Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fortis: the story continues...

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
792 berichten
  • Pagina 33 van 53
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • …
  • 53
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Stier » 22 september 2009, 13:31

rob schreef: @ Stier
Misschien neem je De Tijd (05/10/2008) dan wat serieuzer :
...
"Albert Frère

Maar de groep (BNP Paribas) speelt niet alleen via haar dochterondernemingen een rol in ons land. Zo heeft BNP Paribas 47 procent in handen van ERBE, een tussenholding boven de Nationale Portefeuille Maatschappij (NPM), de spilholding van miljardair Albert Frère. BNP Paribas heeft ook 14,7 procent van het kapitaal en 21,3 procent van de stemrechten van Pargesa, de Zwitserse groep boven Frères andere spilholding GBL. Michel Pébereau, de voorzitter van de raad van bestuur van BNP Paribas, heeft trouwens ook een zitje in de raad van bestuur van Pargesa. "

Dit is geen nieuws.  Ik zeg gewoon dat Frère geen participaties heeft in BNP Paribas.  Het is inderdaad omgekeerd. Dat hij via zijn old boys network contacten heeft of dat hij vriendjes heeft bij BNP Paribas is een feit dat ik niet ontken.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4687
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 22 september 2009, 15:29

--
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4687
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 22 september 2009, 15:30

--
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4687
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 23 september 2009, 08:40

--
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4687
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Vaganzza » 25 september 2009, 08:07

De molen van de dividenden komt weer op gang precies
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Pieterjan
VIP member
VIP member
Berichten: 1131
Lid geworden op: 09 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Pieterjan » 26 september 2009, 13:03

Vaganzza schreef: De molen van de dividenden komt weer op gang precies
't zal gene vette zijn, zoals de oude zegswijze stelt. De winst moet verdeeld worden over 2,5 miljard aandelen. Voorts was er nog een zeer interessant artikel in De Standaard over de verkoop van Fortis. Er werd werkelijk alles gedaan opdat BNP Paribas zo weinig mogelijk moest betalen voor Fortis, met medewerking van de staat. Met andere woorden, de Belgische staat onderhandelde een lagere prijs af voor de verkoop, om zo de zeer lage verkoopsprijs aan de publieke opinie te rechtvaardigen. Ooit zal het deksel van deze beerput er af schieten en de walgelijke geur zal heel België onpasselijk maken.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 10003
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door paul » 26 september 2009, 13:17

--
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Stier » 26 september 2009, 13:19

Pieterjan schreef:
Vaganzza schreef: De molen van de dividenden komt weer op gang precies
't zal gene vette zijn, zoals de oude zegswijze stelt. De winst moet verdeeld worden over 2,5 miljard aandelen. Voorts was er nog een zeer interessant artikel in De Standaard over de verkoop van Fortis. Er werd werkelijk alles gedaan opdat BNP Paribas zo weinig mogelijk moest betalen voor Fortis, met medewerking van de staat. Met andere woorden, de Belgische staat onderhandelde een lagere prijs af voor de verkoop, om zo de zeer lage verkoopsprijs aan de publieke opinie te rechtvaardigen. Ooit zal het deksel van deze beerput er af schieten en de walgelijke geur zal heel België onpasselijk maken.
Ik weet dat de zaak veel ingewikkelder is maar in se is het een nul-operatie.  België werd door omstandigheden gedwongen om Fortis Bank België te kopen.  Ze heeft deze zonder winst of verlies doorverkocht.

Omdat men belastingeld moest aanspreken is het uiteraard niet de bedoeling van zo veel mogelijk voor iets te betalen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

rob
VIP member
VIP member
Berichten: 1197
Lid geworden op: 05 jan 2008
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door rob » 26 september 2009, 13:42

@ Stier
Wat is dat voor een redenering! Ik wil es zien wat u zou zeggen als bv uw buurman uw huis afpakt (omdat volgens hem de gasleiding in precaire staat is) en dit huis doorgeeft aan een derde. Ook een nuloperatie voor de buurman.

Waar het om draait is dat (DS 26/27/09/2009) de boekwaarde van Fortis door BNP in de onderhandelingen werd onderuit gehaald van 31.7 M euro tot 7.0 M. Dit zegt veel over :
- de tegenpartij van BNP in de onderhandelingen (bekwaamheid : nul)
- het verlies van een 24 M voor de aandeelhouders. Daar zult u waarschijnlijk niet om malen. Maar bedenk dat dit een serieuze aderlating is voor de Belgische economie ... en dus op termijn ook voor u.
Omhoog

Pieterjan
VIP member
VIP member
Berichten: 1131
Lid geworden op: 09 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Pieterjan » 26 september 2009, 14:12

Stier schreef:
Pieterjan schreef:

't zal gene vette zijn, zoals de oude zegswijze stelt. De winst moet verdeeld worden over 2,5 miljard aandelen. Voorts was er nog een zeer interessant artikel in De Standaard over de verkoop van Fortis. Er werd werkelijk alles gedaan opdat BNP Paribas zo weinig mogelijk moest betalen voor Fortis, met medewerking van de staat. Met andere woorden, de Belgische staat onderhandelde een lagere prijs af voor de verkoop, om zo de zeer lage verkoopsprijs aan de publieke opinie te rechtvaardigen. Ooit zal het deksel van deze beerput er af schieten en de walgelijke geur zal heel België onpasselijk maken.
Ik weet dat de zaak veel ingewikkelder is maar in se is het een nul-operatie.  België werd door omstandigheden gedwongen om Fortis Bank België te kopen.  Ze heeft deze zonder winst of verlies doorverkocht.

Omdat men belastingeld moest aanspreken is het uiteraard niet de bedoeling van zo veel mogelijk voor iets te betalen.
België werd niet gedwongen en tot niets gedwongen. België heeft de bank vrijwillig weggegeven, niet meer en niet minder. België kan als land haar 3 grote banken nationaliseren en onderhouden. Onze economie is daar groot genoeg voor plus zijn deze banken winstgevend, kon de staat de winsten gebruiken om de begrotingsput te dempen. Dat Fortis België op de rand van het faillissement stond zoals dat schorum ons wil doen laten geloven is praat voor de vaak. De Belgische staat heeft een gesaneerde bank gratis weggegeven aan BNP Paribas. Fortis wilde met BNP fuseren op basis van 50/50, gelijkheid dus. Die Fransen wringen zich in hun handen door de totale onbekwaamheid van Coene en consoorten. Aandeelhouders worden door Coene afgeschilderd als zijnde nutteloos, ze staan achteraan in de rij. De aandeelhouders van Dexia en KBC (ACW, Gemeentelijke holding, Ethias, Boerenbond, etc...) mochten toen als eerste in de rij gaan staan om de belastingsgelden te ontvangen. Belgische politici zijn een klucht, eerst de eigen zak vullen en hun vrienden en de last afwentelen op kleine aandeelhouders.
Niet afkomen met de dooddoener: de aandeelhouders van Dexia en KBC investeerden zelf in deze banken om hen te redden van de ondergang. Dat is een 0 operatie, want het ACW en Gemeentelijke holding, Ethias en de boerenbond leven van het belastingsgeld. Sommigen kregen er zelfs een staatsgarantie bovenop! Ik ben er zeker van dat de fortis aandeelhouders ook zouden willen intekenen op een kapitaalsverhoging en een staatsgarantie ontvangen voor aangegane leningen. Ethias investeerde in Dexia om dagen later miljarden te ontvangen.

De reden waarom Blondeel oordeelde dat de aandeelhouders zich moesten uitspreken was uit de overtuiging dat kleine aandeelhouders minder toegang hebben dat dure advocaten en informatie en dus beschermd moeten worden tegen het geweld van machtige groeperingen. In als zijn arresten kan men deze overtuiging zien. Kleine aandeelhouders en kleine garnalen worden door hem minder zwaar gestraft dan de grote en machtigen onder ons.

De Tijd (rioolkrant tot en met want gestuurd door Van Thillo, ex regent van de NBB) is een smeercampagne begonnen tegen Blondeel. Toont hoe laag bij de gronds dit land wel niet kan zijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Stier » 26 september 2009, 15:37

Zijn er eigenlijk al bestuurders aangeduid namens de Belgische overheid in BNP Paribas ?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen theoretische modellen en praktijkmodellen. De Belgische overheden zijn niet goed in het besturen van banken, kijk maar hoe zwak hun stem geld binnen BNP Paribas, waar ze de grootste stemgerechtigde aandeelhouder zijn.  Als de overheden Dexia/Ethias/KBC/Fortis had genationaliseerd dan zou onze banksector ten onder gaan aan niet-bestuur.

Ik kan moeilijk geloven dat BNP Paribas een 50/50 fusie wou met Fortis.  Ze boden slechts 1 € per aandeel voor de hele Fortis Holding.  De Belgische overheden hebben meer geboden.  België de bank niet gratis weggeven, ze zijn in één klap de grootste stemgerechtigde aandeelhouder van BNP Paribas geworden.  Tot hiertoe heeft België zijn stem weinig laten gelden binnen BNP Paribas.  Het wordt hoog tijd dat hier werk van wordt gemaakt.

Een smeercampagne tegen topmagistraat is nog het minste van zijn zorgen.  Ik begrijp echt niet dat die niets beter te doen heeft dan 40x met een privé-gsm naar een spa onbenul te bellen.  Zou het zijn homo-vriendje zijn ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

Pieterjan
VIP member
VIP member
Berichten: 1131
Lid geworden op: 09 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Pieterjan » 27 september 2009, 15:26

Stier schreef: Zijn er eigenlijk al bestuurders aangeduid namens de Belgische overheid in BNP Paribas ?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen theoretische modellen en praktijkmodellen. De Belgische overheden zijn niet goed in het besturen van banken, kijk maar hoe zwak hun stem geld binnen BNP Paribas, waar ze de grootste stemgerechtigde aandeelhouder zijn.  Als de overheden Dexia/Ethias/KBC/Fortis had genationaliseerd dan zou onze banksector ten onder gaan aan niet-bestuur.

Ik kan moeilijk geloven dat BNP Paribas een 50/50 fusie wou met Fortis.  Ze boden slechts 1 € per aandeel voor de hele Fortis Holding.  De Belgische overheden hebben meer geboden.  België de bank niet gratis weggeven, ze zijn in één klap de grootste stemgerechtigde aandeelhouder van BNP Paribas geworden.  Tot hiertoe heeft België zijn stem weinig laten gelden binnen BNP Paribas.  Het wordt hoog tijd dat hier werk van wordt gemaakt.

Een smeercampagne tegen topmagistraat is nog het minste van zijn zorgen.  Ik begrijp echt niet dat die niets beter te doen heeft dan 40x met een privé-gsm naar een spa onbenul te bellen.  Zou het zijn homo-vriendje zijn ?
De 50/50 fusie was een plan van enkele jaren geleden.
Omhoog

Misterv
Full Member
Full Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 apr 2009
Contacteer:
Contacteer Misterv
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Misterv » 28 september 2009, 15:29

Pieterjan schreef:
Stier schreef: Zijn er eigenlijk al bestuurders aangeduid namens de Belgische overheid in BNP Paribas ?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen theoretische modellen en praktijkmodellen. De Belgische overheden zijn niet goed in het besturen van banken, kijk maar hoe zwak hun stem geld binnen BNP Paribas, waar ze de grootste stemgerechtigde aandeelhouder zijn.  Als de overheden Dexia/Ethias/KBC/Fortis had genationaliseerd dan zou onze banksector ten onder gaan aan niet-bestuur.

Ik kan moeilijk geloven dat BNP Paribas een 50/50 fusie wou met Fortis.  Ze boden slechts 1 € per aandeel voor de hele Fortis Holding.  De Belgische overheden hebben meer geboden.  België de bank niet gratis weggeven, ze zijn in één klap de grootste stemgerechtigde aandeelhouder van BNP Paribas geworden.  Tot hiertoe heeft België zijn stem weinig laten gelden binnen BNP Paribas.  Het wordt hoog tijd dat hier werk van wordt gemaakt.

Een smeercampagne tegen topmagistraat is nog het minste van zijn zorgen.  Ik begrijp echt niet dat die niets beter te doen heeft dan 40x met een privé-gsm naar een spa onbenul te bellen.  Zou het zijn homo-vriendje zijn ?
De 50/50 fusie was een plan van enkele jaren geleden.
Je uitspraak: België kan als land haar 3 grote banken nationaliseren en onderhouden. Onze economie is daar groot genoeg voor plus zijn deze banken winstgevend, kon de staat de winsten gebruiken om de begrotingsput te dempen. Dat Fortis België op de rand van het faillissement stond zoals dat schorum ons wil doen laten geloven is praat voor de vaak.

=> En dan ook eindigen zoals Ijsland? Neen, dank u. Fortis was meer dan 2 x BNP van België.

=> En je bewering dat "dat is praat voor de vaak"... Weet je, als je telkens opnieuw beweert - met oogkleppen op - dat het telkens een ander zijn schuld is, tja dan zal het altijd de andere zijn fout zijn.

=> Beweren dat meerderheid van kleine Fortisaandeelhouders geld zouden willen bij inpompen is zever. Waarom denk je dat de aandelenprijs sinds juni 2009 zo sterk is gedaald? Niet omdat de kleine aandeelhouders meer wilden geven, neen, omdat ze stelselmatig aan het uitstappen waren samen met hefboomfondsen... Denk je dan echt dat een meerderheid voor miljarden wil bij-inpompen. Er waren zelfs al pipo's (excuseer voor woordgebruik, maar het is zo) die hun spaargeld gingen afhalen, laat staan dat ze geld in aandelen zouden steken.

Moraal van het verhaald, verkoop is inderdaad een spijtige zaak voor de "eer van België", maar de meest logische keuze: met "eer" koop je niks. Nu zie je BNP Paribas Fortis terug in straatbeeld en tijdens mijn bankbezoeken sinds overname zijn de bankbedienden terug volle moed aan het werken. Als staatsbank zou dat totaal niet het geval zijn. Wat heeft een staat nu verstand van bankzaken... Dan zou Fortis Bank een drijvende schuit worden waarop de politiek zo een invloed zou hebben (zie o.a. Dexia) waarbij het voor een BEDRIJVENBANK onmogelijk zou zijn om nog deftig te kunnen werken. Voor een publieke bank als Dexia is dat misschien werkbaar, maar voor een Bedrijven/KMO/retail bank als BNPP Fortis NIET 
Laatst gewijzigd door Misterv op 28 september 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Polis23

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Polis23 » 28 september 2009, 21:53

ASLK, het Gemeentekrediet, NMKN en de Postcheque waren banken in handen van de Belgische overheden.

Eerst de Nederlanders, en nu de Fransen, lonken naar al dat Belgische spaargeld, enkel met de bedoeling om het in geen tijd te verkwanselen, dwz in eigen zak te steken.
Laatst gewijzigd door Polis23 op 28 september 2009, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

Re: Fortis: the story continues...

  • Citeer

Bericht door Stier » 28 september 2009, 23:15

Polis23 schreef: ASLK, het Gemeentekrediet, NMKN en de Postcheque waren banken in handen van de Belgische overheden.

Eerst de Nederlanders, en nu de Fransen, lonken naar al dat Belgische spaargeld, enkel met de bedoeling om het in geen tijd te verkwanselen, dwz in eigen zak te steken.
In wie zijn zak ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

792 berichten
  • Pagina 33 van 53
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • …
  • 53
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy