltjes als voor de gewone spaarder. Dat gebeurt binnenskamers, en dat hoort en ziet niemand, en dat wordt ook niet aan de grote klok gehangen.
Heb je al ooit een commentaar gelezen hier van één van die banken? Never!
Voor hen zijn wij allemaal peanuts.
Op 4 januari start ik mijn persoonlijke RUN ON THE BANK! 

Beste Wook, als het in alle pers verschijnt, kan je het moeilijk slinks noemen, weet je wel. Al decennia lang wijzigt rente naargelang economie... Maar als je inderdaad altijd het allerlaatste halve procentje wil, tja...Wook schreef: Deze actie ligt dan ook volledig in de lijn met wat we gewend zijn van Fortis: eerst veel beloven en dan op een slinkse manier alles teniet doen. Wie nog klant blijft bij deze bank heeft geld teveel.
Je zin "Wie nog klant blijft bij deze bank heeft geld teveel."=> Ik ken een bank, zo een Ijslandse - ik vergeet de naam even -, en die hanteerde o-zo-leuke hoge rentes... Je ziet waar ze er mee gekomen zijn...
Laatst gewijzigd door Misterv op 23 december 2009, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw synthese klopt niet. Premium is getrouwheid gegarandeerd 1,5%, hoe kan je dan eind 2010 maar 1% hebben...rob schreef: Ik vind dat gegoochel met basis en getrouwheid maar niks. De banken doen - dank zij Reynders - nu wat ze willen met ons spaargeld. En dan spreek ik nog niet van de (10.000.000 - 3.060) belgen die geen spaargidsbezoekers zijn.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Zij hanteren inderdaad voor deze grote vissen andere tarieven. En door wat inside information te hebben vast gekregen weet ik dat het amper de moeite waard is! De standaard tarieven bij een concurrent kunnen makkelijk beter zijn dan het "bijzonder tarief" voor die groteKitreet schreef: Als je met een serieus kapitaal bij een grootbank aanklopt, hanteren ze niet dezelfde regeltjes als voor de gewone spaarder. Dat gebeurt binnenskamers, en dat hoort en ziet niemand, en dat wordt ook niet aan de grote klok gehangen.

De grootbanken gaan trouwens uit van een verkeerde veronderstelling: niet de klant heeft de grootbanken nodig maar wél de grootbanken de klant... Door alleen te mikken op de kapitaalkrachtigen zullen ze er niet geraken.
Beste Misterv,
1) Als je NA 01/01/2010 - kan moeilijk anders als je de getrouwheid van 2009 niet wil verliezen - je centen op de premium zet, dan heb je op 31.12.2010 je basisintrest, zijnde 1% (dan ben ik nog optimistisch, als ze de basisrente niet verminderen!). En dan mag je wachten tot 31/12/2011 voor je getrouwheid op je rekening staat.
2) Wook heeft mi zeker gelijk, de slinkse manier zit hem niet in het uit de kranten te houden, maar wel in de plotse "afslanking" met EEN % van de basisrente en de creatie van een NIEUWE rekening.
1) Als je NA 01/01/2010 - kan moeilijk anders als je de getrouwheid van 2009 niet wil verliezen - je centen op de premium zet, dan heb je op 31.12.2010 je basisintrest, zijnde 1% (dan ben ik nog optimistisch, als ze de basisrente niet verminderen!). En dan mag je wachten tot 31/12/2011 voor je getrouwheid op je rekening staat.
2) Wook heeft mi zeker gelijk, de slinkse manier zit hem niet in het uit de kranten te houden, maar wel in de plotse "afslanking" met EEN % van de basisrente en de creatie van een NIEUWE rekening.