Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
-
kierkegaard
- Full Member

- Contacteer:
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
Ik heb de vooruitbetaling ook netjes gekregen. Niet zoveel, maar ik had dat verlies al lang afgeschreven en dus toch mooie extra.
Hier ook akelig stil. Ingediend in augustus, enkel dossiernummer ontvangen. Daarna niks meer. Kan je bezwaarlijk nog 'vervroegd' noemen.
Idem, enkel dossiernummer.
-
anonymous8
Idem hier, enkel dossiernummer, al maanden niks meer gehoord, vrees dat het niets wordt....
Ik heb mijn claim eind augustus 2018 ingediend. Direct mijn claimbevestiging met code gekregen en afgedrukt. Tot op heden 02/05/2019 nog niets gehoord ervan. Ik ben ook geen actieve claimer. Dus nergens bij aangesloten en alles op eigen houtje gedaan. Wel met het nodige bewijsstuk van de bank Volgens De Belegger komen we nog aan de beurt. Door het grote succes hebben ze achterstand in de verwerking opgelopen.
Zelf ben ik een Nederlandse inwoner, mijn vader en zus hebben samen een claim ingediend bij FortisEffect.
In oktober 2018 alles ingeleverd en ook een bevestiging gehad dat ze alles hadden ontvangen etc.
Mijn vader heeft vorige maand bericht gehad dat alles goed was, mijn zus en ik hebben nog geen update gekregen. We zouden 'in aanmerking' komen voor een vervroegde uitbetaling in december 2018, daarna later in het eerste kwartaal. Nu laten ze niks meer horen, moet wel zeggen dat alle partijen dit erg onprofessioneel (forsettlement en fortiseffect) oppakken en hun klanten (niet) te woord staan.
In oktober 2018 alles ingeleverd en ook een bevestiging gehad dat ze alles hadden ontvangen etc.
Mijn vader heeft vorige maand bericht gehad dat alles goed was, mijn zus en ik hebben nog geen update gekregen. We zouden 'in aanmerking' komen voor een vervroegde uitbetaling in december 2018, daarna later in het eerste kwartaal. Nu laten ze niks meer horen, moet wel zeggen dat alle partijen dit erg onprofessioneel (forsettlement en fortiseffect) oppakken en hun klanten (niet) te woord staan.
Enkel automatisch ontvangstbewijs gekregen na 8 maanden nog altijd niets gehoord ervan.
Op 20.11.18' heb ik 2 claims ingediend (1 claim per effectenrekening).
Meteen bevestiging en claim-ID's gekregen.
Ook hier is het sindsdien echter oorverdovend stil.
Meteen bevestiging en claim-ID's gekregen.
Ook hier is het sindsdien echter oorverdovend stil.
Heb na veel aandringen bij FortisEffect bericht terug gehad.
Daar stond het volgende in:
''FortisEffect houdt constant druk op de ComputerShares en ons is beloofd dat zij de volledige maand mei en juni gebruiken om de achterstanden zoveel mogelijk in te halen. Als gevolg hiervan worden betalingen pas in de loop van juni hervat, wat overigens niet wil zeggen dat u bij de eerst volgende betaalronde zit. Zodra FortisEffect op de hoogte is gebracht van uw dossier, ontvangt u een email met een aankondiging en het voorlopige bedrag van uw terugbetaling.''
Achtergrond informatie; we hebben met zijn 3e verschillende claim ingediend. Hij kon ook de indicatieve bedragen benomen voor elke claim en per persoon, dus dat was fijn. Ik heb het zelf in oktober 2018 ingediend en bevestiging per november 2018 ontvangen.
Dacht misschien vinden jullie het fijn dat ik deze informatie deel. Want snap dat het best frustrerend kan zijn. Het gebrek aan communicatie vanuit FortisEffect, ComputerShare of andere instanties is dan ook echt waardeloos en amateuristisch.
Daar stond het volgende in:
''FortisEffect houdt constant druk op de ComputerShares en ons is beloofd dat zij de volledige maand mei en juni gebruiken om de achterstanden zoveel mogelijk in te halen. Als gevolg hiervan worden betalingen pas in de loop van juni hervat, wat overigens niet wil zeggen dat u bij de eerst volgende betaalronde zit. Zodra FortisEffect op de hoogte is gebracht van uw dossier, ontvangt u een email met een aankondiging en het voorlopige bedrag van uw terugbetaling.''
Achtergrond informatie; we hebben met zijn 3e verschillende claim ingediend. Hij kon ook de indicatieve bedragen benomen voor elke claim en per persoon, dus dat was fijn. Ik heb het zelf in oktober 2018 ingediend en bevestiging per november 2018 ontvangen.
Dacht misschien vinden jullie het fijn dat ik deze informatie deel. Want snap dat het best frustrerend kan zijn. Het gebrek aan communicatie vanuit FortisEffect, ComputerShare of andere instanties is dan ook echt waardeloos en amateuristisch.
Ik heb vorige maand identiek hetzelfde antwoord ontvangen maar met dit verschil: de volledig maand APRIL ging gebruikt worden om de achterstanden in te halen en de betalingen zouden eind MEI hervat worden.
--EDIT Mod: Copyright geschonden. Gelieve een link te plaatsen ipv copy/paste van het artikel.--
Het kan verkeren, zei ooit een of andere wereldvermaarde schrijver...
Ik heb zopas een mailtje gekregen dat 1 van de 2 ingediende claims (weliswaar de kleinste) aanvaard is en dat de uitbetaling nog voor eind mei plaats vindt.
Aangezien de claim voor eind december werd ingediend, krijg ik 70% van de vergoeding. De eindafrekening volgt later, maar aangezien er meer vorderingen zijn dan voorzien, zal de overblijvende 30% verwateren...
De mail bevat overigens een duidelijk overzicht van de berekening.
Nu is het dus wachten op de afwikkeling van de tweede (belangrijkste) claim; ik ben in blijde verwachting
Ik heb zopas een mailtje gekregen dat 1 van de 2 ingediende claims (weliswaar de kleinste) aanvaard is en dat de uitbetaling nog voor eind mei plaats vindt.
Aangezien de claim voor eind december werd ingediend, krijg ik 70% van de vergoeding. De eindafrekening volgt later, maar aangezien er meer vorderingen zijn dan voorzien, zal de overblijvende 30% verwateren...
De mail bevat overigens een duidelijk overzicht van de berekening.
Nu is het dus wachten op de afwikkeling van de tweede (belangrijkste) claim; ik ben in blijde verwachting
Hier volgt een update i.v.m. de claims Fortis:
https://www.veb.net/artikel/06957/meer- ... n-verwacht
https://www.veb.net/artikel/06957/meer- ... n-verwacht
Nu is de 2-de claim ook aanvaard en wordt de vergoeding nog deze maand gestort.
De bevalling is ingeleid...
De bevalling is ingeleid...