Fortis: the story continues...
TIP
Re: Fortis: the story continues...
LOLcp1234 schreef: Wat een verrassing, wie had dat toch durven denken ?!?
Mr. Teflon, remember?cp1234 schreef: Hopelijk heeft dit als gevolg in de nabije toekomst = EXIT Reynders !
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Uiteindelijk maken deze bevindingen toch niets uit, kijk maar naar Leterme.
Eventjes op een goed ( zeer goede ) betaalde vakantie en dan terug langs de rode loper in de regering.
Reynders zal zich in dit apenland geen zorgen moet maken.
Eventjes op een goed ( zeer goede ) betaalde vakantie en dan terug langs de rode loper in de regering.
Reynders zal zich in dit apenland geen zorgen moet maken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Het vel van Reynders eisen is het stomste dat je als politieker hier kunt doen. Kijk maar eens hoever ze madamme 'Non' omhooggeschopt hebben in de politiek.
Reynders is trouwens een uitstekende minister van Financiën. Soms overweeg ik om te verhuizen om op hem te kunnen stemmen maar dat is allemaal nog zo simpel niet.
Reynders is trouwens een uitstekende minister van Financiën. Soms overweeg ik om te verhuizen om op hem te kunnen stemmen maar dat is allemaal nog zo simpel niet.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Het departement financiën is wel één van de slechts bestuurde departementen.Stier schreef: Het vel van Reynders eisen is het stomste dat je als politieker hier kunt doen. Kijk maar eens hoever ze madamme 'Non' omhooggeschopt hebben in de politiek.
Als je alle flaters leest die daar gebeuren, ...
Geld verdienen doe je door te werken.
-
XYZ
Met het aandeel Fortis gaat het ondertussen vrij goed (€ 3,24), veel beter zelfs dan de algemene indices (Bel-20, € Stoxx 50). Eind augustus worden de resultaten over het tweede kwartaal bekendgemaakt. Is de opvallende stijging een teken aan de wand dat er zeer goede resultaten staan aan te komen?
Het aandeel van BNP staat ondertussen op € 56,80, waarmee het steeds dichter komt bij de € 68. Boven dit bedrag kan de holding haar call optie op aandelen BNP Paribas uitoefenen. De meerwaarde hierop moet rechtstreeks naar de aandeelhouders vloeien.
Het aandeel van BNP staat ondertussen op € 56,80, waarmee het steeds dichter komt bij de € 68. Boven dit bedrag kan de holding haar call optie op aandelen BNP Paribas uitoefenen. De meerwaarde hierop moet rechtstreeks naar de aandeelhouders vloeien.
Is die 68€ niet de prijs die de Belgische Staat heeft afgesproken bij de verkoop van Fortis?XYZ schreef: Het aandeel van BNP staat ondertussen op € 56,80, waarmee het steeds dichter komt bij de € 68. Boven dit bedrag kan de holding haar call optie op aandelen BNP Paribas uitoefenen. De meerwaarde hierop moet rechtstreeks naar de aandeelhouders vloeien.
Belgen zijn te snel tevreden met troostprijzen a la "meedoen is belangrijker dan winnen", dat is in mijn ogen praat van de eeuwige verliezer. Dat is hetzelfde als mercedes, BMW en Audi afkraken, zeggen dat die auto's toch niet zo goed zijn, omdat jezelf er geen kan veroorloven. Wie maalt er nu om die call optie? Wie maalt er nu om die 3 euro beurswaarde? Feit is dat België zijn grootste bank kwijt is, 40% van het spaargeld is in handen van een Frans bedrijf. BNP Paribas is druk bezig met Fortis te ontmantelen en die zogenaamde competentiecentraXYZ schreef: Met het aandeel Fortis gaat het ondertussen vrij goed (€ 3,24), veel beter zelfs dan de algemene indices (Bel-20, € Stoxx 50). Eind augustus worden de resultaten over het tweede kwartaal bekendgemaakt. Is de opvallende stijging een teken aan de wand dat er zeer goede resultaten staan aan te komen?
Hopelijk komt er een regering die zal proberen om Fortis terug te pakken, desnoods door een confiscatie zoals de Nederlands hebben willen doen. De Nederlanders hebben misschien smerig spel gespeeld maar zijn stellen hun nationaal belang wel voorop, in België speelt blijkbaar het imaginair europees belang.
Een beetje erover. De Grauwe is zowat de betere economist in ons land, ook Vuchelen. Ik heb De Grauwe zijn kar niet zien draaien. Integendeel, wat De Grauwe wel heeft gezegd is dat hij fout was met de these dat de markt zelf regulerend is. Dat is fout gebleken, de overheid moet soms ingrijpen.Misterv schreef:Correct, al heeft De Grauwe meermaals "zijn kar gedraaid" en wordt hij door media wel als expert aanzien, maar niet in economische kringen. Soms zit die man totaal naast de kwestie.Pieterjan schreef:
Ik ben ook tegen de bonus cultuur. Niet omdat ik de bankiers geen verzetje gun maar omdat ik vind dat ze niet met belastingsgeld betaald mogen worden. Probleem is dat iedere werknemer in een bank een bonus krijgt. Dat is CAO afgesproken, absurd systeem eigenlijk. Zelfs als de bank verlies maakt, moet men een bonus uitkeren wat het is loon en loon mag je niet zomaar verminderen. De bonussen die nu worden uitgekeerd aan de bedienden bij banken worden betaald met belastingsgeld. Dat is uiteraard pervers. Toont ook de hypocrisie van de vakbonden. De nationale leiding fulmineert tegen de bonuscultuur maar de bonden houden ze ook in stand. Durf ze maar eens afschaffen, ze zouden op hun achterste poten staan.
Zoals De Grauwe zegt, de banken hadden genationaliseerd moeten worden. De overheid had tijdelijk de controle moeten verwerven over de banken (kredietvoorwaarden, bonussen etc...). Niet omdat ik een communist ben (integendeel) maar om de vrije markt en het kapitalisme te redden moet je de scherpe kanten er afhalen. Enkel een ambtenaar is saai genoeg om dat te doen.
-
XYZ
Allemaal goed en wel. Ik heb mijn aandelen gekocht de week voor de ontbinding, net onder de 4 euro. Ik heb nog een reële kans mijn geld binnen afzienbare tijd terug te zien. Ik ben momenteel meer geïnteresseerd in het toekomstige potentieel van het aandeel, dan in discussiëren over hoe godgeklaagd het is dat onze regering Fortis Bank heeft verkocht. De call-optie is voor een aantal mensen geen troostprijs, maar een kans om een mooie winst te boeken, temeer daar ze rechtstreeks wordt uitgekeerd aan de aandeelhouder.Pieterjan schreef:Belgen zijn te snel tevreden met troostprijzen a la "meedoen is belangrijker dan winnen", dat is in mijn ogen praat van de eeuwige verliezer. Dat is hetzelfde als mercedes, BMW en Audi afkraken, zeggen dat die auto's toch niet zo goed zijn, omdat jezelf er geen kan veroorloven. Wie maalt er nu om die call optie? Wie maalt er nu om die 3 euro beurswaarde? Feit is dat België zijn grootste bank kwijt is, 40% van het spaargeld is in handen van een Frans bedrijf. BNP Paribas is druk bezig met Fortis te ontmantelen en die zogenaamde competentiecentraXYZ schreef: Met het aandeel Fortis gaat het ondertussen vrij goed (€ 3,24), veel beter zelfs dan de algemene indices (Bel-20, € Stoxx 50). Eind augustus worden de resultaten over het tweede kwartaal bekendgemaakt. Is de opvallende stijging een teken aan de wand dat er zeer goede resultaten staan aan te komen?
Het aandeel van BNP staat ondertussen op € 56,80, waarmee het steeds dichter komt bij de € 68. Boven dit bedrag kan de holding haar call optie op aandelen BNP Paribas uitoefenen. De meerwaarde hierop moet rechtstreeks naar de aandeelhouders vloeien., een kinderhand is snel gevuld. Als we fortis nog hadden, was het hoofdkantoor hier, dat is 400 keer belangrijker dan een competentiecentrum waarvan er al 1 blijkbaar nog in handen is van Fortis Nederland en BNP niets over kan beslissen.
Hopelijk komt er een regering die zal proberen om Fortis terug te pakken, desnoods door een confiscatie zoals de Nederlands hebben willen doen. De Nederlanders hebben misschien smerig spel gespeeld maar zijn stellen hun nationaal belang wel voorop, in België speelt blijkbaar het imaginair europees belang.
Voor mensen die het aandeel aan 30 EUR hebben gekocht etc... is er totaal geen uitzicht op winst. Met andere woorden de goede huisvader, de trouwe aandeelhouders van Fortis. Uiteraard de mensen die aankochten aan 50 cent, is dat een bijkomende opsteker maar zij zie ik hoegenaamd niet als slachtoffer. Er is nog hoop, als De Tandt werkelijk onder 1 hoedje speelde met de staat, wacht de Belgische staat nog een MEGA schadevergoeding. Het geklungel, het bedrog, bedreigingen etc van de Belgische staat aan de gewone aandeelhouder mag nooit of te nimmer vergeten worden. Zich bij een toestand neerleggen omdat het nu eenmaal bestaat, is opnieuw de typische Vlaamse gelatenheid. Daarom dat Vlamingen zich continu laten rollen, door de Walen, Nederlanders, Fransen. Gedoemd om een slavenvolk te blijven eigenlijk. Vlamingen laten zich vrijwillig koloniseren om zich tevreden te stellen met een middelmatig loon. Vlamingen mogen dan wel een groot vermogen hebben, het netto loon van de Vlaming behoort tot één van de lagere in West-Europa. Via gerechtelijke procedures is het nog steeds mogelijk om de verkoop te blokkeren. Een geluk dat we Meester Modrikamen hebben, die nog steeds bezig is om deze schandelijke verkoop ongedaan te maken en/of een schadevergoeding te eisen.XYZ schreef:Allemaal goed en wel. Ik heb mijn aandelen gekocht de week voor de ontbinding, net onder de 4 euro. Ik heb nog een reële kans mijn geld binnen afzienbare tijd terug te zien. Ik ben momenteel meer geïnteresseerd in het toekomstige potentieel van het aandeel, dan in discussiëren over hoe godgeklaagd het is dat onze regering Fortis Bank heeft verkocht. De call-optie is voor een aantal mensen geen troostprijs, maar een kans om een mooie winst te boeken, temeer daar ze rechtstreeks wordt uitgekeerd aan de aandeelhouder.Pieterjan schreef:
Belgen zijn te snel tevreden met troostprijzen a la "meedoen is belangrijker dan winnen", dat is in mijn ogen praat van de eeuwige verliezer. Dat is hetzelfde als mercedes, BMW en Audi afkraken, zeggen dat die auto's toch niet zo goed zijn, omdat jezelf er geen kan veroorloven. Wie maalt er nu om die call optie? Wie maalt er nu om die 3 euro beurswaarde? Feit is dat België zijn grootste bank kwijt is, 40% van het spaargeld is in handen van een Frans bedrijf. BNP Paribas is druk bezig met Fortis te ontmantelen en die zogenaamde competentiecentra, een kinderhand is snel gevuld. Als we fortis nog hadden, was het hoofdkantoor hier, dat is 400 keer belangrijker dan een competentiecentrum waarvan er al 1 blijkbaar nog in handen is van Fortis Nederland en BNP niets over kan beslissen.
--
Meneer De Grauwe heeft wel degelijk meermaals zijn kar gedraaid. In de zin van zelfregulerend, naar "laten overnemen door andere grootbanken, tot nationaliseren...Pieterjan schreef:Een beetje erover. De Grauwe is zowat de betere economist in ons land, ook Vuchelen. Ik heb De Grauwe zijn kar niet zien draaien. Integendeel, wat De Grauwe wel heeft gezegd is dat hij fout was met de these dat de markt zelf regulerend is. Dat is fout gebleken, de overheid moet soms ingrijpen.Misterv schreef:
Correct, al heeft De Grauwe meermaals "zijn kar gedraaid" en wordt hij door media wel als expert aanzien, maar niet in economische kringen. Soms zit die man totaal naast de kwestie.
Hij heeft niet zijn kar gedraaid. Hij heeft toegegegeven dat de economie fout zat over de zelfregulering van de markt. Dat is iets helemaal anders.Misterv schreef:Meneer De Grauwe heeft wel degelijk meermaals zijn kar gedraaid. In de zin van zelfregulerend, naar "laten overnemen door andere grootbanken, tot nationaliseren...Pieterjan schreef:
Een beetje erover. De Grauwe is zowat de betere economist in ons land, ook Vuchelen. Ik heb De Grauwe zijn kar niet zien draaien. Integendeel, wat De Grauwe wel heeft gezegd is dat hij fout was met de these dat de markt zelf regulerend is. Dat is fout gebleken, de overheid moet soms ingrijpen.