Fortis: the story continues...
TIP
-
mpeeters007
- Sr. Member

Re: Fortis: the story continues...
Kan zijn, maar net zo goed kunnen ze richting nul zakken!
Als je op 20 jaar wil beleggen steek niet alles in aandelen alleen. Steek het bedrag dat je in aandelen wil steken niet enkel in Fortis.xyper schreef: Ik dacht ook omdat Fortis zo laag staat ze alleen maar omhoog kan gaan??
Ik heb een horizon van meer dan 20 jaar voor de portefeuile, gezien ik eerder voor ons zoontje zou willen beleggen.... Geleidelijk aan dus.
Goede tips zijn dus welkom !!
Het is het beste dat je op dergelijke lange termijn toch actief de aandelen actief beheerd. Dit wil zeggen minstens elke 3 maanden eens checken of je niet moet kopen of verkopen. Eens je gekocht heb kan je ook een stop-loss overwegen. Dit wil zeggen dat de aandelen verkocht worden als de koers onder een bepaald bedrag daalt.
Laatst gewijzigd door Stier op 1 februari 2009, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bedankt voor alle tips, ik steek hier overal mijn licht eens op...
Ik ben net lid geworden van Binck bank, heb gewoon tot nu toe wat aandelen bij Ecopower en een paar aandelen via Keytrade... Ik moet dus nog alles leren...
Ik had voordien wel eens een pakketje bij de bank maar nu ga ik hiervoor niet meer naar de bank.
Ik neem wel degelijk alle adviezen ter harte en diversifiëren is de boodschap, merk ik.
Ik ben net lid geworden van Binck bank, heb gewoon tot nu toe wat aandelen bij Ecopower en een paar aandelen via Keytrade... Ik moet dus nog alles leren...
Ik had voordien wel eens een pakketje bij de bank maar nu ga ik hiervoor niet meer naar de bank.
Ik neem wel degelijk alle adviezen ter harte en diversifiëren is de boodschap, merk ik.
Cheung (Ping An) stapt met onmiddellijke ingang uit de Raad van Fortis en zijn kandidaat trekt zijn kandidatuur in!
Komt er nu een publiek bod op Fortis van de Chinezen?!!!
Dit is geen goed nieuws voor de aandeelhouders.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
mpeeters007
- Sr. Member

Ik weet het niet: het enige wat ik er uit afleid is dat de Chinezen het blijkbaar niet eens zijn met het feit dat ze, als grootste aandeelhouder, niet betrokken worden in de onderhandelingen (net zoals de andere aandeelhouders) en dat ze niet tevreden zijn met de deal.
Of dit nu goed of slecht is voor Fortis moet blijken. In ieder geval, de deal wordt blijkbaar niet positief onthaald bij de grote buitenlandse aandeelhouders (hoe zit het trouwens met de russen?).
Of dit nu goed of slecht is voor Fortis moet blijken. In ieder geval, de deal wordt blijkbaar niet positief onthaald bij de grote buitenlandse aandeelhouders (hoe zit het trouwens met de russen?).
PERSBERICHT
Published: 21:00 01.02.2009 GMT+1 /HUGIN /Source: FORTIS /BXS: FORB /ISIN: BE0003801181
Aankondiging Fortis holding
Fortis holding maakt bekend dat de heer Louis CHEUNG Chi Yan, lid van de Raad van Bestuur van Fortis met onmiddellijke ingang zijn ontslag heeft genomen als niet uitvoerend bestuurder.
Mr Louis CHEUNG Chi Yan - Executive Director and Group President of Ping An - werd benoemd tot niet uitvoerend bestuurder van Fortis in april 2008. De Raad van Bestuur heeft zeer veel profijt gehad van de ruime ervaring van de heer Cheung in de groeimarkten waar Fortis actief was. De Raad van Bestuur wenst de heer Cheung te bedanken voor zijn toewijding en vastberadenheid in de bijzonder uitdagende omstandigheden waarin Fortis moest opereren gedurende zijn periode als niet uitvoerend bestuurder.
De heer Andrew Spencer Doman - die door Ping An was voorgedragen als kandidaat voor de Raad van Bestuur van Fortis - heeft zijn kandidatuur ingetrokken.
Published: 21:00 01.02.2009 GMT+1 /HUGIN /Source: FORTIS /BXS: FORB /ISIN: BE0003801181
Aankondiging Fortis holding
Fortis holding maakt bekend dat de heer Louis CHEUNG Chi Yan, lid van de Raad van Bestuur van Fortis met onmiddellijke ingang zijn ontslag heeft genomen als niet uitvoerend bestuurder.
Mr Louis CHEUNG Chi Yan - Executive Director and Group President of Ping An - werd benoemd tot niet uitvoerend bestuurder van Fortis in april 2008. De Raad van Bestuur heeft zeer veel profijt gehad van de ruime ervaring van de heer Cheung in de groeimarkten waar Fortis actief was. De Raad van Bestuur wenst de heer Cheung te bedanken voor zijn toewijding en vastberadenheid in de bijzonder uitdagende omstandigheden waarin Fortis moest opereren gedurende zijn periode als niet uitvoerend bestuurder.
De heer Andrew Spencer Doman - die door Ping An was voorgedragen als kandidaat voor de Raad van Bestuur van Fortis - heeft zijn kandidatuur ingetrokken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Binck meldt :
- Fortis gaat tot 20% hoger als reactie van de beleggers op de vernieuwde deal
- BNP gaat 10% lager door het feit dat de vernieuwde deal een neutrale impakt op de kapitaalsratios heeft. De verhoopte versterking van de kernkapitaalratio komt er niet door het wegvallen van de 100% overname van Fortis Insurance België. Met het tweede luik van de overheidsfinanciering van de Franse banken zal de tier 1 licht boven de 8% stijgen.
- BNP gaat 10% lager door het feit dat de vernieuwde deal een neutrale impakt op de kapitaalsratios heeft. De verhoopte versterking van de kernkapitaalratio komt er niet door het wegvallen van de 100% overname van Fortis Insurance België. Met het tweede luik van de overheidsfinanciering van de Franse banken zal de tier 1 licht boven de 8% stijgen.
Hij zal naar Panorama gekeken hebben en zijn conclusies getrokken hebben :-)rob schreef: Cheung (Ping An) stapt met onmiddellijke ingang uit de Raad van Fortis en zijn kandidaat trekt zijn kandidatuur in!
http://www.canvas.be/extra/html/page_vi ... &width=520
-
XYZ
Toch ook een stommiteit om het akkoord niet eerst af te toetsen met de grootste aandeelhouder. In de woorden van Tobback: Als het niet dom is, dan is het toch lomp.
Vandaag gaat het aandeel bijna 10% lager.rob schreef:
-
mpeeters007
- Sr. Member

Als er één ding is gebleken uit deze reportage, dan is dat hetgeen met Fortis Bank is gebeurd al lang voorzien en geweten was bij de top. Dit en de eindeloze arrogantie van de voormalige bestuurders zijn schrijnend in deze rapportage!piejer schreef:Hij zal naar Panorama gekeken hebben en zijn conclusies getrokken hebben :-)rob schreef: Cheung (Ping An) stapt met onmiddellijke ingang uit de Raad van Fortis en zijn kandidaat trekt zijn kandidatuur in!
http://www.canvas.be/extra/html/page_vi ... &width=520
Ik heb de reportage ook gezien. Verwilst die verklaard dat hij als interim CEO de laatste weken slechts 3 uur op kantoor was, en dan nog alleen om de laatste persmededeling te doen.
Man, man, man. Straks gaat Verwilst nog eens op onze kosten een invaliditeitspensioen aanvragen.
Man, man, man. Straks gaat Verwilst nog eens op onze kosten een invaliditeitspensioen aanvragen.
Achteraf kan iedereen het uitleggen. Is er iemand die de volgende zeepbel voorspelt? En bij Fortis zijn en waren er inderdaad problemen, net zoals bij de andere banken. Een zelfde reportage maken over Dexia, ING, ... om nog maar te zwijgen over Kaupthing, Lehman Brothers,...?
Verwilst is inderdaad de LAATSTE week slechts 3 uur op kantoor geweest. Hij was ziek (uitgeteld) door de gebeurtenissen in die periode. Je zou het voor minder zijn als je beseft dat de strijd verloren is.
Wat me echter nog veel meer stoort is de actuële aanpak door onze overheid. Als je ziet dat niet de Fortisredding (of Dexiaredding) aan de orde is (en dus het behoud van economie en tewerkstelling) maar het gekrakeel rond de al dan niet vermeende scheiding der machten met als doel de "zuivering" van politici of de wil om andere politici de grond in te boren, de bovenhand heeft, dan kun je je veel vragen stellen.
Is het belangrijker dat persoon x aan de macht is, of dat partij y het voor het zeggen heeft, of is het de vrijwaring van ons aller belang?
Ik heb de indruk dat we geëvolueerd zijn naar een maatschappij, waar enkel nog de ego's en de macht tellen. Dat het algemeen belang daar onder lijdt, is dan maar zo.
Verwilst is inderdaad de LAATSTE week slechts 3 uur op kantoor geweest. Hij was ziek (uitgeteld) door de gebeurtenissen in die periode. Je zou het voor minder zijn als je beseft dat de strijd verloren is.
Wat me echter nog veel meer stoort is de actuële aanpak door onze overheid. Als je ziet dat niet de Fortisredding (of Dexiaredding) aan de orde is (en dus het behoud van economie en tewerkstelling) maar het gekrakeel rond de al dan niet vermeende scheiding der machten met als doel de "zuivering" van politici of de wil om andere politici de grond in te boren, de bovenhand heeft, dan kun je je veel vragen stellen.
Is het belangrijker dat persoon x aan de macht is, of dat partij y het voor het zeggen heeft, of is het de vrijwaring van ons aller belang?
Ik heb de indruk dat we geëvolueerd zijn naar een maatschappij, waar enkel nog de ego's en de macht tellen. Dat het algemeen belang daar onder lijdt, is dan maar zo.
De interim CEO ligt ziek van stress thuis en ondertussen blijft Fortis maar alle geruchten ontkennen. Een hoofdvereiste van een CEO is dat hij een goede gezondheid heeft. Als crisissituaties in het bedrijf een weerslag hebben op zijn gezondheid is hij zijn prée niet waard. Iedereen kan wel eens ziek zijn maar als een CEO ziek is moet hij zorgen voor een goede opvolging - zeker als het bedrijf in crisis is - en moet hiervoor duidelijk worden gecommuniceerd - zeker voor beursgenoteerde bedrijven.rob schreef:
Ik stoor me hier ook enorm aan. Misschien zou het interessant zijn dat er een wet wordt gestemd dat verloning van de hoge magistritratuur, bestuurders & politici beperkt tot het minimumloon. Hierdoor gaan vrijwilligers opstaan die het beste voor hebben met dit land. Ik kan me goed voorstellen dat je na 10-tallen jaren voor het publiek belang te hebben gewerkt je echt eens wil mee werken aan vooruitgang in ons systeem.Wat me echter nog veel meer stoort is de actuële aanpak door onze overheid. Als je ziet dat niet de Fortisredding (of Dexiaredding) aan de orde is (en dus het behoud van economie en tewerkstelling) maar het gekrakeel rond de al dan niet vermeende scheiding der machten met als doel de "zuivering" van politici of de wil om andere politici de grond in te boren, de bovenhand heeft, dan kun je je veel vragen stellen.