Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Fortis Premium in plaats van de gewone online spaarrekening
Zoals reeds meerdere keren aangegeven, heeft Fortis om diverse redenen voor mij afgedaan.
Op gebied van interne overschrijvingen heb ik echter nooit te klagen gehad. Als ik gelijke welke transactie uitvoerde, waren een paar uur later de rekeningen al aangepast.
Op gebied van interne overschrijvingen heb ik echter nooit te klagen gehad. Als ik gelijke welke transactie uitvoerde, waren een paar uur later de rekeningen al aangepast.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Oplossing is je rekening afsluiten, dan incasseer je wel direct je getrouwheidspremie na 12 maanden.Pieterjan schreef:Die premium rekening van Fortis is wat ik noem volksverlakkerij. Want je krijgt geen 1,5% getrouwheid, die rente komt pas twee jaar later op de rekening te staan en kan dus geen bijkomende interest opbrengen. Fortis trekt zo miljarden aan, om ze dan tegen hoge rente verder te beleggen terwijl ze 0% interest moet uitbetalen in jaar 1. De interest moet pas betaald worden jaar 2, op die manier kan ze 1 jaar extra verdienen.
-
buffaloke85
- Jr. Member

- Contacteer:
Als je in de maand januari je geld stort op die rekening krijg je de getrouwheidspremie wel op het einde van het jaar aangezien je na 11 maanden de getrouwheidspremie al hebt. Ik ga alleszinds morgen bellen om te zeggen dat ik op 28 januari het geld heb overgezet.
Ja idd ik weet dat Fortis niet de beste spaarproducten heeft daarom dat ik 2 jaar geleden al een groot deel heb overgezet naar Rabobank en vanaf nu ook Keytrade.
Ja idd ik weet dat Fortis niet de beste spaarproducten heeft daarom dat ik 2 jaar geleden al een groot deel heb overgezet naar Rabobank en vanaf nu ook Keytrade.
-
Guest
Idem dito. En zonder spijt!buffaloke85 schreef:Als je in de maand januari je geld stort op die rekening krijg je de getrouwheidspremie wel op het einde van het jaar aangezien je na 11 maanden de getrouwheidspremie al hebt. Ik ga alleszinds morgen bellen om te zeggen dat ik op 28 januari het geld heb overgezet.
Wat hierboven te lezen was, is ook niet helemaal juist,hé? Fortis heeft zwart op wit staan:Die premium rekening van Fortis is wat ik noem volksverlakkerij. Want je krijgt geen 1,5% getrouwheid, die rente komt pas twee jaar later op de rekening te staan en kan dus geen bijkomende interest opbrengen. Fortis trekt zo miljarden aan, om ze dan tegen hoge rente verder te beleggen terwijl ze 0% interest moet uitbetalen in jaar 1. De interest moet pas betaald worden jaar 2, op die manier kan ze 1 jaar extra verdienen.
Voor nieuwe stortingen op de Online Spaarrekening Premium, die plaatsvinden van 1/1/2010 tot en met 31/1/2010 (in verrichtingsdatum) en die gedurende 11 maanden ononderbroken op de Online Spaarrekening Premium blijven staan, is de getrouwheidspremie al na 11 maanden verworven en wordt ze aan het kapitaal toegevoegd met valutadatum 01/01/2011. Deze getrouwheidspremie wordt automatisch hernieuwd voor een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden.
Dus veronderstel ik dat op 01/01/2011 de getrouwheidspremie op uw spaarrekening staat. Wat is nu eigelijk het probleem
Je kan na 01/01/2010 toch doen met je centen wat je wil? Vind je Fortis niet meer goed, ga je op een ander, hé
Na 01/01/2011 en niet 2010 meen ik, kan je inderdaad zonder verlies doen met je centen wat je wil....Jonckers schreef:Wat hierboven te lezen was, is ook niet helemaal juist,hé? Fortis heeft zwart op wit staan:Die premium rekening van Fortis is wat ik noem volksverlakkerij. Want je krijgt geen 1,5% getrouwheid, die rente komt pas twee jaar later op de rekening te staan en kan dus geen bijkomende interest opbrengen. Fortis trekt zo miljarden aan, om ze dan tegen hoge rente verder te beleggen terwijl ze 0% interest moet uitbetalen in jaar 1. De interest moet pas betaald worden jaar 2, op die manier kan ze 1 jaar extra verdienen.
Voor nieuwe stortingen op de Online Spaarrekening Premium, die plaatsvinden van 1/1/2010 tot en met 31/1/2010 (in verrichtingsdatum) en die gedurende 11 maanden ononderbroken op de Online Spaarrekening Premium blijven staan, is de getrouwheidspremie al na 11 maanden verworven en wordt ze aan het kapitaal toegevoegd met valutadatum 01/01/2011. Deze getrouwheidspremie wordt automatisch hernieuwd voor een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden.
Dus veronderstel ik dat op 01/01/2011 de getrouwheidspremie op uw spaarrekening staat. Wat is nu eigelijk het probleem![]()
Je kan na 01/01/2010 toch doen met je centen wat je wil? Vind je Fortis niet meer goed, ga je op een ander, hé
Voor stortingen vanaf 01/02/2010 geldt dan weer de 12 maanden voor de getrouwheidspremie.
Inderdaad is dan de kapitalisatie van de getrouwheidspremie verschoven naar het eind van het volgend jaar en dit op recurrente wijze, zoals bijna bij alle banken, nu met inbegrip van de achtergaande Argenta.
Niets belet een en ander op 2/2/2011 (als 2/2/2011 een bankdag is en voor beleggingen van 01/02/2010) de rekening af te sluiten en de fondsen met dagvaluta over te hevelen naar een reeds daarvoor opengemaakte nieuwe spaarrekening zonder getrouwheidspremie verlies.
Mvg,