Fortis: the story continues...
TIP
Re: Fortis: the story continues...
--
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
mpeeters007
- Sr. Member

De Belgische staat laat zich weer van zijn mooiste kant zien: in het geheim onderhandelen met de grootste aandeelhouder Ping An en aan deze bepaalde voordelen toekennen die de andere aandeelhouders niet krijgen. Wat met het principe van gelijke behandeling??
Had allang een vermoeden dat de Chinezen aan het wachten waren op het juiste moment om een schadeloosstelling te eisen.
Nu Ping An niet betrokken werd bij de onderhandelingen omtrent de hernieuwde Fortisdeal is dit moment blijkbaar gekomen.
Hoe het komt dat zij eisen kunnen stellen en de andere aandeelhouders alleen maar kunnen slikken en beschikken, wordt uitgelegd met volgende quote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others". Orwell, Animal Farm.
Een trieste waarheid!
Nu Ping An niet betrokken werd bij de onderhandelingen omtrent de hernieuwde Fortisdeal is dit moment blijkbaar gekomen.
Hoe het komt dat zij eisen kunnen stellen en de andere aandeelhouders alleen maar kunnen slikken en beschikken, wordt uitgelegd met volgende quote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others". Orwell, Animal Farm.
Een trieste waarheid!
Ping An stemt tegen Fortisdeal: http://www.tijd.be/home
Laatst gewijzigd door Tope op 8 februari 2009, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mpeeters007
- Sr. Member

Onthutsend, zelfs met de poging van de regering om hun stem af te kopen zullen de chinezen TEGEN stemmen.
Dit sterkt mij alleen maar in mijn vermoeden dat de deal met BNP geen goede zaak is en dat andere oplossingen beter zijn voor iedereen inclusief het personeel (enfin, niet voor iedereen want niet voor BNP Paribas).
Mijn stem voor woensdag a.s.: NEEN. Ik zie Fortis liever als een Belgische bank dan als een filiaal van een Franse Bank.
Dit sterkt mij alleen maar in mijn vermoeden dat de deal met BNP geen goede zaak is en dat andere oplossingen beter zijn voor iedereen inclusief het personeel (enfin, niet voor iedereen want niet voor BNP Paribas).
Mijn stem voor woensdag a.s.: NEEN. Ik zie Fortis liever als een Belgische bank dan als een filiaal van een Franse Bank.
China gaat voor schadevergoeding. Ze gaan dit niet zoeken bij de schuldigen maar bij wie het kan betalen.
Als China zijn gelijk haalt gaat België miljarden schadevergoeding moeten betalen.
Ik had ergens verwacht dat China met centen over de brug zou komen om de deal te counteren. Met het laatste nieuws blijkt dat ze gewoon centen willen recuperen via juridische weg.
Het is voor China niet belangerijk wie in de fout is of welke deal het beste is. Ze zijn enkel op zoek naar een kapitaalkrachtige partij waar ze mogeljk centen kunnen recuperen.
Dit is een internationale juridische ambras die nog 10-tallen jaren kan duren.
Als China zijn gelijk haalt gaat België miljarden schadevergoeding moeten betalen.
Ik had ergens verwacht dat China met centen over de brug zou komen om de deal te counteren. Met het laatste nieuws blijkt dat ze gewoon centen willen recuperen via juridische weg.
Het is voor China niet belangerijk wie in de fout is of welke deal het beste is. Ze zijn enkel op zoek naar een kapitaalkrachtige partij waar ze mogeljk centen kunnen recuperen.
Dit is een internationale juridische ambras die nog 10-tallen jaren kan duren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
mpeeters007
- Sr. Member

Als tegenstander van de deal kan ik toch enig leedvermaak voor de mislukte poging van Reynders & Co om de chinezen hun JA-stem af te kopen niet onderdrukken! 
Ik zou absoluut niet kunnen zeggen welke richting het zal uitgaan woensdag. De Chinees, Modrikamen, Deminor stemmen tegen; VFB, Dolor,... stemmen voor. In de sondages zijn de meningen verdeeld (De Tijd : 49% voor, 45% tegen en in Echo 58% tegen en 37% voor).
Alles hangt ook af van het aantal stemmen. Op de laatste opkomst van een 25% stemgerechtigden weegt de Chinees natuurlijk zwaar door. Maar ... wat als er meer stemmen worden uitgebracht??? In dat kader vind ik het raar dat De Boeck nu nog niet weet hoeveel er zullen stemmen. Is er misschien nog een actie bezig?
We zullen het aantal pas woensdagmorgen kennen ... en misschien hebben we dan al een idee!
Is het beter voor of tegen te stemmen? Ik weet het niet, er zijn teveel onbekenden waar ik geen zicht op heb. Maar ik denk dat het feit dat de overheid al zijn portemonnaiekes moet omkeren om Dexia te redden (en dat is nog verre van gedaan), geen goed signaal is voor de gevolgen van een nee-stem. Maw is het niet beter één vogel in de hand, dan 10 in de lucht?
Alles hangt ook af van het aantal stemmen. Op de laatste opkomst van een 25% stemgerechtigden weegt de Chinees natuurlijk zwaar door. Maar ... wat als er meer stemmen worden uitgebracht??? In dat kader vind ik het raar dat De Boeck nu nog niet weet hoeveel er zullen stemmen. Is er misschien nog een actie bezig?
We zullen het aantal pas woensdagmorgen kennen ... en misschien hebben we dan al een idee!
Is het beter voor of tegen te stemmen? Ik weet het niet, er zijn teveel onbekenden waar ik geen zicht op heb. Maar ik denk dat het feit dat de overheid al zijn portemonnaiekes moet omkeren om Dexia te redden (en dat is nog verre van gedaan), geen goed signaal is voor de gevolgen van een nee-stem. Maw is het niet beter één vogel in de hand, dan 10 in de lucht?
Die stemmingmakerij van de Fortistop is toch echt beneden alle peil.
Alle hens wordt aan dek gezet om de onbesliste aandeelhouders richting 'Ja' stem te duwen.
Bah! Wat een vieze boel!
Alle hens wordt aan dek gezet om de onbesliste aandeelhouders richting 'Ja' stem te duwen.
Bah! Wat een vieze boel!
Ik heb hier niet het minste leedvermaak in. Integendeel. Ik vind het geen prettige gedachte dat er een rechtszaak tussen China en België in de maak is waarin China Miljarden €'s schadevergoeding gaat eisen.mpeeters007 schreef: Als tegenstander van de deal kan ik toch enig leedvermaak voor de mislukte poging van Reynders & Co om de chinezen hun JA-stem af te kopen niet onderdrukken!![]()
Het is totaal niet zo dat als China iets zou krijgen dit in het voordeel van andere aandeelhouders is.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
De aandeelhoudersvergadering van Fortis live:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... m/insb.xml
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... m/insb.xml
't is afgelopen. De verkoop aan Nederland is verworpen en de verkoop aan België is verworpen. De BNP Paribas-deal is bijgevolg ook verworpen.
Wat nu volgt is een juridische strijd waar enkele de advocaten beter van kunnen worden.
Als Fortis terug noteerd op de beurs kan je een zware koersduik verwachten. Ik denk dat je blij mag zijn als je je aandelen aan meer dan 1.1 € kan verkopen.
Wat nu volgt is een juridische strijd waar enkele de advocaten beter van kunnen worden.
Als Fortis terug noteerd op de beurs kan je een zware koersduik verwachten. Ik denk dat je blij mag zijn als je je aandelen aan meer dan 1.1 € kan verkopen.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Dit was volgens het merendeel van de aandeelhouders de beste oplossing, dus zou het aandeel in waarde moeten ...stijgen.Stier schreef: 't is afgelopen. De verkoop aan Nederland is verworpen en de verkoop aan België is verworpen. De BNP Paribas-deal is bijgevolg ook verworpen.
Als spaarder je centjes bij Fortis gaan weghalen en Fortis een stille dood laten sterven, anders betalen we er nog jaren belastingen voor.
Ik volg Stier dat de koers morgen mogelijkerwijs de diepte induikt, maar dat is van ondergeschikt belang voor het moment. De bankaandelen kennen maar één richting vandaag de dag en dat is naar beneden. 't Zal nog nie rap veranderen.
Wat je, als Belg, klant, werknemer, spaarder of aandeelhouder nu NIET moet doen is je rekening leegmaken bij Fortis! Dan ben je zeker dat je rechtstreeks of onrechtstreeks het gelag zult betalen, als werknemer, aandeelhouder of als belastingbetaler.
Nee, ik hoop en denk dat de onderhandelingen terug zullen opgestart worden, met inbegrip van BNP. Ik denk dat we mogelijkerwijze niet ver van een oplossing kunnen zitten, als :
- je ziet dat slechts 2.300.000 aandelen het verschil was tussen voor of tegen;
- dus dat niet veel hoeft toegevoegd worden aan de aandeelhouderswaarde om de balans te doen omslaan;
- dat een betalende inbreng van een deel van Fortis Bank in de Holding daarvoor een mogelijkheid biedt (was trouwens al geopperd in het expertenverslag).
Ik zeg, ik hoop, want met de ego's die we vandaag kennen, is nog alles mogelijk.
Dus heren politiekers, denk voor één keer enkel aan de Belgische spaarders, werknemers, klanten en aandeelhouders! Dus kies één keer voor ons, wij kiezen toch al sinds mensenheugnis voor jullie!
De Nederlanders zijn nu ook hun huiswerk aan het maken. Na de Madoffaffaire (- 1M!) zou de Overheid nu nog, volgens het Financieel Dagblad, een bedrag tot 2M verschuldigd zijn (boven op de 16.8M) aan de Fortis Holding.
Wat je, als Belg, klant, werknemer, spaarder of aandeelhouder nu NIET moet doen is je rekening leegmaken bij Fortis! Dan ben je zeker dat je rechtstreeks of onrechtstreeks het gelag zult betalen, als werknemer, aandeelhouder of als belastingbetaler.
Nee, ik hoop en denk dat de onderhandelingen terug zullen opgestart worden, met inbegrip van BNP. Ik denk dat we mogelijkerwijze niet ver van een oplossing kunnen zitten, als :
- je ziet dat slechts 2.300.000 aandelen het verschil was tussen voor of tegen;
- dus dat niet veel hoeft toegevoegd worden aan de aandeelhouderswaarde om de balans te doen omslaan;
- dat een betalende inbreng van een deel van Fortis Bank in de Holding daarvoor een mogelijkheid biedt (was trouwens al geopperd in het expertenverslag).
Ik zeg, ik hoop, want met de ego's die we vandaag kennen, is nog alles mogelijk.
Dus heren politiekers, denk voor één keer enkel aan de Belgische spaarders, werknemers, klanten en aandeelhouders! Dus kies één keer voor ons, wij kiezen toch al sinds mensenheugnis voor jullie!
De Nederlanders zijn nu ook hun huiswerk aan het maken. Na de Madoffaffaire (- 1M!) zou de Overheid nu nog, volgens het Financieel Dagblad, een bedrag tot 2M verschuldigd zijn (boven op de 16.8M) aan de Fortis Holding.
-
Lupudebani
al eens rekening mee gehouden dat Fortis misschien kan failliet gaan en wat zijn de aandelen van al die neen stemmers waard?
LHP 2 is in de maak........
LHP 2 is in de maak........